Jeg blander mig også lige i sagen her
. Det er en svær situation du er havnet i, og der er derfor også en masse forbehold. jeg går ud fra at du har forældremyndigheden? Eller er den fælles?
Ifølge § 2 i forældreansvarsloven må barnet ikke lide overlast, eller omsorgssvigt mv. .( Om det er dig eller far der har myndigheden har barnet sine rettigheder.).
Så længe faren er i stand til at passe sit barn og at det ikke lider overlast, har han ret til at se sit barn.
Iflge §19. Barnets forbindelse med begge forældre søge bevares ved, at barnet har ret til samvær med den forældre, som det ikke har bopæl hos. Begge forældre har ansvaret for , at barnet har samvær.
Stk. 2. Den forælder, som barnet ikke har bopæl hos, kan anmode om samvær.
§21. Er der uenighed om omfanget af udøvelsen af samvær, kan der efter anmoding træffes afgørelse herom og fastsættes de nødvendige bestemmelser i forbindelse hermed.
Du kan også google forældreansvarsloven og kigge lidt på de rettigheder man som forældre og børn har. Jeg vil råde til dig at kontakte en Socialrådgiver, som kan vejlede dig under denne situation. Men hav det i sinde, at barnets tarv er det vigtigste.
Anmeld