Insemination

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2011

Aves.

KaMa skriver:

Jeg tror ikke på, at man som mor kan styre sine børns forventninger - eller nærmere, at de ikke skal have dem.

De er godt nok 18 år, når de kan møde ham og der i stand til at skelne mange ting. Hvis barnet et vokset op med viden om, at det kan møde donor, så er jeg bange for at det vil sætte mange ukonstruktive ting i gang.

Jeg kan godt se dilemmaet i, at det vil være rigtig godt, at kende sit biologiske ophav. At møde ham er for voldsomt, synes jeg. En mellemting ville være godt - fx en udvidet donorprofil, som gav svar på flere spørgsmål end de ydre karistikaer.

Spørgsmålet kunne også være. Hvor meget fred får man i sjælen angående sit biologiske ophav ved at drikke kaffe på en café med en mand, som er ens donorfar? Vil freden ikke først indfinde sig, hvis han blev en større del af ens liv - end det ene møde?

Det er jo ikke til at vide...måske det der med donor slet ikke er så godt...hvor langt skal man gå for at få børn..ville adoption være bdre...der er mange spørgsmål.

Jeg synes jo bare det bør være på en måde som tilgodeser børnene...og så kan de jo vælge til og fra...jeg ser slet ikke at min søn savner eller mangler en far, overhoved og som du også skriver er jegs elv inde på...en bog omkring frossenpinden, som vi kalder ham herhjemme...

Vi har så altid været meget åbne om det....og som skrevet er der ikke et savn, men mere et behov for en afklring i forhold til sig selv...der er det bare ikke nok kun at kende den ene side,...men altså, jeg har måtte sige til jeppe at det kunne han aldrig...og det er da et lod at leve med for ham, noget som jeg har valgt uden at have tænkt over det..derfor er det vigtigt med fokus og ikke mindst de her historier fra børnene...så man som kommende mor til donorbarn kan vælge og vide fra start hvad man vælger til og fra...havde jeg skulle vælge nu var det åbendonor eller adoption.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

Aves.

Tutter skriver:

Jeg kan stadig ikke se hvorfor det skulle være synd for barnet med lukket donor!

Jeg kan godt se det smarte med åbendonor, og havde jo selv valgt det i sin tid, men donoren har jo stadig kun forpligtet sig til eet møde når barnet er fyldt 18 år!

Hvis du har lyst må du gerne tale med min søn... han er snart 14 år og måske det er nemmere når man taler sammen og du hører det fra ham.

Men det handler om ens identitet....tænk at gå med en følelse af at være halv fordi man ikke aner hvad man er kommet af...det er ikke noget han dør af, han har det fint og får helt sikkert et godt liv, men det er jo fuldstændig unødvendigt og da ikke til gavn for ham overhoved, og det kunne jeg havde undgået hvis jeg havde vidst hvad jeg ved nu.

Jeg skal ikke ændre din mening, men jeg synes det er vigtigt at man er obs på den her side også..det var jeg ikek..tænkte at når bare han fik kærlighed så manglede han ikek en far og det gør han heller ikke..men han mangler noget af ham.

Anmeld

10. februar 2011

Vial

dorthemus skriver:

For mig handler det stadig ikke om mine følelser eller om manden/donor...det handler om barnets mulighed for, at kende sine rødder...også den anden del

Sig mig, sku du ikke i seng?  

Godnat herfra

Jo, jeg skulle i seng. Jeg er så meget på overtid.. Ihh.

Du har ret. Det handler jo om barnet. Jeg ville dog aldrig vælge en åben donor fra, hvis mit eneste argument var, at donor nok ville have svært ved at få sig en kone.. haha.

Anmeld

10. februar 2011

dorthemus

KaMa skriver:

Jo, jeg skulle i seng. Jeg er så meget på overtid.. Ihh.

Du har ret. Det handler jo om barnet. Jeg ville dog aldrig vælge en åben donor fra, hvis mit eneste argument var, at donor nok ville have svært ved at få sig en kone.. haha.

Haha ja

Og så er det jo langt fra sikkert, at Runa Darling har lyst til en latte med ham...måske er hun tilfreds med profilen eller hun komplet ligeglad fordi hun er vokset op med underskøn-papfar-som hendes-mor-scorede-til-dem-da hun-var-ganske-lille

Anmeld

10. februar 2011

Becks

Eva. skriver:

Hvis du har lyst må du gerne tale med min søn... han er snart 14 år og måske det er nemmere når man taler sammen og du hører det fra ham.

Men det handler om ens identitet....tænk at gå med en følelse af at være halv fordi man ikke aner hvad man er kommet af...det er ikke noget han dør af, han har det fint og får helt sikkert et godt liv, men det er jo fuldstændig unødvendigt og da ikke til gavn for ham overhoved, og det kunne jeg havde undgået hvis jeg havde vidst hvad jeg ved nu.

Jeg skal ikke ændre din mening, men jeg synes det er vigtigt at man er obs på den her side også..det var jeg ikek..tænkte at når bare han fik kærlighed så manglede han ikek en far og det gør han heller ikke..men han mangler noget af ham.

Ellers tak  Jeg har en del jeg snakker med, som selv er børn af ano donore

Men et barn med åben donor, kan jo også få de samme følelser, i og med det først kan møde donoren som 18 årig. Kan sagtens forstå hvor du vil hen

Ingen ændrede meninger her  Jeg er under medicinsk behandling og kan derfor kun vælge ano..

Anmeld

10. februar 2011

Becks

dorthemus skriver:

Haha ja

Og så er det jo langt fra sikkert, at Runa Darling har lyst til en latte med ham...måske er hun tilfreds med profilen eller hun komplet ligeglad fordi hun er vokset op med underskøn-papfar-som hendes-mor-scorede-til-dem-da hun-var-ganske-lille

Så kom igang

Anmeld

10. februar 2011

Aves.

Tutter skriver:

Ellers tak  Jeg har en del jeg snakker med, som selv er børn af ano donore

Men et barn med åben donor, kan jo også få de samme følelser, i og med det først kan møde donoren som 18 årig. Kan sagtens forstå hvor du vil hen

Ingen ændrede meninger her  Jeg er under medicinsk behandling og kan derfor kun vælge ano..

Altså så vil de jo kunne få afklaring....det har jeg ikke kunne give min søn en mulighed for.

Jeg synes det er synd i hvert fald og det man jo skal forholde sig til er at man ikke aner hvordan ens barn vil leve med det valg man som mor har taget...jeg har det skidt med valget, men det havde jeg ikke da jeg skulle have ham og da han var lille...men der sker noget med alderen.

Held og lykke...håber det hele kommer til at gå som du ønsker det.

Anmeld

10. februar 2011

dorthemus

Tutter skriver:

Så kom igang

Mmmmmm skal bare lige have indhentet 8-9 måneders manglende søvn

Anmeld

10. februar 2011

Becks

Eva. skriver:

Altså så vil de jo kunne få afklaring....det har jeg ikke kunne give min søn en mulighed for.

Jeg synes det er synd i hvert fald og det man jo skal forholde sig til er at man ikke aner hvordan ens barn vil leve med det valg man som mor har taget...jeg har det skidt med valget, men det havde jeg ikke da jeg skulle have ham og da han var lille...men der sker noget med alderen.

Held og lykke...håber det hele kommer til at gå som du ønsker det.

Kan sagtens se hvor du vil hen

Tak

Anmeld

10. februar 2011

Becks

dorthemus skriver:

Mmmmmm skal bare lige have indhentet 8-9 måneders manglende søvn

Njarj det må du droppe, det tager for lang tid

Håber snart du får sovet mere sammenhængende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.