Tutter skriver:
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor nogen af jer synes det er synd for barnet at vokse op uden sin bio far? Det er ikke generne der gør ham til far. Når jeg bliver insemineret og jeg efterfølgende finder en fast kæreste, vil han kunne være en ligeså god far som en bio far..
Eva: At det ligefrem er synd for børnene at de ikke er kommet til via åben donor, synes jeg nu ikke.. Vi er nogle stykker herinde som er under medicinsk behandling, og kan derfor ikke vælge åben donor. Skulle vi så helt droppe tanken om at få børn?
Jeg skal ikke afgøre hvad I skal...min mening har jeg ud fra de oplevelser jeg har haft...barnet mangler ikke nogen i sin opvækst, men noget i sig selv...jeg har et barn, et stor barn som jeg har valgt at få på den måde, og det er den største fejl jeg har begået, det vil jeg aldrig tilgive mig selv, det er et valg jeg ikke kan forsvare over for ham...jeg synes ikke det er en måde jeg kan forsvare.
En dag når I andre sidder med stpre børn som kan sætte ord på så ændrer i måske også mening...måske ikke...børn er forskellige, og derfor ville det være ideelt at de havde muligheden for en afklaring hvis de ønskede det...for man kan jo aldrig vide om lige netop ens eget barn gerne ville have den afklring.
Min søn har for flere år siden sat ord på og sagt han mangler noget af sig selv...han ville ikke møde manden, men bare se et billede, bare for at se hvordan han så ud ham han er kommet af...og så få en historie...feks det med han er så god til matematik..
Men han har da et godt liv, jeg ville bare ønske jeg havde haft mulighede for åben donor, det tror jeg havde givet et mere helt menneske...på sigt.
Anmeld