Dramaet fortsætter...!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2010

oo

N&J skriver:

Må jeg spørge om noget lidt dumt, hvis man bliver kunstig ins. så sker selve, hvad hedder det på biologisprog (sædcellens indtrængning i ægget) så lige som hos os andre, hvor det sker når det har lyst eller hvordan, tænker bare om man kan være helt sikker på hvornår de to fusionere (i mangel af et bedre ord) eller om det ligesom ved en helt normal graviditet kan gå op til flere dage, før det sker og undfangelsestidspunktet derfor sker senere end man regner med, eller er det mig der har forstået kunstig ins. helt forkert.. 

Syntes da også at det virker lidt mystisk det hele, og håber I snart får nogle svar, så i ligesom kan begynde enten at glæde jer eller komme videre med de nye æg, forstår så heller ikke det med de nye æg, hold da op hvor er det kompliceret. 

jeg svarer lige

jo undfangelsestidspunktet kan sagtens være senere end man lige beregner det, også ved IUI. præcis som du skriver det...det tænker jeg også hele tiden i den her sag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

MM1987

N&J skriver:

Må jeg spørge om noget lidt dumt, hvis man bliver kunstig ins. så sker selve, hvad hedder det på biologisprog (sædcellens indtrængning i ægget) så lige som hos os andre, hvor det sker når det har lyst eller hvordan, tænker bare om man kan være helt sikker på hvornår de to fusionere (i mangel af et bedre ord) eller om det ligesom ved en helt normal graviditet kan gå op til flere dage, før det sker og undfangelsestidspunktet derfor sker senere end man regner med, eller er det mig der har forstået kunstig ins. helt forkert.. 

Syntes da også at det virker lidt mystisk det hele, og håber I snart får nogle svar, så i ligesom kan begynde enten at glæde jer eller komme videre med de nye æg, forstår så heller ikke det med de nye æg, hold da op hvor er det kompliceret. 

Det foregår på samme måde som ved en almindelig befrugtning, eller jeg får en sprøjte der giver ægløsning på et bestemt tidspunkt, og der sprøjter de så sæd op, men hvis det skal passe med mine tal så er det først blevet befrugtet 6 dage efter inseminering og det er nok usandsynligt. 

Men lige meget hvad så burde man kunne se et eller andet i min livmoder på dette tidspunkt, og det kan man ikke...

Jeg ville bare ønske lægerne ville sige et eller andet, og tror jeg bliver nødt til at ringe i morgen og bede om lidt klarere svar, for det andet kan jeg ikke holde ud, de kan ikke være bekendt at sætte håbet op når det er fuldstændig urealistisk...

Anmeld

4. maj 2010

N&J

Mia Maia skriver:

Det foregår på samme måde som ved en almindelig befrugtning, eller jeg får en sprøjte der giver ægløsning på et bestemt tidspunkt, og der sprøjter de så sæd op, men hvis det skal passe med mine tal så er det først blevet befrugtet 6 dage efter inseminering og det er nok usandsynligt. 

Men lige meget hvad så burde man kunne se et eller andet i min livmoder på dette tidspunkt, og det kan man ikke...

Jeg ville bare ønske lægerne ville sige et eller andet, og tror jeg bliver nødt til at ringe i morgen og bede om lidt klarere svar, for det andet kan jeg ikke holde ud, de kan ikke være bekendt at sætte håbet op når det er fuldstændig urealistisk...

Okey.. godt I kan forklare mig det.. 

Selvfølgelig skal du da kræve at de kommer med et lige svar, så hellere at de svare jamen det tyder på en ikke sund graviditet og så tager fejl end at man netop skal gå og få forhåbninger som ikke kan indfries, jeg håber bare at du snart får noget svar så I kan komme videre.. 

Anmeld

4. maj 2010

lululupo

Vi krydser fingre al hvad vi kan, men ak ak en hel uge er længe at vente, ville ønske der fandtes en tidsmaskine, så du ikke skulle dette igennem, intet er værre end usikkerhed.... Har desværre ingen kloge ord, men sender tanker og kram herfra....

Anmeld

4. maj 2010

MM1987

1000 tak til alle der skriver. Jeg undskylder lige at jeg ikke takker jer hver og en, men jeg er simpelthen så rundt på gulvet og ikke særligt rationel.

Anmeld

4. maj 2010

BinaMor

det er simpelthen ved at blive for spændende det her

sender ALLE mine søde (og nervestillende) tanker mod jer.

Anmeld

4. maj 2010

MM1987

Tjuhl skriver:

jeg svarer lige

jo undfangelsestidspunktet kan sagtens være senere end man lige beregner det, også ved IUI. præcis som du skriver det...det tænker jeg også hele tiden i den her sag!

Gør endelig det...

Jeg prøver også at finde det håb frem, fordi HCG stiger som det gør - men under alle omstændigheder så er jeg jo mindst 5+0 i dag og så burde de kunne se noget i livmoderen. Jeg føler jeg er nødt til at holde fast i at min livmoder er tom, og at alt håb derfor er ude...

Jeg tror jeg bliver nødt til at ringe derud i morgen og hører dem ad, jeg har for mange spørgsmål.

KNUS

Anmeld

4. maj 2010

oo

Mia Maia skriver:

Gør endelig det...

Jeg prøver også at finde det håb frem, fordi HCG stiger som det gør - men under alle omstændigheder så er jeg jo mindst 5+0 i dag og så burde de kunne se noget i livmoderen. Jeg føler jeg er nødt til at holde fast i at min livmoder er tom, og at alt håb derfor er ude...

Jeg tror jeg bliver nødt til at ringe derud i morgen og hører dem ad, jeg har for mange spørgsmål.

KNUS

jeg synes du skal ringe derud ligeså meget du har brug for! der da jeg skulle indlægges kom oversygeplejersken ind og sagde "jamen Trine da!" og så knækkede jeg fuldkommen sammen, så hun gik med os op på gynækologisk og blev der til vi vidste hvad der skulle ske. de kan godt være meget omsorgsfulde derinde!!

jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal tænke eller tro, så vi er vel egentlig lige vidt i vores analyse af situationen jeg ved jo bare godt selv, at det er en eller anden form for choktilstand man befinder sig i mens man venter og man bliver ved at sige til sig selv, at det her ender ikke godt, men man kan slet ikke finde ud af at reagere. men NÅR reaktionen kommer, skal du bare vide, at der er et sikkerhedsnet herinde til at gribe dig, om det så er fordi du har brug for at græde over det forbandet uretfærdige ved det hele eller om det er fordi du har brug for at råbe og skrige og blive stikhamrende tosset over at I skal gå igennem det her, så ER vi her!!

Anmeld

4. maj 2010

businesstigger

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige eller tænke! Tør slet ikke tænke på hvordan det må være at være dig lige nu. Det er jo helt vildt og ganske uforståeligt.

Har du læst om hCG på Min-mave.dk? Der står lidt om hvor højt eller lavt det kan være i de forskellige uger. Min sunde fornuft siger mig at hCG ikke burde kunne stige så meget hvis det ikke var en sund graviditet men jeg er jo ikke læge.

Jeg synes at det lyder helt umenneskeligt at de vil lade dig vente til tirsdag. Jeg synes du skal ringe dig ud torsdag eller fredag så du som min. kan få lidt klarere svar fra dem inden weekenden!

Anmeld

4. maj 2010

MM1987

Tjuhl skriver:

jeg synes du skal ringe derud ligeså meget du har brug for! der da jeg skulle indlægges kom oversygeplejersken ind og sagde "jamen Trine da!" og så knækkede jeg fuldkommen sammen, så hun gik med os op på gynækologisk og blev der til vi vidste hvad der skulle ske. de kan godt være meget omsorgsfulde derinde!!

jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal tænke eller tro, så vi er vel egentlig lige vidt i vores analyse af situationen jeg ved jo bare godt selv, at det er en eller anden form for choktilstand man befinder sig i mens man venter og man bliver ved at sige til sig selv, at det her ender ikke godt, men man kan slet ikke finde ud af at reagere. men NÅR reaktionen kommer, skal du bare vide, at der er et sikkerhedsnet herinde til at gribe dig, om det så er fordi du har brug for at græde over det forbandet uretfærdige ved det hele eller om det er fordi du har brug for at råbe og skrige og blive stikhamrende tosset over at I skal gå igennem det her, så ER vi her!!

Ja, det gør jeg også, jeg kan ikke acceptere ikke at vide mere.

Jeg ryger lidt frem og tilbage, så er jeg vildt ulykkelig og frustreret og græder og så tager jeg det roligt (fordi jeg får håbet tilbage).

Jamen det ved jeg godt de kan, jeg er jo bare nødt fortælle dem hvordan jeg har det, for lyder sikkert meget fattet i telefonen, da det jo først er bagefter jeg bryder sammen. 

Nej det er vidst ikke til at finde rundt i. Men alligevel et sidste spørgsmål. Hvad hedder den der sorte "bobbel" (eller hul som vi kalder det) hvor fosteret ligger i, er det blommesækken, eller ligger den inde i den sorte "bobbel"??

Jeg håber jeg bliver klogere i morgen...

Jeg kan ikke sige det nok - jeg er så glad for alle jer herinde, og jeg føler allerede i har grebet mig... Jeg bliver for dag mere imponeret over hvor meget at mit rod i kan rumme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.