Kurt_H skriver:
Det er fløjtende ligegyldigt om hun har provokeret ham eller ej !
INGEN børn skal slå, rive eller kratte andre børn, punktum !
Da jeg blev provokeret i mine drengeår, så tævede jeg den eller de skyldige, så holdt de op med det.
Det er ALTID forældrenes pligt til at opdrage deres børn ordenligt og give dem gode sociale færdigheder. Det er institutionernes opgave at bidrage og støtte omkring forældrenes pligt !
Der hvor jeg arbejder bruger vi ikke undskyldninger... men stopper ikke forældrene i at bruge det hvis de tager sig af en given situation der opstår når bringer eller henter.
Har jeg skrevet at drengen gerne måtte slå eller er den første sætning jeg skrev blevet slettet - hvor jeg skriver at det self ikke er ok opførsel?
Jeg skriver at børn ikke tænker som voksne,og slet så små børn som bh børn er - og at hvis man provokerer som min dreng gør/gjorde
Så kommer der en konsekvens. Og at det sjældent er umotiveret at børn slår /river what ever.
Ikke at det er ok,men kunne være en grund som mor skulle se på før hun gik til i raseri over det barn som havde kradset hendes barn .
Det kunne jo være hun skulle have en snak med hendes datter om at man self ikke slår ,men man opfører sig også ordentligt over for sine kammerater.
Mobning er lige så skadeligt som fysiks vold- alligevel hører vi jævnligt at mobbeofferet får skylden når det får nok og smadrer sine plageånder.
Min dreng mobbede /provokerede hans jævnaldrende kammerat,og bang der kom en konsekvens.
Hvis jeg kun trøster min dreng ,og bekræftigere ham i at modparten er et røvhul -lærer han ikke at man ikke skal gå rundt og provokere andre -og så er han for alvor i prob. den dag han skal stå på egne ben.