Min søn vil have kjole på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.180 visninger
180 svar
348 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juni 2021

Anonym trådstarter

Hvad ville I gøre, hvis jeres søn ville have en sommerkjole på i børnehave?

Min søn er glad for kjoler i varmen og jeg forstår ham godt - det er da det behageligste. Jeg går jo selv i kjoler og det er det, han ser. Jeg har aldrig brudt mig om at fortælle ham, at der er forskel på, hvad piger og drenge gør - men det er de jo begyndt at gå op i i børnehaven.
Han havde også hårspænder i forleden, fordi han også har langt hår og det irriterede ham. Så havde nogle piger sagt til ham, at det er piger, der går med hårspænder - men han var altså ligeglad.

Han er i forvejen lidt "sær" derhenne og opfører sig ikke altid helt som de andre, men er nu ganske vellidt alligevel.

Jeg ved bare ikke, om jeg tør give ham hans kjole på... For altså. Han er jo en dreng og jeg vil ikke have, at han skiller sig mere ud, end han gør i forvejen. Han elsker også Spiderman helt vildt og er på den måde totalt drenget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2021

Lala

Profilbillede for Lala

Min nevø går af og til med kjole i børnehaven, og det synes de andre vist bare er hyggeligt.

Jeg ville ikke have noget problem med det  

Anmeld Citér

18. juni 2021

serinasmor

Anonym skriver:

Min søn er glad for kjoler i varmen og jeg forstår ham godt - det er da det behageligste. Jeg går jo selv i kjoler og det er det, han ser. Jeg har aldrig brudt mig om at fortælle ham, at der er forskel på, hvad piger og drenge gør - men det er de jo begyndt at gå op i i børnehaven.
Han havde også hårspænder i forleden, fordi han også har langt hår og det irriterede ham. Så havde nogle piger sagt til ham, at det er piger, der går med hårspænder - men han var altså ligeglad.

Han er i forvejen lidt "sær" derhenne og opfører sig ikke altid helt som de andre, men er nu ganske vellidt alligevel.

Jeg ved bare ikke, om jeg tør give ham hans kjole på... For altså. Han er jo en dreng og jeg vil ikke have, at han skiller sig mere ud, end han gør i forvejen. Han elsker også Spiderman helt vildt og er på den måde totalt drenget.

lad ham få sommerkjole på. Der er behageligt. Det passer til årstiden. Og han mener tydeligvis at det passer til ham

Børn er forskellige - og køn er lidt en flydende størrelse i hvert fald i børnehaven

Min datter havde en periode, hvor hun mente, at hun var en dreng. Hun voksede dog fra det. 

Et måske lidt underligt spørgsmål. Men har han opdaget at der er forskel på drenge og piger - altså tap og ingen tap?

Anmeld Citér

18. juni 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg stemmer i med de andre, på med kjolen når han germe selv vil det og det er da helt oplagt i varmen.

Anmeld Citér

18. juni 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg ville give ham den på. 

Anmeld Citér

18. juni 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hvor gammel er din søn? 

Min søn har jævnligt neglelak på og elsker lilla og lyserød - han kunne også sagtens finde på at bede om en kjole. Det handler vist primært om at hans storesøster er hans store forbillede og alt hvad hun elsker, elsker han også. Han er knapt 3 år. Jeg tænker at det “retter sig” (frygtelig formulering, egentlig) når han bliver ældre og opdager at det stikker udenfor normen, og hvis ikke det gør, så er det jo sådan han er. 

Jeg ville forsøge at lade ham have en kjole på, og tale med ham om eventuelle reaktioner fra omverden. Jeg forstår godt dit dilemma, for man vil for pokker gerne skåne dem lidt for at slå sig socialt ...

Anmeld Citér

18. juni 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Jeg ville også give ham kjole på. Min søn gik også i kjole og med neglelak i den alder og ældre.

min søn havde også en DORA madkasse, som åbenbart var en pige madkasse. Min søn var ligeglad.

hvis din søn er ligeglad, at pigerne kommenterer på hårspænderne, så er han nok også ligeglad, hvad de siger om kjolen.

Som ældre fik min søn et par gummistøvler med orange sok i og da pigerne i klassen sagde det var pigegummistøvler, nægtede han at bruge dem også selvom jeg klippede sokken af. Det irriterende mig meget.

Anmeld Citér

18. juni 2021

Anonym

Jeg synes du skal lade ham få kjole på hvis han vil og sig til pædagogerne hvad du er lidt tilbageholdende omkring - jeg tror det betyder sindssygt meget hvordan de voksne italesætter det hvis nogle børn kommenterer det.

Min lillebror havde altid badedragt eller bikini på da vi var små og skulle på stranden eller i svømmehallen . Det var da fint, og på et tidspunkt var det ikke spændende mere

Jeg synes i øvrigt at det kunne være helt fint hvis det på sigt kunne blive lige så acceptabelt at drenge og mænd havde kjole på, som det er at piger og kvinder går med bukser

Anmeld Citér

18. juni 2021

Anonym

Jeg ville aldrig give min søn kjole på..? Jeg synes man kan finde meget sødt og luftigt drenge sommertøj). 
Der vil uden tvivl komme en reaktion fra de andre børn/ omgivelserne og det ville jeg skåne mit barn for. Men jeg er heller ikke neofeminist og kalder mit barn for hen/høn. Jeg har det faktisk lidt stramt med at man forsøger at udglatte nogle forskelle som jeg personligt mener, der er mellem kønnene. 

Anmeld Citér

18. juni 2021

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg ville aldrig give min søn kjole på..? Jeg synes man kan finde meget sødt og luftigt drenge sommertøj). 
Der vil uden tvivl komme en reaktion fra de andre børn/ omgivelserne og det ville jeg skåne mit barn for. Men jeg er heller ikke neofeminist og kalder mit barn for hen/høn. Jeg har det faktisk lidt stramt med at man forsøger at udglatte nogle forskelle som jeg personligt mener, der er mellem kønnene. 

Neofeminisme har ikke noget med at udviske kønnene at gøre - tværtimod faktisk. Det er et begreb med en definition, der omhandler kvinder, og intet har med denne problemstilling at gøre.

Derudover behøver man ikke at gå ind for at udviske kønnene, fordi man accepterer en 3-Årigs (midlertidige) ønske om at have kjole på.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.