Baby-støv skriver:
Ja en papfar er fint. så har barnet og en faderlig rolle i billedet... som vil være der forhåbentlig som en "rigtig" far for altid.
Men det er jo også mors kæreste og ikk en "tilfældig" åbendonor...
Og ja, jeg ville fravælge børn, hvis jeg ikk havde en mand. For mit vedkommende for barnets skyld...
Ja, jeg ved godt jeg ser verden meget sort og hvidt... Men det er jo godt vi alle er forskellige. 

Jeg synes det er helt fint med en anden holdning til doner. Jeg er ikke selv i situationen hvor jeg har brug for det. Så har aldrig tænkt så meget over at skulle være enlig mor. Jeg er ikke afvisende, men som dig vil jeg altid synes at det til hver en tid vil være bedst med både mor og far. Men desværre er der jo en del der hører det biologiske ur tikke, og istedet for at blive barnløs så vælger de doner. Jeg synes det er en god løsning for dem som vælger det.
Jeg tror dog, at der kan komme flere issues end man som mor lige regner med, om det så er åben eller lukket doner. Mange adoptiv børn mangler/søger jo gennem hele livet en identitet og det vil et donerbarn måske også. Også selv om det så er åbent og de kan besøge manden. Men et tæt forhold vil de jo sikkert aldrig få med ham. Så umiddelbart tror jeg at man måske om 20 år vil se eksempler på, at det måske ikke var så problemfrit for børnene som man måske tænker mens de er helt små.
Men samtidig synes jeg som sagt, at det er dejligt at enlige og lesbiske har fået muligheden for at få børn.
Men jeg synes også det er fint at du har en holdning som du vil stå ved (ved f.eks hellere at forblive barnløs end at bruge doner) Din barndom har jo helt sikkert også præget dig. jeg er forøvrig ked af at høre, at du mistede din far så tidligt 
Anmeld