Hollie skriver:
Ja er udemærket klar over at det er børn. Men jeg forstår stadig ikke hvorfor nogen børn skal gå i børnehave og skole velvidende at de kan risikere at blive slået og sparket i tide og utide!!! Det er jo angst provokerende og helt forkert at så små børn skal gå og være bange.. så burde der nemlig være en mand på det barn. Min den ene kom en dag hjem med et helt tandsæt i panden. Skal jeg så forklare hende at det er okay fordi det andet barn har det svært??
nej, de skal lærer det ikke er okay !
I en ideel verden var børn også mandsopdækket 1-1, men det handler om økonomi.
Min søn har støttepædagog, men de er jo også mennesker som nogle gange skal på toilettet, og så sker der måske det, at Mathilde falder, Jonas skal tørres, en skal have noget vand, og så er der måske ikke øjne på min søn i 5 minutter.
Hvis han ender i en konflikt i det tidsrum, og det koger helt over, så kan han komme til at slå, fordi han ikke magter situationen.
Det er en fælles indsats fra børn og voksne, at det ikke når dertil, for vi er kun mennesker. Også pædagoger.
Der er naturligvis ingen børn som skal gå og være bange, men børn vil få knubs hen af vejen. Der vil være skænderier m.m. I mellem børn.. det er blandt andet sådan de lærer det sociale, at tage hensyn til andres følelser, private rum m.m, og det er vores pligt som voksne, at guide vores børn i det.
Jeg er stor modstander af, at pakke børn ind i vat, og det har også gjort mega ondt i mit mor-hjerte, da min dreng kom hjem med et bidmærke, men det er BØRN.