Lisbeth85 skriver:
Man kan også snakke sammen med sin sundhedsplejerske. Vil vi gøre mere end statsamtet. Jo mere man selv kan finde ud af sammen jo bedre. Det kan lade sig gøre ikke at skulle i statsamtet, men det kræver meget af begge parter.

Undskyld jeg "blander mig"
Jeg vil bare lige sige, at det er dejligt hvis I selv kan finde ud af det. Men I skal ikke brække ryggen det. Jeg forsøgte for alt i verden at undgå statsforvaltningen og det gjorde det meget, meget svære at få lavet en ordenlig løsning.
Det kan godt lade sig gøre at gå i statsforvaltningen og få dem til at hjælpe - og stadig bevare en god tone og et ordenligt samarbejde. Synes faktisk det på mange punkter var lettere, da vi endeligt kom afsted. På den måde kan man få en god aftale, som begge parter forpligter sig til at følge. Du må i hvert fald ikke være bange for dem derinde - de varetager jeres barns tarv så godt de overhovedet kan.
Men håber I finder ud af det på bedst mulig måde
Iøvrigt kan man godt aflevere et sted hvor en pædagog står for den videre overlevering (som henh01 skriver). Men tror kun de sker i ekstreme tilfælde - da det jo koster penge for kommune/statsforvaltning (med mindre det er i eksempelvis jeres barns institution, men det er jo ikke aktuelt de første mange måneder)
Anmeld