MHK skriver:
Jeg kan godt sætte mig ind i at det må være smadder hårdt men når man er adopteret, har man da også muligheden -Har man ikke? 
Jeg har selv valgt at sætte et barn til verden mod faderens vilje og hvis det ikke var fordi han havde ombestemt sig, ville jeg også om 10-12 år stå overfor at skulle forklare hvordan det hele hang sammen og sikkert have en vred og frustreret teenager.
Men jeg synes ikke det kan sammenlignes. Når en enlig kvinde bliver insimineret, vælger hun bevidst at skulle opdrage et barn alene. Det gør enlige mødre naturligvis også, men der ER jo altid en mulighed for at faderen kommer på andre tanker (som i mit tilfælde.) Og IGEN kender moderen manden, hun kan fortælle om ham og evt. vise billeder.
Det kan man ikke ved donation, der kan man fortælle om hans hår/øjenfarve og evt. beskæftigelse (hvilket jeg også synes er frygtelig uetisk men det er en hel anden snak
) og dét er dét.
Jeg ville vælge anonym doner for mit barns skyld -Og ingen andres men derfor kan man godt tænke på donerens rolle i alt det her og det må da virkelig ikke være rart at blive opsøgt af et barn man ikke engang selv har været med til at lave 
Nej, han kan ikke finde ud af noget om sit ophav. Han er adopteret udenlands fra, og har absolut ingen informationer om sin familie, og kan ikke få det.
Og jeg synes godt man kan sammenligne det, det er jo princippet. Princippet i den tomme fornemmelse, manglen på viden. Halvdelen af en selv, som mangler. Jeg siger ikke det ER sådan for alle, men jeg synes godt du kan medgive, at det er sådan for mange, og det er skide svært.
Mht. det sidste, så går jeg ikke ud fra, at en mand vælger at sige ja til en åben donation, hvis han ikke ønsker at blive kontaktet. Så vælger han jo nok en lukket, så han ikke kan kontaktes