Min søn vil have kjole på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2021

Hanspige

lineog4 skriver:

Men gerne hulk, spiderman osv. Det vil sige (hvis man siger nej til kjoler til drenge) at drenge har en langt mindre spændende for tøj end piger - det er da egentlig synd

Jeg har måske mærkelige drenge, men de er nu fint tilfredse med udvalget og savner ikke flere spændene muligheder. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2021

Fnulle

Profilbillede for Fnulle

Jeg har været igennem samme dilemma. Min søn på 5 har flere gange bedt om en kjole. Min første reaktion var at det skulle han ikke have men sagde til ham at jeg ville tænke over det. Jeg er enig med mange i tråden om at det ikke burde gøre nogen forskel om det var peter eller petra der havde ønsket om en kjole. Så det arbejder jeg med. Når nu hans Ynglingsfarve er lilla hvorfor skulle han så ikke have de lilla sko? Så nu har han to kjoler og lilla sko og han elsker det. De har været søde i børnehaven og de få kommentarer han har fået har han selv affejet efter at vi inden havde talt om at det ikke var alle der synes om lilla og lyserød og at nogen synes at kjoler kun er til piger. Faktisk er jeg ret stolt over at have en stærk dreng der tør stå ved sig selv og de ting han kan lide.

Anmeld Citér

20. juni 2021

lineog4

Hanspige skriver:

Jeg har måske mærkelige drenge, men de er nu fint tilfredse med udvalget og savner ikke flere spændene muligheder. 

Mine drenge også nu - den ene er i herre størrelser og der bliver det lidt mere spændende igen (den kedeligste alder synes jeg helt klart er drenge teenager) og den anden er bidt af en gal fodboldtrøje.

Men de var ikke tilfredse da de var yngre, der vqr ikke de farver de ville have (og deres mor var endnu mere utilfreds da hun fandt ud af at fløjlsbukser i pige afdelingen kostede det halve af det i drengeafdelingen og så var der endda mange flere farver, men så købte vi dem da bare med hjerter på knæene og sparede de penge).

Anmeld Citér

20. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
lineog4 skriver:

Meget interessant spørgsmål: hvad ville en pige ikke få lov at tage på?

Hvorfor skriver du det til mig? 

Anmeld Citér

20. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Enig .. men mænd går jo heller ikke med kjoler/ nederdele/ høje hæle/ makeup. .. generelt. Om det er synd for dem - tja... jeg tror ikke min mand savner høje hæle eller makeup

Det er jo fordi de ikke siger ham noget. 

Men hvis du har en dreng eller mand der godt kan li det, hvorfor skal de så bremses i det? 

Det er jo ikke noget man SKAL, men hvis et barn har et ønske om det, så hvorfor ikke lade dem prøve det?

Anmeld Citér

20. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Hanspige skriver:

Det behøver de jo ikke være. (der er jo også piger der kun vil have glimmer og lyserødt hele deres liv)
Vi kan alle li forskellige ting.. Men som jeg skrev, hvis dit barn havde et ønske om et eller andet, og havde spurgt om det flere gange, hvad er så det skadeligt at lade dem få den ene kjole eller at de ville have en taske med enhjørninger.. ?

Anmeld Citér

20. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Fnulle skriver:

Jeg har været igennem samme dilemma. Min søn på 5 har flere gange bedt om en kjole. Min første reaktion var at det skulle han ikke have men sagde til ham at jeg ville tænke over det. Jeg er enig med mange i tråden om at det ikke burde gøre nogen forskel om det var peter eller petra der havde ønsket om en kjole. Så det arbejder jeg med. Når nu hans Ynglingsfarve er lilla hvorfor skulle han så ikke have de lilla sko? Så nu har han to kjoler og lilla sko og han elsker det. De har været søde i børnehaven og de få kommentarer han har fået har han selv affejet efter at vi inden havde talt om at det ikke var alle der synes om lilla og lyserød og at nogen synes at kjoler kun er til piger. Faktisk er jeg ret stolt over at have en stærk dreng der tør stå ved sig selv og de ting han kan lide.

Så godt skrevet..

Ja, selvfølgelig kan det være noget at sluge når det sker for en.. Men du skød det ikke bare væk, du sagde til ham du ville tænke over det, så han følte sig ikke bare skubbet væk med sit ønske. Sådan Men som du siger han er sååå glad... Og ja hvis yndlingsfarven er lilla, hvorfor må de så ikke have tøj, sko, taske i den farve? Ligesom hvis de er vilde med disney(prinsesser), så hvorfor ik`? 

Anmeld Citér

20. juni 2021

Hanspige

BAE skriver:

Det behøver de jo ikke være. (der er jo også piger der kun vil have glimmer og lyserødt hele deres liv)
Vi kan alle li forskellige ting.. Men som jeg skrev, hvis dit barn havde et ønske om et eller andet, og havde spurgt om det flere gange, hvad er så det skadeligt at lade dem få den ene kjole eller at de ville have en taske med enhjørninger.. ?

Det behøver ikke være skadeligt for at jeg ikke bryder mig om det og vil guide ham i en anden retning. 
 Det gør man med så mange ting som forældre. 

Anmeld Citér

20. juni 2021

Hanspige

lineog4 skriver:

Mine drenge også nu - den ene er i herre størrelser og der bliver det lidt mere spændende igen (den kedeligste alder synes jeg helt klart er drenge teenager) og den anden er bidt af en gal fodboldtrøje.

Men de var ikke tilfredse da de var yngre, der vqr ikke de farver de ville have (og deres mor var endnu mere utilfreds da hun fandt ud af at fløjlsbukser i pige afdelingen kostede det halve af det i drengeafdelingen og så var der endda mange flere farver, men så købte vi dem da bare med hjerter på knæene og sparede de penge).

Min er til hættetrøjer og jeans, så vi behøver ikke så mange muligheder

Anmeld Citér

20. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Hanspige skriver:

Det behøver ikke være skadeligt for at jeg ikke bryder mig om det og vil guide ham i en anden retning. 
 Det gør man med så mange ting som forældre. 

Men hvad hvis det ikke lykkedes at guide ham en anden vej? Hvad vis han VIL have den kjole og have en klokkeklar forklaring på hvorfor han ikke må få den? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.