Hvornår er man for gammel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

Pige2009

MariaJ skriver:

Det er sjovt at se at der er mange herinde, hvor faderen er en del år ældre end dem selv. Dem der argumenterer for at man skylder sine børn at være så ung som muligt, for selv at holde sig frisk med sine børn, give dem unge bedsteforældre osv må vel mene at det også gælder barnets far, eller?

Maria

Ja, det skulle man da gå ud fra, men det ligger ligesom implicit, at det er ok for faderen at være en del ældre end moderen Det er lidt sjovt faktisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

MariaJ

Baagøe skriver:

Ja, det skulle man da gå ud fra, men det ligger ligesom implicit, at det er ok for faderen at være en del ældre end moderen Det er lidt sjovt faktisk.

Der er jo også nogle andre fysiske begrænsninger for moderen end for faderen, så på den måde hænger det jo meget godt sammen. Men når det er sagt har det vist også vist sig i de senere år, at mænds genmateriale heller ikke holder sig helt tip top højt op i alderen. Så selvom en ældre far måske nok fysisk kan få et barn er det måske heller ikke helt optimalt. Men her snakker vi altså om mænd i 50'erne og opefter, så under alle omstændigheder har han jo lidt mere tid at gå på end moderen.  

Anmeld

21. april 2010

Pige2009

MariaJ skriver:

Der er jo også nogle andre fysiske begrænsninger for moderen end for faderen, så på den måde hænger det jo meget godt sammen. Men når det er sagt har det vist også vist sig i de senere år, at mænds genmateriale heller ikke holder sig helt tip top højt op i alderen. Så selvom en ældre far måske nok fysisk kan få et barn er det måske heller ikke helt optimalt. Men her snakker vi altså om mænd i 50'erne og opefter, så under alle omstændigheder har han jo lidt mere tid at gå på end moderen.  

Ja, man kan sige, at manden ikke oplever det på egen krop som moderen gør det, så på den måde er det jo naturligt nok.

Anmeld

21. april 2010

dorthemus

MariaJ skriver:

Faktisk ikke...læste på et tidspunkt at mange mænd i starten 40´erne har ondt i fertiliteten og ikke længere kan producere de gode og levedygtige sædceller

Anmeld

21. april 2010

ønskebørn74

Jeg ønskede også mine børn inden 30... Men nu efter 9års kamp er jeg bare ikke klar til at give op... Det er det eneste jeg nogensinde har ønsket mig... Og jeg er nu snart 36... Og gud hjælpe mig så længe min krop vil være med kæmper jeg... Mit sind er ungt så jeg ser ikke noget problem... Jeg er sund og rask... Det ermin mand også og han er lidt yngere end mig... Så intet og ingen kan hindre mig i at kæmpe... Jeg kan give mine børn lige så meget som en på 20...

Anmeld

21. april 2010

MariaJ

dorthemus skriver:

Faktisk ikke...læste på et tidspunkt at mange mænd i starten 40´erne har ondt i fertiliteten og ikke længere kan producere de gode og levedygtige sædceller

Oj, der kan man bare se. Det var jeg faktisk ikke klar over. Jeg læste om nogle undersøgelser for nylig hvor ældre mænds arvemateriale kunne give ophav til defekter hos børnene, men der var der snak om meget ældre mænd (og altså mænd der fortsat var fertile).

Anmeld

21. april 2010

Pige2009

Hov... fik da vist skrevet forkert. Lauras far var 40, da vi fik Laura og ikke 41

Anmeld

21. april 2010

dorthemus

ønskebarn74 skriver:

Jeg ønskede også mine børn inden 30... Men nu efter 9års kamp er jeg bare ikke klar til at give op... Det er det eneste jeg nogensinde har ønsket mig... Og jeg er nu snart 36... Og gud hjælpe mig så længe min krop vil være med kæmper jeg... Mit sind er ungt så jeg ser ikke noget problem... Jeg er sund og rask... Det ermin mand også og han er lidt yngere end mig... Så intet og ingen kan hindre mig i at kæmpe... Jeg kan give mine børn lige så meget som en på 20...

Selvfølgelig kan du det

Anmeld

21. april 2010

dorthemus

MariaJ skriver:

Oj, der kan man bare se. Det var jeg faktisk ikke klar over. Jeg læste om nogle undersøgelser for nylig hvor ældre mænds arvemateriale kunne give ophav til defekter hos børnene, men der var der snak om meget ældre mænd (og altså mænd der fortsat var fertile).

I artiklen stod der, at når par søgte hjælp til at blive gravide var det ofte pga mandens dårlige sæd...mange mænd blir chokerede når de opdager at tiden også indhenter dem.

Anmeld

21. april 2010

Munder

Jeg undrer mig lidt over at så mange sætter lige 35 år som grænsen. Hvad er det ved de 35 der gør at det skal være slut der?

Jeg er i dag 34 år. Fik min datter som 30-årig. Jeg er absolut ikke afklaret om jeg skal have flere børn, men hvis jeg skal, kan der sagtens gå nogle år endnu.....

I min verden er det vigtigt at man giver sit barn en tryg barndom fuld af kærlighed og omsorg.....Det tror jeg altså stadig jeg er i stand til selvom jeg er fyld 35...... (ligesom mange på 19 år kan det samme)

Det er utrolig individuelt hvornår man vælger at få sine børn. Jeg var ikke klar til familie da jeg som 21 årig mødte min kære husbond, og der skulle altså gå 9 år før vi blev forældre, og for os var det bare det rigtige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.