Hvornår er man for gammel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2010

DKA

For mig betyder det meget om det er første eller sidste barn, JEG mener man er "gammel" hvis man får sit første barn når man er 35 men sys sagtens man kan få nummer 2 eller 3 der. Tror grunden til jeg mener man er gammel hvis det er den første er, at jeg tænker man må blive endnu mere "gammel" ved nummer 2 så

Ved ikke om det gav mening - I øvrigt bør man vel også være ligeglad med hvad andre mener, hvis man selv mener ens alder er i orden så er det jo super

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

L-Mortil3

Muffi . skriver:

Men som 35 årig kan du da stadig nå at blive mormor el farmor i en alder af 65 . 65 er jo ikke gammelt i dag hvis du passer på dig selv og lever sundt ..     ( du kan jo self. også nå at blive det før de 65)   Et el andet sted er det en underlig tanke for mig at jeg reelt kan blive mormor om et par år   Det håber jeg så ikke jeg bliver ,,,,,,  Så hellere som 65 årig ..

Det er rigtigt Jeg tænker bare, at jeg tror min grænse går der, aner ikke om der kommer en upser i tidens løb, jeg tror det er fordi jeg selv har følt jeg har haft gamle bedster (farfar, farmor, mormor, morfar), og de gerne har villet en masse ting sammen med mig men ikke rigtig kunne, hvor mine brødre som er 10 og 11 år ældre end mig, fik "masser" ud af dem, derfor tænker jeg, at jeg ikke vil være en gammel kedelig farmor/mormor når tiden kommer om MANGE år

Anmeld

20. april 2010

lucas<3

jeg synes det er rigtig svært og sige en alder. for en på 40 kan gi ligeså meget kærlighed som en på 25. 

jeg ville have det underligt hvis min mor gik hen og blev gravid nu som 45 årigt når hun har mig og min lillebror. for så er der så stor en alder mellem os. men ja jeg sys det er svært, og sige en alder.

altså hvis en på 50 bliver gravid. men det ville os være synd for barnet og ha en gammel mor og far når den begynder i skole,  og de andre brøn sige hvorfor har du taget dine bedsteforælder med.

Anmeld

20. april 2010

Ni-ko-li-ne

Muffi . skriver:

Jeg angriber da ikke nogen . Spørger om en begrundelse og jeg fik så din og Lines ...  Syntes det er meget interessant at høre hvorfor folk syntes dit og dat ...   Det da ærgeligt at du ikke tror din krop kan holde til det el klare det i en alder af 30 , der skulle du jo stadig være ung og frisk   Jeg har ingen gener haft i min graviditet som 35 årig og tror sagtens min krop ville kunne holde til endnu en omgang som 37 årig og med 4 barn ...

okay, så misforstod jeg brae.... sorry...

foreløbig er jeg opereret to gange i ryggen og der er begyndende slidgigt.... den sidste graviditet var hård for min ryg.... så jeg tror ikke min krop kan klare en graviditet mere:0)

det er da fedt at du kan, så er der heller ingen grund til at lade være...

Anmeld

20. april 2010

Lady Marion <3

Line&Liam skriver:

Det er rigtigt Jeg tænker bare, at jeg tror min grænse går der, aner ikke om der kommer en upser i tidens løb, jeg tror det er fordi jeg selv har følt jeg har haft gamle bedster (farfar, farmor, mormor, morfar), og de gerne har villet en masse ting sammen med mig men ikke rigtig kunne, hvor mine brødre som er 10 og 11 år ældre end mig, fik "masser" ud af dem, derfor tænker jeg, at jeg ikke vil være en gammel kedelig farmor/mormor når tiden kommer om MANGE år

Min bedster var også vildt gamle når jeg husker tilbage , men det var de ikke rent aldersmæssigt   Tiderne har ændret sig enormt ..  Der findes stadig "gamle" 60 årige desværre  Der bare sidder derhjemme , ryger , ser tv ,, de ældes enormt hurtigt i forhold til dem der holder sig i gang og fiser og farer rundt ... Tror de gamle 60 årige er uddøde når vi biver ældre ..

Anmeld

20. april 2010

Mumto3

Hmmm jeg synes overhovedet ikke man kan sætte alder på.

Selvfølgelig kan jeg da godt mærke at jeg ikke har de samme kræfter nu som 40årig som jeg havde som 18årig. Da jeg var 18 kunne jeg gå i byen hele natten få et par times søvn og alligevel være frisk dagen efter og lave lektier.

Det havde været fantastisk PÅ DET PUNKT at have fået børn som 18årig, fordi det ville ikke have rørt mig at være vågen den halve nat fordi baby vækkede mig og skulle ammes, vhor jeg nu har brug for min søvn. Så var mig er alder ikke bare et tal.

Risikoen for at få et barn med downs osv stiger også med alderen og igen er det ikke bare et ligegyldigt tal.

Men selvom det er sådan, så går vi da alligvel og snakker lidt om en 4er. Jeg fik den føste da jeg var 34, så vi har nu 3 små børn på 2år, 4år og 6år, og jeg mener da bestemt at vi har masser af overskud til en til, også selvom jeg er blev 40. ja, jeg bliver en gammel mormor/farmor, specielt hvis mine børn venter lige så længe som mig. Så er jeg jo 80 år, men tilgengæld vil der være 4 søskende, som forhåbentlig vil være der for hinanden. Lige nu er de ihvertfald bedste venner. Falder i søvn sammen hver aften hvor de ligger og holder hinanden i hånden osv. De vil giftes med hinanden når de bliver store, for de synes bare hinanden er de dejligste mennesker de overhovedet kender. Det forhold håber jeg da vil vare ved, og så er jeg også af den overbevisning af søskende er den største gave man kan give sine børn og skulle jeg virkelig sig: Desværre, I må ikke få flere søskende, for mor er fyldt 40 år og så er jeg for gammel. Nej vel????

Anmeld

20. april 2010

L-Mortil3

Muffi . skriver:

Min bedster var også vildt gamle når jeg husker tilbage , men det var de ikke rent aldersmæssigt   Tiderne har ændret sig enormt ..  Der findes stadig "gamle" 60 årige desværre  Der bare sidder derhjemme , ryger , ser tv ,, de ældes enormt hurtigt i forhold til dem der holder sig i gang og fiser og farer rundt ... Tror de gamle 60 årige er uddøde når vi biver ældre ..

Man har lov at håbe

Anmeld

20. april 2010

Lady Marion <3

ka-ri-na skriver:

okay, så misforstod jeg brae.... sorry...

foreløbig er jeg opereret to gange i ryggen og der er begyndende slidgigt.... den sidste graviditet var hård for min ryg.... så jeg tror ikke min krop kan klare en graviditet mere:0)

det er da fedt at du kan, så er der heller ingen grund til at lade være...

Jo for søren ,, fnis ,, der er da mange grunde til at lade være og tror slet ikke jeg skal have flere   Har vist hænderne fulde ...   Ville bare rent krops mæssigt kunne holde til det igen  ..  Øv det er da noget møg  med dig og din ryg   Det er godt nok tidligt du render rundt med de gener ....

Anmeld

20. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg syntes som udgangs punkt at man skal få sine børn så tidligt som muligt.

Der kan så være forskellige omstændigheder der gør at man får sine børn senere end andre, men sådan noget med at man skal 'nå så meget som muligt inden', det gir jeg ikke 5 flade ører for. Jeg mener sagtens man kan opleve verden og det hele MED børn.

Derudover finder jeg det modbydeligt at man tager naturen i sin egen hånd og får børn efter kroppen har sagt slut. Der er en grænse og den har naturen fint sat.

Men som udgangspunkt, mener jeg børn har ret til så unge forældre som 'muligt' og om muligt også bedsteforældre. Så hvis man venter for længe, er de også for gamle.

Anmeld

20. april 2010

mullesmith2

Jeg syntes 35 så er man på grænsen til at være for gammel. Men det er nok mere fordi jeg tænker på jeg ik selv vil være 70 når mine børn er 35 år gamle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.