Hvornår er man for gammel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2010

Loa

MoarHvidovre skriver:

Jeg er 37 år og har to små børn, og jeg føler mig på intet tidspunkt gammel for mine børn. Jeg vil da ikke udelukke, at vi får en til på et tidspunkt

Jeg er nok noget "rystet" over, at så mange synes man er for gammel til, at få børn når man er 35 år. Sikke noget vrøvl. Kroppen er indrettet til selv, at sige fra når den ikke kan holde til, at skabe liv

Det er vel ikke noget vrøvl hvis det er vores mening.....

Det er jo blot vores holdning til det......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

Lady Marion <3

solsikken41 skriver:

hejsa..

så er jeg meget gammel... i nogens øjne.

Jeg fik den første da jeg var 22.

Nu er jeg 42 og har fået en til...Rasmus som  nu er 8 mdr.

Jeg blev naturligt gravid en måned før jeg blev 41.

Og jeg nyder det så meget,der er  mere ro over tingene.

Har da tænkt at jeg er 60 når han er 20,men jeg tror på,at det kommer til at gå alligevel. Det er nok hvad man selv gør det til

knuzz Pia.

Dejligt at høre   Er det ikke bare super at blive mor igen og så i en noget mere moden alder ??  Jeg har nydt det i fulde drag ...   Tror ikke det bliver noget problem med din alder , du holder dig jo ung pga dit barn

Anmeld

20. april 2010

oo

jeg har det sådan, efter årelang kamp for at opnå graviditet, at jeg tager alle de raske unger der melder sig - uanset min alder

min mor er 49 og ville stadig kunne få børn, hvis hun valgte det, og hun ville på ingen måde være "for gammel" hverken fysisk eller psykisk. Men hun valgte at få sine 4 unger fra hun var 19 til hun var 26, så det er slet ikke aktuelt at udvide børneflokken - slet ikke nu hvor hun istedet spiller rollen som mormor

jeg synes ikke man kan sige, at der er en grænse udover den naturlige grænse der findes for kvinder. Det er ekstremt forskelligt hvad der er bedst for den enkelte. jeg ville ikke have været en særlig nærværende eller god mor, hvis jeg havde fået mine børn da jeg var 20, da gik jeg igennem en meget hård tid for at få bearbejdet min fortid så jeg idag - i slutningen af 20'erne - ved at jeg har forudsætningerne for at blive den forælder jeg gerne vil være.

og er det i virkeligheden ikke det allervigtigste? at vi, når vi opnår graviditet, føler vi står med de bedste forudsætninger for at blive gode forældre og ikke at vi har holdt os indenfor en eller anden socialt bestemt aldersgrænse??

Anmeld

20. april 2010

oo

ps. jeg har haft unge forældre, min mand har haft "gamle forældre" der fik ham surprise surprise da deres 3 andre børn var i 20'erne. Men det er Søren der har haft en ekstrem lykkelig barndom - også selvom han idag ikke har hverken sin mor eller far

Anmeld

20. april 2010

metted

Omkring de 40 år for begge parter.

Folk bliver idag meget gamle, og hele alders gruperingen har forrykket sig.

Folk er ikke udslidte idag som 50 årige, så hvorfor ikke en efternøler når man er i slutningen af 30èrne.

Anmeld

20. april 2010

Shibby

Zafir skriver:

Jeg syntes som udgangs punkt at man skal få sine børn så tidligt som muligt.

Der kan så være forskellige omstændigheder der gør at man får sine børn senere end andre, men sådan noget med at man skal 'nå så meget som muligt inden', det gir jeg ikke 5 flade ører for. Jeg mener sagtens man kan opleve verden og det hele MED børn.

Derudover finder jeg det modbydeligt at man tager naturen i sin egen hånd og får børn efter kroppen har sagt slut. Der er en grænse og den har naturen fint sat.

Men som udgangspunkt, mener jeg børn har ret til så unge forældre som 'muligt' og om muligt også bedsteforældre. Så hvis man venter for længe, er de også for gamle.

Enig ^^

Anmeld

20. april 2010

L-Mortil3

Muffi . skriver:

Uhuu ,,,, Mener du det ??? måske en mere

Bestemt! Ung af sind bærer en i maaange år Hvis man har lyst hvorfor så ikke?

Anmeld

20. april 2010

B&J

min granse er 30år hvor min fyr godt må være 40år sååå men sådan er det jo bare hos min og ved andre kvinder syntes jeg gransen er 40 og ikke mere...

Anmeld

20. april 2010

Bayze

Tjuhl skriver:

jeg har det sådan, efter årelang kamp for at opnå graviditet, at jeg tager alle de raske unger der melder sig - uanset min alder

min mor er 49 og ville stadig kunne få børn, hvis hun valgte det, og hun ville på ingen måde være "for gammel" hverken fysisk eller psykisk. Men hun valgte at få sine 4 unger fra hun var 19 til hun var 26, så det er slet ikke aktuelt at udvide børneflokken - slet ikke nu hvor hun istedet spiller rollen som mormor

jeg synes ikke man kan sige, at der er en grænse udover den naturlige grænse der findes for kvinder. Det er ekstremt forskelligt hvad der er bedst for den enkelte. jeg ville ikke have været en særlig nærværende eller god mor, hvis jeg havde fået mine børn da jeg var 20, da gik jeg igennem en meget hård tid for at få bearbejdet min fortid så jeg idag - i slutningen af 20'erne - ved at jeg har forudsætningerne for at blive den forælder jeg gerne vil være.

og er det i virkeligheden ikke det allervigtigste? at vi, når vi opnår graviditet, føler vi står med de bedste forudsætninger for at blive gode forældre og ikke at vi har holdt os indenfor en eller anden socialt bestemt aldersgrænse??

Det er et af de få forbuftige indlæg jeg har læst i denne tråd endnu! Så tak for det!

Man KAN da, for det første, ikke definere godt forældreskab ud fra alder alene! Og man kan i mine øjne heller ikke sige hvilken aldersgrænse der er den universelt rigtige - kun hvad der er det rigtige for én selv.

Jeg er jo som 36-årig førstegangsgravid laaaangt over den aldersgrænse de fleste har "fastsat" herinde, og jeg sidder da lidt tilbage med tanken om at alle de der vurderer mig "til for gammel til at få børn" så mener at min alder alene diskvalificerer mig til at blive mor! Det er da en rystende tanke!

Min mand og jeg har et stabilt, kærligt og meget meget velfungerende parforhold, lange uddannelser, gode jobs og økonomisk stabilitet, vi er sunde og raske og rørige, og jeg mener helt ærligt at vi på alle måder har et optimalt udgangspunkt for forældreskab. Samtidig ser jeg dagligt her på Baby.dk hvad mange andre brugere herinde har af udfordringer i deres liv - arbejdsløshed, dårligt fungerende og splittede parforhold, store økonomiske problemer, tunge psykiske problemstillinger osv osv. Der er ikke noget af det jeg synes diskvalificerer dem som forældre alene. Det kan jeg slet ikke udtale mig om, for jeg kender jo ikke disse mennesker og hvordan de er som forældre. Men allligevel synes jeg det er skræmmende at det så til sammenligning "er synd for" mit kommende barn alene pga min alder.

Nogen går så langt som til at formulere det sådan at børn som udgangspunkt "har ret" til så unge forældre som muligt. Jeg håber sørme ikke børnerettighedspolitiet kommer efter mig så!   

Anmeld

20. april 2010

Lone Jakobsen

jeg ved ikke hvornår "man" er for gammel til at få børn....men jeg ved at her...10 år efter jeg fik den første.... mener jeg det er på tide at jeg stopper med at få børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.