mor:) skriver:
Der er da ingen det taler om at et barn skal kunne aflæse et andet barns reaktionsmønster.
Må indrømme, at jeg faktisk også er lidt usikker på, hvad du mener, hendes barn skal gøre udfra de svar du giver. Jeg mener at huske, at du er pædagog, hvorfor dit input vil være super at få her.
Skal man lære sit barn, at man skal undgå andre børn med uhensigtsmæssig adfærd? For hvis de ikke skal aflæse reaktionsmønstre, så er det vel den eneste løsning? Altså udover at bliver revet til blods. Og hvor er inklusions tanken så henne? Så bliver de udadreagerende børn jo netop ikke inkluderet eller?
Jeg synes også det er super synd BEGGE børn. Men derfor skal der jo stadig tages aktion. Det som er mest synd for den udadreagerende, er vel at ingen voksne i situationen viser ham, hvordan man håndterer sine følelser og indgår i et fællesskab. Konsekvensen af ingen voksne hjælper ham, er jo eksklusion fra fællesskabet, da ingen vil/tør lege med barnet, der slår/river/bider umotiveret.
Må indrømme jeg er helt på acradabra's side her, problemet er jo ikke det ene eller det andet barn, men derimod at der ikke bliver taget hånd om det i institutionen. Er du uenig i det som pædagog? og i så fald, hvordan synes du så, at vi som forældre til børn som bliver slået til blods, skal agere i sådanne situationer, så vi formår både at hjælpe vores eget barn og inklusion i børnehaven?
Anmeld
Citér