Flomama skriver:
Jeg tænker du tænker helt forkert 
din besked ramte mig og det reagerede jeg på.
det har intet med min dag at gøre eller noget andet, kun dig og din kommentar intet andet.
og jeg står ved alt hvad jeg skrev, at du fremstår som en røv
Jeg forstår godt, at en sådan debat må være virkelig svær, når man har et barn, som du beskriver. Men jeg kunne faktisk helt oprigtigt godt tænke mig at høre, hvad du som forældre til et sådan barn, gerne vil have os forældre til at gøre for at hjælpe.
Når min datter er hunderæd for en stor dreng med autisme, en skræk der er kommet af op til flere gange at være blevet bidt,slået og sparket. Skal jeg som forældre så ignorere hendes (berettiget) følelse af skræk, og bede hende om at lege med ham alligevel? Eller skal jeg sige hun bare skal gå væk? Min datter er endnu ikke i stand til at aflæse reaktionsmønstre og komme væk inden bomben springer, det er ikke en evne mange 5årige har, så hvad filan er løsningen?
Jeg hader inklusion er blevet en spareøvelse, og jeg er klar over, at din dreng bliver den største taber i det her. Du har min dybeste medfølelse, men jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg som forældre kan gøre i situationen andet end at hjælpe mit eget barn med strategier, så hun kan undgå at blive slået, sparket og være bange for at gå i børnehave. Og den eneste strategi jeg kan komme på, der virker, er at hun skal undgå ham. Men det er jo en lorte løsning for dig, som så har drengen ingen vil til fødselsdag ved. Så hvad tænker du, vi andre skal gøre. Hvad ville du gøre i vores sko?
Anmeld
Citér