Min søn vil have kjole på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2021

Anonym

BAE skriver:

Men du tvinger jo ikke maden i dem.  Jeg tvinger ikke børn til at spise grønsager, de skal smage og det er ok at sige nej, det kan jeg ikke li. 

Skærmtid, tja... men det er ikke du må KUN se tv en time om dagen, for hvis man så har lyst til at se en film senere, skal man så sige nej, fordi du har set en time? Nej.. 

Nej, fordi de ikke ved at de har BRUG for de timer for at kunne klare næste dag.. (der lære man dem. )
Men de kan sagtens få lov til at blive længere oppe nogle dage, og så have en afslappet morgen næste dag.. 

Hvorfor må børn ikke være med til at bestemme hvor man skal hen? Hvad man skal lave den dag? Er det kun forældre der må bestemme hvad man skal lave? 

Må de heller ikke bestemme om de vil gå til tennis eller fodbold, eller dans? 

Men de her ting, ser jeg overhovedet ikke det samme som at du ville tvinge dit barn til at have bukser på, hvis det har et brændende ønske om at have en kjole på. Det er tøj!!! 

Jeg undrer mig bare.. For jeg synes at børn også skal være medbestemmende omkring deres eget liv, og selvfølgelig skal forældre lave rammer, regler.. men hvorfor skal de bare makke ret og ikke blive lyttet til? 

hold nu op .. mine sønner er da også medbestemmende .. men det er ikke altid maden er efter deres hoved eller destinationen på en tur. Jeg er heller ikke særlig streng mht. skærmtid - men jeg siger “nu skal du i seng”. 
Igen - det er en kjole - jeg har respekt for at du ville give kjole på. Så respekter at jeg ville købe andet tøj til min søn.!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

hold nu op .. mine sønner er da også medbestemmende .. men det er ikke altid maden er efter deres hoved eller destinationen på en tur. Jeg er heller ikke særlig streng mht. skærmtid - men jeg siger “nu skal du i seng”. 
Igen - det er en kjole - jeg har respekt for at du ville give kjole på. Så respekter at jeg ville købe andet tøj til min søn.!

Jeg har skam også respekt for at du tager dine valg.. 

Det var dig der skrev de ting, jeg kom bare med min mening.. 

Men du vil stadigvæk nægte dit barn noget, fordi du ikke synes det er pænt. 

Det handler jo ikke om hvad DU køber, men at du ikke lytter til dit barn, hvad det ønsker..  

Anmeld Citér

20. juni 2021

Anonym

Jeg har skam også respekt for at du tager dine valg.. 

Det var dig der skrev de ting, jeg kom bare med min mening.. 

Men du vil stadigvæk nægte dit barn noget, fordi du ikke synes det er pænt. 

Det handler jo ikke om hvad DU køber, men at du ikke lytter til dit barn, hvad det ønsker..  

Så bare fordi man ikke ville vælge kjole - så er man generelt sexist, lytter aldrig, vildt begrænsende for sine børn osv.  osv.

Puh ha.. helt bange for at kommunen henter dem.

Anmeld Citér

20. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Så bare fordi man ikke ville vælge kjole - så er man generelt sexist, lytter aldrig, vildt begrænsende for sine børn osv.  osv.

Puh ha.. helt bange for at kommunen henter dem.

det er EN kjole.. Hvad sker der ved det? Hvad er du bange for? 

Ja, jeg synes ikke du er lyttende.. Dit barn har et ønske, ET ønske.. Hvorfor må børn ikke være sig selv, hvile i sig selv. ??
Det skader jo ikke barnet... 

Men ja, alle er ikke modige.. men der er heldigvis mange der er. og vil støtte deres børn, når de har et ønske. 

Anmeld Citér

20. juni 2021

Hanspige

Nej min dreng ville ikke få kjole på. Det har han så heller ikke ytret ønske om. Den mindste er ikke gammel nok til at bestemme tøj. Så det bestemmer jeg suverænt. 

Anmeld Citér

20. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Hanspige skriver:

Nej min dreng ville ikke få kjole på. Det har han så heller ikke ytret ønske om. Den mindste er ikke gammel nok til at bestemme tøj. Så det bestemmer jeg suverænt. 

men hvad hvis det var hans største ønske? Hvad ville du sige til ham, uden at det bliver fordi han er en dreng? 

Anmeld Citér

20. juni 2021

Anonym

BAE skriver:

men hvad hvis det var hans største ønske? Hvad ville du sige til ham, uden at det bliver fordi han er en dreng? 

Personligt har jeg det fint med at der er tøj drenge går i og piger går i .... og en gråzone.

Jeg har heller ikke samme tøj som min mand. 

Det er meget mere drastisk st “bestemme” at man spiser udelukkende grønsager eller vegansk.

Anmeld Citér

20. juni 2021

puk87

Måske er det også interessant at tænke på, hvorfor at have en kjole på bliver sammenlignet med ting som at spise grøntsager eller gå i seng i fornuftig tid - altså aspekter af barnets liv, hvor forælderen reelt har et ansvar, baseret på en faglig viden barnet ikke har, for at “tvinge” (i overført forstand) barnet til at være så sund og rask som muligt. At have kjole på kan vel kun sammenlignes, hvis man som udgangspunkt mener, at det decideret er skadeligt, mentalt/udviklingsmæssigt, for drengen at have den på. Og så er det vel en helt anden samtale.

For når vi snakker om tvang/ingen tvang i børneopdragelse, så handler det jo om, hvad der er forældrenes ansvar at beskytte barnet imod. Jeg ville fx sige, at jeg til hver en tid ville “tvinge” et barn til ikke at gå ud på motorvejen…og det tror jeg ikke, nogen ville blive chokerede over. For det handler jo om barnets ve og vel.

Jeg tror vi er nogle der mener, at vi skader barnet (mentalt) ved at nægte dem kjolen, hvor andre mener det modsatte - derfor de stærke meninger.

Anmeld Citér

20. juni 2021

Anonym

puk87 skriver:

Måske er det også interessant at tænke på, hvorfor at have en kjole på bliver sammenlignet med ting som at spise grøntsager eller gå i seng i fornuftig tid - altså aspekter af barnets liv, hvor forælderen reelt har et ansvar, baseret på en faglig viden barnet ikke har, for at “tvinge” (i overført forstand) barnet til at være så sund og rask som muligt. At have kjole på kan vel kun sammenlignes, hvis man som udgangspunkt mener, at det decideret er skadeligt, mentalt/udviklingsmæssigt, for drengen at have den på. Og så er det vel en helt anden samtale.

For når vi snakker om tvang/ingen tvang i børneopdragelse, så handler det jo om, hvad der er forældrenes ansvar at beskytte barnet imod. Jeg ville fx sige, at jeg til hver en tid ville “tvinge” et barn til ikke at gå ud på motorvejen…og det tror jeg ikke, nogen ville blive chokerede over. For det handler jo om barnets ve og vel.

Jeg tror vi er nogle der mener, at vi skader barnet (mentalt) ved at nægte dem kjolen, hvor andre mener det modsatte - derfor de stærke meninger.

Men et barn kan sagtens blive mobbet og det er jeg ikke interesseret i at lægge op til. Jeg sender dem heller afsted i zebra-kostume.

Anmeld Citér

20. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Men et barn kan sagtens blive mobbet og det er jeg ikke interesseret i at lægge op til. Jeg sender dem heller afsted i zebra-kostume.

Alle kan blive mobbet. Men med kommunikation og åbenhed kommer meget langt.

Børn er ikke onde, de lære fra hvad de hører og hvad voksne omkring dem gør. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.