Min datter er blevet slået i børnehaven igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2018

MysteriousAngel

Flomama skriver:

Nej barnet går med klap på grund af øjner problemer (se billede ) det har ABSOLUT INTET MED DET ANDET ANDET BARN AT GØRE 

hendes barn har selv sagt ikke fået et dovent øje pga kradsemærker  

Jeg vidste ikke at det var dovent men måske at der var blevet kradset i øjet.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2018

MysteriousAngel

EBK skriver:

Jeg tror du har misforstået noget. Barnet går til daglig med klap fordi hun er skeløjet. Ikke fordi drengen har slået hende. 

Jeg er ked af at høre I har oplevet sådan en svær situation, men det virker ikke til at du er interesseret i at forstå, så jeg lukker den bare her.

Hvad skal jeg forstå? At vi er uenige, for det kan jeg sagtens. Men at ændre mening, der skal helt klart en længere debat til. 

Anmeld Citér

14. januar 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Hollie skriver:

Ja er udemærket klar over at det er børn. Men jeg forstår stadig ikke hvorfor nogen børn skal gå i børnehave og skole velvidende at de kan risikere at blive slået og sparket i tide og utide!!! Det er jo angst provokerende og helt forkert at så små børn skal gå og være bange.. så burde der nemlig være en mand på det barn. Min den ene kom en dag hjem med et helt tandsæt i panden. Skal jeg så forklare hende at det er okay fordi det andet barn har det svært??

nej, de skal lærer det ikke er okay !

Du skal da selvfølgelig sige at det ikkr er okay - men du kan forkkate hendr hvorfor det skete, hvorfor dette barn slår. 

Anmeld Citér

14. januar 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MysteriousAngel skriver:

Men hendes datter er også barn. Og som barn kan det være virkelig svært at forstå rationelle forklaringer. Ja han har det svært, derfor slår han dig. Du skal lære at.. Nej gu' skal hun ej. HUN skal ikke lære at aflæse hvornår det slår klik, HAN skal lære at gå væk når det slår klik. Jeg bliver simpelthen så vred når de børn der er udadreagerende slår løs og andres børn bare skal acceptere at i denne her børnehave der er en dreng /pige som bare tæver løs fordi de har svært ved noget. De andre børn skal ikke gå i børnehave vel vidende at om lidt kan de få sig sådan en rap over fingrene. Du ville jo heller ikke acceptere at komme på din arbejdsplads og rende rundt sammen med en person som tævede dig hvis han blev sur vel? Ja han er et barn men det er datteren sgu også, og hos hende er der en reel frygt for en dreng. Det skal man da tage alvorligt. 

Der er da ingen det taler om at et barn skal kunne aflæse et andet barns reaktionsmønster. 

Anmeld Citér

14. januar 2018

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Hånden på hjertet piger! Vil i nogen sinde acceptere at jeres børn blev banket på den måde af et andet barn? Ville i virkelig være så large når det kom til stykket ? Han må virkelig være skadet siden han kan angribe på den måde.

Snak med ledelsen.

Jeg har selv været ude for det med min søn og jeg ville aldrig aflevere mit barn et sted hvor jeg og min søn ikke følte mig tryg. 

Anmeld Citér

14. januar 2018

Flomama

Aisha skriver:

Hånden på hjertet piger! Vil i nogen sinde acceptere at jeres børn blev banket på den måde af et andet barn? Ville i virkelig være så large når det kom til stykket ? Han må virkelig være skadet siden han kan angribe på den måde.

Snak med ledelsen.

Jeg har selv været ude for det med min søn og jeg ville aldrig aflevere mit barn et sted hvor jeg og min søn ikke følte mig tryg. 

Hvorfor er han skadet? 

Anmeld Citér

14. januar 2018

nielsen80

mor:) skriver:

Der er da ingen det taler om at et barn skal kunne aflæse et andet barns reaktionsmønster. 

Må indrømme, at jeg faktisk også er lidt usikker på, hvad du mener, hendes barn skal gøre udfra de svar du giver. Jeg mener at huske, at du er pædagog, hvorfor dit input vil være super at få her.

Skal man lære sit barn, at man skal undgå andre børn med uhensigtsmæssig adfærd? For hvis de ikke skal aflæse reaktionsmønstre, så er det vel den eneste løsning? Altså udover at bliver revet til blods. Og hvor er inklusions tanken så henne? Så bliver de udadreagerende børn jo netop ikke inkluderet eller?

Jeg synes også det er super synd BEGGE børn. Men derfor skal der jo stadig tages aktion. Det som er mest synd for den udadreagerende, er vel at ingen voksne i situationen viser ham, hvordan man håndterer sine følelser og indgår i et fællesskab. Konsekvensen af ingen voksne hjælper ham, er jo eksklusion fra fællesskabet, da ingen vil/tør lege med barnet, der slår/river/bider umotiveret. 

Må indrømme jeg er helt på acradabra's side her, problemet er jo ikke det ene eller det andet barn, men derimod at der ikke bliver taget hånd om det i institutionen. Er du uenig i det som pædagog? og i så fald, hvordan synes du så, at vi som forældre til børn som bliver slået til blods, skal agere i sådanne situationer, så vi formår både at hjælpe vores eget barn og inklusion i børnehaven?

Anmeld Citér

14. januar 2018

LoveMom

Dash skriver:

Jeg tror nu ikke det er en undskyldning men en helt anden måde at se problemerne på.

det handler vel i bund og grund om man ser barnet som problemet eller en udenforstående faktor som problemet. Hvis alle tæbler “ham der slår, han er et problem” så får han da aldrig en chance for at ændre på hvem han er, for så er han allerede dømt ude. 

Jeg er enig i at det i denne her situation ser meget alvorligt ud (!) men mener stadig ikke drengen er et problem, det er et problem at kommune ikke har ressourcerne til at give ham den hjælp han har brug for. 

Ja enig i at det er kommunen og ikke drengen

men kan stadig ikk forstå at man kan undskylde med at barnet har det svært. Det går udover andre børn som kan ende med at få det svært

Anmeld Citér

14. januar 2018

LoveMom

mor:) skriver:

Du skal da selvfølgelig sige at det ikkr er okay - men du kan forkkate hendr hvorfor det skete, hvorfor dette barn slår. 

Ja det ville jeg også gøre !! Men tænk at man ikk kan love sit eget barn at det ikke sker igen fordi barnet har det svært !??

Anmeld Citér

14. januar 2018

LoveMom

Flomama skriver:

Rap over nallerne? Nææ bare besked på du er fuldstændig uden empati og hamrende egoistisk faktisk er dit ego i sådan en grad at du er en røv, en rigtig egoistisk røv, typen man frygter at møde  i supermarkedet, typen der komme med grimme kommentere og ikke afhjælper situationen men gør der 100 gange værre. 

Jeg forstiller mig du et typen der bearbejde andre deres børn opførsel og helt sikkert tror de er spassere i byen pga forældrene..

min søn har autisme og kan virkelig ikke gøre for hans adfærd - han kopierer bare det de andre gør fordi han ikke forstår hvorfor de gør som de gør han efterligner dem bare. 

Han går i speciel gruppe om eftermiddag men det nytter jo ikke en klap når han resten af tiden skal klarer sig i blandt “normale børn” og deres sure forældre. 

Kommun har fjernet speciel tilbud og det hele ligger på mig som mor, fortæl mig hvad jeg skal høre for at min lille søn med en psyke som en på 2 og en krop som en på 7 ikke slår dit barn? Please! Giv mig løsningen frem for bebrejdelserne. 

Fortæl mig hvad jeg skal gøre når min søn ikke kan holde fødselsdag fordi ingen vil komme 

fortæl mig hvad jeg skal gøre når min søn ikke har en bedste ven eller nogen at lege med hele dagen? 

Fortæl mig hvad jeg skal gøre når min søn gerne vil sige han vil lege med dit barn men ikke kan finde ud af det og i stedet slår? 

Jeg er klar! Giv mig din videnskab! For guderne skal vide jeg ikke aner hvad jeg skal gøre! Jeg sidder med et barn hverdag  det græder over manglende venskaber og ensomhed, der græder over de andre siger ting han ikke forstår, jeg skal sidde hver dag med mit barn og snakke om hans bedste ven -pædagogen på stuen 

jeg tænker her at du lige havde en dårlig dag og det skulle gå udover mig !! Jeg kan tåle det, og kan forstå du har det svært. Dog er det ikke mit ansvar ! Du må gøre hvad du kan for din søn.

men hvis det var mig barn, så ville jeg have det på en special skole hvor de er skærmet og de voksne er uddannet til at passe dem !!! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.