Min datter er blevet slået i børnehaven igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2018

Kurt_H

Carina:-) skriver:

Hans opførsel er helt sikkert forkert

Men man gør ikke sådan hvis man har det godt.

Et du 100 procent sikker på din datter ikke har provokeret ham?

Jeg har en 5 årig som er så god til at provokere. 

Jeg har tit få Et ham hjem med kradsmærker og rifter.

Men jeg overværede en dag hvordan han provokerede en anden dreng .

Han blev ved og ved selv om den anden sagde stop.

Og Bang så eksploderede den anden dreng.

Så jeg har lært at der ikke altid er uden skyld man får en over næsen.

Ikke at man skal slå men børn er stadig børn og opfører sig ikke rationelt.

Men ellers synes jeg du skal vise din datter at man selvfølgelig tager imod en undskyldning fra en jævnaldrende kammerat .

Det er første skridt imod at finde id af hvad det er der sker siden der er konflikter.

Det er fløjtende ligegyldigt om hun har provokeret ham eller ej !

INGEN børn skal slå, rive eller kratte andre børn, punktum !

Da jeg blev provokeret i mine drengeår, så tævede jeg den eller de skyldige, så holdt de op med det.

Det er ALTID forældrenes pligt til at opdrage deres børn ordenligt og give dem gode sociale færdigheder. Det er institutionernes opgave at bidrage og støtte omkring forældrenes pligt !

Der hvor jeg arbejder bruger vi ikke undskyldninger... men stopper ikke forældrene i at bruge det hvis de tager sig af en given situation der opstår når bringer eller henter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2018

Kurt_H

dollygirl skriver:

Der er en agressiv dreng i min datters stue, hverken pædagogerne kan styre ham.

Det slår klik for ham og han slår løs på andre børn. 

I dag har min datter været hans offer. 

Jeg får at vide af hendes pædagog at han havde fange hende udenfor og har krattet og slået hende i ansigtet. Han har også kastet hendes tøj væk over hegnet , alt det er sket uden en eneste pædagog har set det.

jeg er rasende! Og pædagogen  fortæller mig st drengen har sagt undskyld. Jeg kan ikke bruge hans undskyldning til noget når hans opførelse er forkert. 

Min datter føler sig utryg nu og er skrækslagen for at komme i nærheden af ham. Jeg har ikke tillid til pædagogerne længere. 

Hvad gør jeg ? Hun har stadig mere end et årtilbage i børnehaven. 

Jeg har tænkt mig at tage en snak med lederen men jeg ved det eneste hun vil sige er at de ikke har ressourcer nok til at have en ekstra pædagog til at holde øje med denne dreng. 

Jeg vil helt klart gå til lederen, fordi det er ikke ok at samme barn kan slå løs på de andre og derefter klare det med en undskyldning.

Mht. ressourcer, så er det tegn på en svag leder som ikke har styr på sin egen arbejdsopgave. Jeg ved der er visse muligheder for at ændre den type situationer, så det ikke bliver værre med tiden... Den type børn SKAL stoppes i børnehaven ellers så har vi den næste generation af børne styret institutioner !

De behøver ikke en ekstra pædagog, men nogle opmærksomme og indlevende pædagoger... samt en leder som tør at gøre noget andet end at dele gamle floskler ud ! 

Anmeld Citér

16. januar 2018

LSS

Hck skriver:

Hvor er det skrækkeligt, at sådan er barn for lov til at omgåes andre børn der ikke er på den måde. Mener du virkelig det ?

Ja det gør jeg faktisk. Der burde gribes ind. Det ender med sådan et barn gør ufattelig stor skade på et andet barn. 

Anmeld Citér

16. januar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kurt_H skriver:

Da jeg blev provokeret i mine drengeår, så tævede jeg den eller de skyldige, så holdt de op med det.

Det er ALTID forældrenes pligt til at opdrage deres børn ordenligt og give dem gode sociale færdigheder. Det er institutionernes opgave at bidrage og støtte omkring forældrenes pligt !

Der hvor jeg arbejder bruger vi ikke undskyldninger... men stopper ikke forældrene i at bruge det hvis de tager sig af en given situation der opstår når bringer eller henter.

Hvor og som hvad arbejder du? 

Anmeld Citér

16. januar 2018

lineog4

Kurt_H skriver:

Jeg tænker du måske ikke arbejder i en børnehave, for virkeligheden er jo bare sådan, at nogle børn slår eller river andre børn. 

Nogle gør det ofte, nogle gør det en gang i deres tid i børnehaven - og de gør det ikke fordi de er onde og såmænd heller ikke fordi de er dårligt opdraget. De gør det for det meste som udtryk for en frustration, den frustration kan komme af de ikke kan få formidlet deres ønsker, de ikke kan overskue situationen, de så gerne vil sige: jeg vil gerne lege med dig, men ikke kan og meget meget andet. 

de professionelle voksne bør så kende deres børn og vide om der er nogle der ofte oplever en frustration og reagerer enten udafreagerende eller ved trække sig ind i sig selv - og er der sådanne børn bør de professionelle voksne være nysgerrige på i hvilke situationer, så de kan afhjælpe - men det er ADLRIG barnets skyld grundlæggende.

Og nu bliver jeg så nysgerrige, hvad er det I ikke stopper forældrene i at bruge?

Anmeld Citér

16. januar 2018

Carina:-)

Kurt_H skriver:

Har jeg skrevet at drengen gerne måtte slå eller er den første sætning jeg skrev blevet slettet - hvor jeg skriver at det self ikke er ok opførsel?

Jeg skriver at børn ikke tænker som voksne,og slet så små børn som bh børn er - og at hvis man provokerer som min dreng gør/gjorde 

Så kommer der en konsekvens. Og at det sjældent er umotiveret at børn slår /river what ever.

Ikke at det er ok,men kunne være en grund som mor skulle se på før hun gik til i raseri over det barn som havde kradset hendes barn .

Det kunne jo være hun skulle have en snak med hendes datter om at man self ikke slår ,men man opfører sig også ordentligt over for sine kammerater.

Mobning er lige så skadeligt som fysiks vold- alligevel hører vi jævnligt at mobbeofferet får skylden når det får nok og smadrer sine plageånder.

Min dreng mobbede /provokerede hans jævnaldrende kammerat,og bang der kom en konsekvens.

Hvis jeg kun trøster min dreng ,og bekræftigere ham i at modparten er et røvhul -lærer han ikke at man ikke skal gå rundt og provokere andre -og så er han for alvor i prob. den dag han skal stå på egne ben.

Anmeld Citér

16. januar 2018

Blop2

Flomama skriver:

Rap over nallerne? Nææ bare besked på du er fuldstændig uden empati og hamrende egoistisk faktisk er dit ego i sådan en grad at du er en røv, en rigtig egoistisk røv, typen man frygter at møde  i supermarkedet, typen der komme med grimme kommentere og ikke afhjælper situationen men gør der 100 gange værre. 

Jeg forstiller mig du et typen der bearbejde andre deres børn opførsel og helt sikkert tror de er spassere i byen pga forældrene..

min søn har autisme og kan virkelig ikke gøre for hans adfærd - han kopierer bare det de andre gør fordi han ikke forstår hvorfor de gør som de gør han efterligner dem bare. 

Han går i speciel gruppe om eftermiddag men det nytter jo ikke en klap når han resten af tiden skal klarer sig i blandt “normale børn” og deres sure forældre. 

Kommun har fjernet speciel tilbud og det hele ligger på mig som mor, fortæl mig hvad jeg skal høre for at min lille søn med en psyke som en på 2 og en krop som en på 7 ikke slår dit barn? Please! Giv mig løsningen frem for bebrejdelserne. 

Fortæl mig hvad jeg skal gøre når min søn ikke kan holde fødselsdag fordi ingen vil komme 

fortæl mig hvad jeg skal gøre når min søn ikke har en bedste ven eller nogen at lege med hele dagen? 

Fortæl mig hvad jeg skal gøre når min søn gerne vil sige han vil lege med dit barn men ikke kan finde ud af det og i stedet slår? 

Jeg er klar! Giv mig din videnskab! For guderne skal vide jeg ikke aner hvad jeg skal gøre! Jeg sidder med et barn hverdag  det græder over manglende venskaber og ensomhed, der græder over de andre siger ting han ikke forstår, jeg skal sidde hver dag med mit barn og snakke om hans bedste ven -pædagogen på stuen 

Kæmpe krammer og forståelse herfra 

jeg har en dreng med adhd og ved præcis hvordan du sidder og har det, når du læser nogle af disse besvarelser igennem. 

Anmeld Citér

16. januar 2018

Flomama

Blop2 skriver:

Kæmpe krammer og forståelse herfra 

jeg har en dreng med adhd og ved præcis hvordan du sidder og har det, når du læser nogle af disse besvarelser igennem. 

Tak  og i lige måde 

Anmeld Citér

16. januar 2018

san

sikke en debat... 

Utroligt at voksne mennesker kan snakke sådan om børn, der skal lærer at begå sig ude i denne store verden, hvordan og hvorledes man skal gøre, hvordan man nærmest skal flytte denne dreng som slå,  JA lad os putte ham i fængsel, for puha han ved jo godt hvad han gør og gør det KUN af ond mening. 

Puha siger jeg bare, jeg skæmmer mig næsten... 

Ja det er forfærdeligt, at børn slå, men en 3 årige gør det ikke fordi han eller hun vil noget ondt, men fordi de har brug fir hjælp og støtte, og dette får de ikke, derfor sker de ting desværre.. 

God aften 

Anmeld Citér

16. januar 2018

Kurt_H

mor:) skriver:

Hvad hvis der også er sådan et barn i den næste børnehave. 

Og hvad vil du gøre hvis der er sådan nogle børn i hendes skole eller sfo? 

Hvis det er ENESTE mulighed for at råbe lederen op om hendes ansvar, så er det en mulig løsning ! Det gælder uanset om det er vuggestue, børnehave, skole, SFO eller klub !

Det er jo den løsning som skilsmisseforældre også vælger i de fleste tilfælde. Fordi det ER svært at være et sted hvor man skal kigge sig over skulderen hele tiden... og når det er i børnehøjde, så snakker vi om omsorgssvigt ! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.