Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:
Min børn “tvinges” også til at spise sunde ting og begrænse skærmtid. .. de bestemmer heller ikke hvornår de skal i seng. De bestemmer heller ikke altid hvor en tur skal gå hen..? Hvis jeg f.eks. har lyst til stranden.
Magt - tja... man har vel en rolle i forhold til at opdrage og sætte rammer som forældre.
Men du tvinger jo ikke maden i dem. Jeg tvinger ikke børn til at spise grønsager, de skal smage og det er ok at sige nej, det kan jeg ikke li.
Skærmtid, tja... men det er ikke du må KUN se tv en time om dagen, for hvis man så har lyst til at se en film senere, skal man så sige nej, fordi du har set en time? Nej..
Nej, fordi de ikke ved at de har BRUG for de timer for at kunne klare næste dag.. (der lære man dem. )
Men de kan sagtens få lov til at blive længere oppe nogle dage, og så have en afslappet morgen næste dag..
Hvorfor må børn ikke være med til at bestemme hvor man skal hen? Hvad man skal lave den dag? Er det kun forældre der må bestemme hvad man skal lave?
Må de heller ikke bestemme om de vil gå til tennis eller fodbold, eller dans?
Men de her ting, ser jeg overhovedet ikke det samme som at du ville tvinge dit barn til at have bukser på, hvis det har et brændende ønske om at have en kjole på. Det er tøj!!!
Jeg undrer mig bare.. For jeg synes at børn også skal være medbestemmende omkring deres eget liv, og selvfølgelig skal forældre lave rammer, regler.. men hvorfor skal de bare makke ret og ikke blive lyttet til?
Anmeld
Citér