Min søn vil have kjole på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy
BAE skriver:

1. Må børn kun gå i tøj deres forældre synes er pænt? Eller må de også have noget på de selv kan li? (jeg har da også ting jeg ikke synes er pæne, men hvis barnet vil have det, så hvorfor ik? ) 

2.Det har jo INTET med at ville være kvinde.. Det er en kjole.. en beklædningsgenstand.. som var for mænd og kvinder..
må de så heller ikke have lyserøde sko? Pink cykel eller taske? 

Så piger skal altid gå i kjoler eller pink tøj med blomster og prinsesser og drenge i bukser og short/t-shirt? 

3.mobning? Hvorfor sku børnene mobbe, hvis Ikke de får det af vide at der er forkert? Hvis de hjemmefra har fået vide at kjoler kun er til piger, ja så vil de selvfølgelig sige det.. 

Helt enig.

Altså det er jo ikke ens valg af tøj der afgør om man er en dreng/pige. Det er bare tøj - men det er nutidens opfattelse af hvad drenge/piger, mænd/kvinder bør iklæde sig, der gør at vi forbinder kjole med piger/kvinder.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

1) Kombi - her sikrer  jeg mig at både jeg og mine børn kan lide det. Det må også gerne være rart i stoffet.

2) der er meget identitet og signal i tøj..? Jakkesæt/ jeans +piercing og det er da også igennem tøjet man kan skrue mere og mindre op for det pigede eller drengede. Og her er kjole altså bare udelukkende til piger i min optik. Nej - piger skal ikke altid gå i pynt og lyserødt.... 

Jeg ville heller ikke købe lyserøde sko til min søn. 

Jeg har aldrig nævnt at kjoler kun er til piger for mine drenge. Men det er ret indkodet i dem når de kogger på tøj med mig. 

Men hvorfor må børn ikke få hvad de ønsker sig? Det er det eneste jeg spørg om, bare fordi du ser det som til det ene køn.? 

Men hvad hvis du står i situationen, hvor han kun vil have en kjole, en lyserød tshirt eller noget? ville du så bare købe hvad du ville.. ? Jeg snakker ikke om hvis der er enighed, men hvis der er uenighed.. 

Hvad vis han ønskede sig en kjole til sin fødselsdag, ville du så heller ikke skrive den på sedlen? Eller hvis han ville have prinsesse, enhjørning eller bare noget, som du ser som piget, fødselsdags tema, ville du så også nægte ham det? 

Men hvorfor er det så vigtigt at du er feminim eller maskulin i din påklædning? Er det ikke vigtigere at man føler sig god tilpas? 

jeg har set drenge klædt helt i blåt og folk spørg stadigvæk om det er en dreng eller en pige? Sååå... 

Anmeld Citér

20. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Jixy skriver:

Helt enig.

Altså det er jo ikke ens valg af tøj der afgør om man er en dreng/pige. Det er bare tøj - men det er nutidens opfattelse af hvad drenge/piger, mænd/kvinder bør iklæde sig, der gør at vi forbinder kjole med piger/kvinder.

Præcis.. Og det er sku da det fedeste som barn at komme i H&M eller andet og kunne vælge et par bukser og en trøje, helt selv. ligesom man kommer i BR og får lov til vælge et stykke legetøj. 

Anmeld Citér

20. juni 2021

Hanspige

BAE skriver:

hvad hvis han har ønsket det allerede før eller gik hen og hentede den? hvad ville du så sige? 
Hvorfor må han ikke selv vælge sit tøj?

Og hvad hvis han sagde nej til det du har valgt? Ville du så købe det alligevel? 

Det er jo så heldigvis ikke sket, så det behøver jeg ikke forholde mig til  

Anmeld Citér

20. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Hanspige skriver:

Det er jo så heldigvis ikke sket, så det behøver jeg ikke forholde mig til  

Nej, men det kan ske.. 

men ville du have det på samme måde, hvis din datter bad om at have hulk sæt på?

Anmeld Citér

20. juni 2021

Hanspige

BAE skriver:

hvad hvis han har ønsket det allerede før eller gik hen og hentede den? hvad ville du så sige? 
Hvorfor må han ikke selv vælge sit tøj?

Og hvad hvis han sagde nej til det du har valgt? Ville du så købe det alligevel? 

Hvis jeg skulle sige ja til alt hvad mit barn ønsker, ville han nu være på Mars i en rumraket han selv har bygget iført underbukser og en kappe. Han ville spille pc hele dagen, leve af chips og gå i bad når insekterne kravler ud af måsen på ham 

Anmeld Citér

20. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Hanspige skriver:

Hvis jeg skulle sige ja til alt hvad mit barn ønsker, ville han nu være på Mars i en rumraket han selv har bygget iført underbukser og en kappe. Han ville spille pc hele dagen, leve af chips og gå i bad når insekterne kravler ud af måsen på ham 

har jeg sagt man skal sige ja til ALT??? Nej.. Hvorfor er det I ser det? 
Vi snakker om en dreng der har et ønske om en kjole, EN kjole.. Og så flyver det straks på at det kun er til piger, at de bliver mobbet, at så skal de jo have alt.. 

Hvorfor må et barn ikke selv bestemme noget af det tøj de selv går i? Hvorfor skal et barn tvinges til at gå i tøj, de måske ikke synes er fedt, bare fordi de er børn? 

Anmeld Citér

20. juni 2021

Anonym

BAE skriver:

har jeg sagt man skal sige ja til ALT??? Nej.. Hvorfor er det I ser det? 
Vi snakker om en dreng der har et ønske om en kjole, EN kjole.. Og så flyver det straks på at det kun er til piger, at de bliver mobbet, at så skal de jo have alt.. 

Hvorfor må et barn ikke selv bestemme noget af det tøj de selv går i? Hvorfor skal et barn tvinges til at gå i tøj, de måske ikke synes er fedt, bare fordi de er børn? 

Man må da godt mene at man ikke har lyst til at give sin dreng kjole på - det gør ikke en snæversynet, sexsist eller til en der skader sit barn. 

Anmeld Citér

20. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Man må da godt mene at man ikke har lyst til at give sin dreng kjole på - det gør ikke en snæversynet, sexsist eller til en der skader sit barn. 

Der kan da godt skade dit barn, der kan føles sig forkert fordi det kan li kjoler, men ikke må gå med dem, fordi det kun er til piger. 

Anmeld Citér

20. juni 2021

lineog4

BAE skriver:

Nej, men det kan ske.. 

men ville du have det på samme måde, hvis din datter bad om at have hulk sæt på?

Meget interessant spørgsmål: hvad ville en pige ikke få lov at tage på?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.