Min datter er blevet slået i børnehaven igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25.559 visninger
138 svar
352 synes godt om
12. januar 2018

dollygirl

Der er en agressiv dreng i min datters stue, hverken pædagogerne kan styre ham.

Det slår klik for ham og han slår løs på andre børn. 

I dag har min datter været hans offer. 

Jeg får at vide af hendes pædagog at han havde fange hende udenfor og har krattet og slået hende i ansigtet. Han har også kastet hendes tøj væk over hegnet , alt det er sket uden en eneste pædagog har set det.

jeg er rasende! Og pædagogen  fortæller mig st drengen har sagt undskyld. Jeg kan ikke bruge hans undskyldning til noget når hans opførelse er forkert. 

Min datter føler sig utryg nu og er skrækslagen for at komme i nærheden af ham. Jeg har ikke tillid til pædagogerne længere. 

Hvad gør jeg ? Hun har stadig mere end et årtilbage i børnehaven. 

Jeg har tænkt mig at tage en snak med lederen men jeg ved det eneste hun vil sige er at de ikke har ressourcer nok til at have en ekstra pædagog til at holde øje med denne dreng. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2018

Carina:-)

Hans opførsel er helt sikkert forkert

Men man gør ikke sådan hvis man har det godt.

Et du 100 procent sikker på din datter ikke har provokeret ham?

Jeg har en 5 årig som er så god til at provokere. 

Jeg har tit få Et ham hjem med kradsmærker og rifter.

Men jeg overværede en dag hvordan han provokerede en anden dreng .

Han blev ved og ved selv om den anden sagde stop.

Og Bang så eksploderede den anden dreng.

Så jeg har lært at der ikke altid er uden skyld man får en over næsen.

Ikke at man skal slå men børn er stadig børn og opfører sig ikke rationelt.

Men ellers synes jeg du skal vise din datter at man selvfølgelig tager imod en undskyldning fra en jævnaldrende kammerat .

Det er første skridt imod at finde id af hvad det er der sker siden der er konflikter.

Anmeld Citér

12. januar 2018

dollygirl

Carina:-) skriver:

Hans opførsel er helt sikkert forkert

Men man gør ikke sådan hvis man har det godt.

Et du 100 procent sikker på din datter ikke har provokeret ham?

Jeg har en 5 årig som er så god til at provokere. 

Jeg har tit få Et ham hjem med kradsmærker og rifter.

Men jeg overværede en dag hvordan han provokerede en anden dreng .

Han blev ved og ved selv om den anden sagde stop.

Og Bang så eksploderede den anden dreng.

Så jeg har lært at der ikke altid er uden skyld man får en over næsen.

Ikke at man skal slå men børn er stadig børn og opfører sig ikke rationelt.

Men ellers synes jeg du skal vise din datter at man selvfølgelig tager imod en undskyldning fra en jævnaldrende kammerat .

Det er første skridt imod at finde id af hvad det er der sker siden der er konflikter.

Hun har taget imod undskyldningen men jeg kan ikke bruge det til noget når det gentager sig. 

Min datter er den mest rolige i stuen, det har pædagogerne tit nævnt. Hun holder sig altid væk fra konflikter og kan ikke lide at når de andre råber og driller hinanden. 

Min datter har tit nævnt at hun er bange for denne dreng og hun har sommetider nævnt at hun ikke vil i børnehave fordi han slår og råber højt . 

Anmeld Citér

12. januar 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min søn er ikke aggressiv, men udadreagerende fordi han har det rigtig svært. 

Jeg garanterer dig for, at et børnehavebarn som slår de andre børn, bider, sparker eller lign., udelukkende gør det som et symptom fordi de har brug for hjælp. Han gør det ikke for at være ond.

Pædagogerne har tavshedspligt og kan ikke og må ikke fortælle dig hvordan de håndterer denne dreng og hans adfærd.  

Jeg synes du skal holde bolden på egen banehalvdel, og have fokus på hvordan din datter kan blive tryg igen i børnehaven. Du kan sagtens bede om et møde med ledelsen, men du kan ikke kræve oplysninger om hvordan de tackler drengen. Det vedkommer altså ikke dig.

Anmeld Citér

12. januar 2018

dollygirl

EBK skriver:

Min søn er ikke aggressiv, men udadreagerende fordi han har det rigtig svært. 

Jeg garanterer dig for, at et børnehavebarn som slår de andre børn, bider, sparker eller lign., udelukkende gør det som et symptom fordi de har brug for hjælp. Han gør det ikke for at være ond.

Pædagogerne har tavshedspligt og kan ikke og må ikke fortælle dig hvordan de håndterer denne dreng og hans adfærd.  

Jeg synes du skal holde bolden på egen banehalvdel, og have fokus på hvordan din datter kan blive tryg igen i børnehaven. Du kan sagtens bede om et møde med ledelsen, men du kan ikke kræve oplysninger om hvordan de tackler drengen. Det vedkommer altså ikke dig.

Nej det er jeg sørme klar over. 

Jeg bliver nød til at flytte min datter til en anden børnehave for kan godt se det her stopper ikke men derimod fortsætter. Næste gang kan det blive værre!

min datter skal ikke være offer for et barn der har brug for hjælp og er aggressive. 

Min datter er skrækslagen og chokeret i dag på grund af ham! 

Anmeld Citér

12. januar 2018

Abracadabra

Helt off topic: I har kontakt til en øjenlæge, ikke?

Anmeld Citér

12. januar 2018

Marie2016

Av for Søren, jeg kan godt forstå, at du er frustreret og ked af det. Som en anden skriver, må du holde bolden på egen bane og ikke blande sig i, hvad der sker ift. drengen. Når det er sagt, vil jeg tilføje, at jeg synes, det er helt på sin plads, at bede om et møde, hvor du kan spørge, hvordan de voksne i børnehaven vil hjælpe din datter til at blive tryg igen. 

Anmeld Citér

12. januar 2018

dollygirl

Abracadabra skriver:

Helt off topic: I har kontakt til en øjenlæge, ikke?

Ja hun tager klap på hver dag 

Anmeld Citér

12. januar 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB
dollygirl skriver:

Jeg bliver nød til at flytte min datter til en anden børnehave for kan godt se det her stopper ikke men derimod fortsætter. Næste gang kan det blive værre!

min datter skal ikke være offer for et barn der har brug for hjælp og er aggressive. 

Hvis du nu tog det roligt og hjalp hende igennem det, så ville hun måske også tage det lidt mere roligt. 

Hun reagerer jo også på at du er helt oppe og køre. 

Jeg forstår godt at det må være rigtig svært, men træk lige vejret. Du ved ikke hvad der er sket i situationen, og drengen har sagt undskyld, og din datter har taget imod den undskyldning. 

Støt din datter i at hun kan komme igennem det, for det kan hun sagtens.

Anmeld Citér

12. januar 2018

MKBP

Profilbillede for MKBP
dollygirl skriver:

Og hvad hvis der så sker det tilsvarende det nye sted ? - fokuser hellere på at din datter skal blive tryg i hendes nuværende bhv...- hvad siger hun selv ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.