Under en sag i amtet....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2010

Pige2009

camsko88 skriver:

vi var i amtet med min kærestes yngste datter og de 4 mdr sagen varede nægtede moren at "udlevere" datteren, og det har hun åbenbart fuld ret til. selvom der er delt forældre myndighed er det moren der har mest "magt". og hvis faren er bekymret over noget bliver barnet boende ved moren til sagen er undersøgt.

Fælles forældremyndighed har intet at gøre med samvær. Man kan i princippet have fælles forældremyndighed uden at barnet ser den ene forælder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Carina1977

Baagøe skriver:

Jeg er meget enig, og jeg vil strække mig langt for at tilgodese Lauras fars ønsker, hvis vi da ser ham igen. Jeg tænker meget på min datters ve og vel, men vil ikke frivilligt lade hende indgå i en husholdning, hvor den ene har voldsom antipati mod hende...

Det forstår jeg udemærket godt din situation taget i betragtning. Jeg håber virkelig i finder en ordning du kan føle dig tryg ved  Jeg håber hun ændrer, når hun først ser hvilken dejlig pige Laura er  Har i været ved statsforvaltningen?

Anmeld

5. oktober 2010

quity

henh01 skriver:

Tænker bare at det kan løbe op i en rigtig stor sum penge (der selvf er det værd, kan bare ikke forstå at det kommer helt derud inden systemet griber ind med en retsag så man kan få sagen afsluttet og nå frem til en løsning ift samvær eller mangel derpå)

Hvis min datter kom hjem og havde tegn på at have været udsat for fare, fysisk vold mv, ville jeg reagerer nøjagtig som du. Ingen skal udsætte mit barn for noget før de er kommet forbi mig. Og jeg ville kæmpe med næp og klør (nok ty til lidt andre, knapt så lovlige ting )

spørger fordi jeg synes det er et meget spændende område og du må gerne lade være at svare hvis jeg bliver for personlig Men hvis du kommer i fængsel indtil du vil udlevere hvilket en fængselsdom nok ikke får dig til alligevel, da du vil dit barn det bedste/sikreste, vil barnet da blive anbragt i plejefamilie, eller kan barnet komme hjem til evt,. bedsteforældre eller lign.?

Har I været i amtet hvor du har forsøgt samværet ophævet eller har det kørt udenom her?

Det må være en skrækkelig situation for dig at stå i og håber på det bedste for dig og dit barn.

Statsamtet er inde over og de mener også jeg skal udlevere pga manglende beviser, min søns forklaring er ik nok. Har været i fogedretten 2 gange indtil videre, de siger også at jeg skal udlevere. De tilgodeser kun faren og ikke barnet, her tænker jeg på barnets liv. Jeg har indtil flere gange bedt om overvåget samvær eller hjælp til faren så han kan få redskaber til at håndtere et barn. Men det kan ik komme på tale, han skal selv bede om hjælp. Yeah right som om det vil ske.

Fængsel straffen vil vel nok blive indtiljeg siger hvor min søn befinder sig. Hvis de finder ham inden samvær så vil han nok komme i de sociale myndigheders varetægt.

Så er det lige man spørger hvem det er der skader barnet, er det moren(mig) der nægter at udlevere på grund af fare for hans liv og  indtil der er fundet en løsning eller er det systemet/loven/myndighederne der vil udsætte et uskyldig barn for dette

Anmeld

5. oktober 2010

henh01

quity skriver:

Statsamtet er inde over og de mener også jeg skal udlevere pga manglende beviser, min søns forklaring er ik nok. Har været i fogedretten 2 gange indtil videre, de siger også at jeg skal udlevere. De tilgodeser kun faren og ikke barnet, her tænker jeg på barnets liv. Jeg har indtil flere gange bedt om overvåget samvær eller hjælp til faren så han kan få redskaber til at håndtere et barn. Men det kan ik komme på tale, han skal selv bede om hjælp. Yeah right som om det vil ske.

Fængsel straffen vil vel nok blive indtiljeg siger hvor min søn befinder sig. Hvis de finder ham inden samvær så vil han nok komme i de sociale myndigheders varetægt.

Så er det lige man spørger hvem det er der skader barnet, er det moren(mig) der nægter at udlevere på grund af fare for hans liv og  indtil der er fundet en løsning eller er det systemet/loven/myndighederne der vil udsætte et uskyldig barn for dette

Hvor gammel er din søn? Har hørt noget om at man allerede høre på barnet i 7 års alderen gennem en børnepsyk.

Altså regner de med at faren vil krybe til korset og bede om noget der åbenbart i mænds øjne er så tabubelagt som at skulel have hjælp?! Det er jo lige så usandsynligt som at julemanden findes. Det er skrækkeligt.

Kunne det tænkes at der var nogle vidner i de forskellige henseender han "er anklaget for"? Du har sikkert tænkt på alle disse ting, jeg vil bare så gerne hjælpe. Måske du kunne snore ham til at indrømme overfor dig i tlf, men du optager jeres samtale?

Anmeld

5. oktober 2010

quity

Hvor gammel er din søn? Har hørt noget om at man allerede høre på barnet i 7 års alderen gennem en børnepsyk.

Altså regner de med at faren vil krybe til korset og bede om noget der åbenbart i mænds øjne er så tabubelagt som at skulel have hjælp?! Det er jo lige så usandsynligt som at julemanden findes. Det er skrækkeligt.

Kunne det tænkes at der var nogle vidner i de forskellige henseender han "er anklaget for"? Du har sikkert tænkt på alle disse ting, jeg vil bare så gerne hjælpe. Måske du kunne snore ham til at indrømme overfor dig i tlf, men du optager jeres samtale?

Hvor er du sød.

Jeg har alt i tankerne, og de vidner jeg har var ik nok mente de i fogderetten, hvorfor ved jeg ik.

Min søn bliver 5 om 14 dages tid.

Tænkte på hvis du vil vide mere, så kan du bare skrive privat til mig, jeg svare gerne. Jeg synes bare det er lidt ærgeligt for tråd starteren at vi fylder hendes tråd med dette.

Anmeld

5. oktober 2010

henh01

quity skriver:

Hvor er du sød.

Jeg har alt i tankerne, og de vidner jeg har var ik nok mente de i fogderetten, hvorfor ved jeg ik.

Min søn bliver 5 om 14 dages tid.

Snakker du nogensinde med faren? hvad mener han om dine valg?

Anmeld

5. oktober 2010

Pige2009

Carina1977 skriver:

Det forstår jeg udemærket godt din situation taget i betragtning. Jeg håber virkelig i finder en ordning du kan føle dig tryg ved  Jeg håber hun ændrer, når hun først ser hvilken dejlig pige Laura er  Har i været ved statsforvaltningen?

Nej, slet ikke. Ind til videre har det jo fungeret fint med samvær når som helst han har haft lyst og jeg vil vente på at de evt. kommer med et udspil, for så må jeg tage den derfra. I dag har jeg for første gang i 14 dage hørt lyd fra ham, hvor han i en sms fortæller at han har købt en juniordyne til Laura, som han vil betale. Noget jeg spurgte ham om han ville gøre for flere uger siden. Hans kammerat ejer nemlig dyne og pudevirksomheden Notex i Odense, så han vil kunne få en megalækker dyne billigt.

Anmeld

5. oktober 2010

Carina1977

Baagøe skriver:

Nej, slet ikke. Ind til videre har det jo fungeret fint med samvær når som helst han har haft lyst og jeg vil vente på at de evt. kommer med et udspil, for så må jeg tage den derfra. I dag har jeg for første gang i 14 dage hørt lyd fra ham, hvor han i en sms fortæller at han har købt en juniordyne til Laura, som han vil betale. Noget jeg spurgte ham om han ville gøre for flere uger siden. Hans kammerat ejer nemlig dyne og pudevirksomheden Notex i Odense, så han vil kunne få en megalækker dyne billigt.

Det lyder meget fornuftigt. Han har hende ikke til overnatning endnu, vel?

I hvert fald....jeg håber det bedste for jer, og at i finder en løsning, der kan tilgodese jer alle

Anmeld

5. oktober 2010

Pige2009

Carina1977 skriver:

Det lyder meget fornuftigt. Han har hende ikke til overnatning endnu, vel?

I hvert fald....jeg håber det bedste for jer, og at i finder en løsning, der kan tilgodese jer alle

Uha, nej. Det er jo kun hans kone der kender til Lauras eksistens: Resten af familien og hans tre andre børn lever i lykkelig uvidenhed - endnu...

Anmeld

5. oktober 2010

Carina1977

Baagøe skriver:

Uha, nej. Det er jo kun hans kone der kender til Lauras eksistens: Resten af familien og hans tre andre børn lever i lykkelig uvidenhed - endnu...

Ja så ville det nok være en temmelig god ide at børnene får det at vide først  Det må være underligt for de børn, pludselig få at vide at de altså har en søster, og som ikke har den samme mor som dem selv. Hvordan forklarer man lige børn sådan noget  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.