Jeg vil gerne starte med at sige at jeg ikke har læst hele tråden.
Jeg har altid været den i klassen, som var anderledes. Det havde intet med min tøjstil at gøre, men bare fordi jeg var anderledes. Jeg interesserede mig ikke for de samme ting som de andre, og jeg var heller ikke interesseret i at ændre mig, så jeg kunne passe ind og blive accepteret. Men det var da meget tydeligt, at det var mig som var helt forkert, og alle de andre var rigtige. Jeg var helt klar over, at hvis jeg bare stoppede med at være så dum og anderledes, som jeg valgte at være, så kunne jeg falde i ét med tapetet, og så ville jeg ikke genere øjnene på alle andre.
Hele min barndom har jeg vidst og fået at vide, både direkte og indirekte, at jeg var dum og grim og forkert og anderledes og "i stykker". Og hvor bliver jeg så bare ked af at læse tråde som denne her, for jeg havde virkelig håbet at livet for de næste generationer var bedre. At man efterhånden havde lov til bare at være sig selv, men der sidder tydeligvis stadig rigtig mange mennesker derude og bestemmer, hvem der er "rigtig" og hvem der er "forkert", og så bliver jeg næsten helt grådlabil ved tanken om at mit barn skal starte i skole næste år, og så er hun åbenbart ikke god nok hvis hun er sig selv, så skal nogle mødre et eller andet sted lige godkende hende først og beslutte om hun er "acceptabel" eller om hun er "forkert". Tænk hvis verden var et sikkert sted, hvor man var god nok som man er. Det ville da være utopisk. 
Anmeld
Citér