Hvornår er man for gammel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2010

anna-jonas

Griner lidt..............for alder er bare så forskellig fra person til person. Jeg er en "gammel" mor, der er ung med mine børn. De fleste tror at jeg er noget yngre end jeg er..............

Fik mit første barn da jeg var 26 år..............og har fået mit andet og tredje barn da jeg var 37 og 39 år. Synes ærlig talt at jeg har en del mere at byde ind med, som mor nu, end for 14 år siden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

Lady Marion <3

Shibby skriver:

Alder er ikke kun et tal ^^

Og hvorfor mener du så ikke alder kun er et tal ???   Du kan da ikke bedømme hvor gammel jeg feks er ??  Hvor gammel jeg virker og hvor længe jeg får lov at leve .

Jeg holder mig ung og i gang pga af mine børn og lever sundt .

Jeg drikker ikke alkohol . ryger ikke og er ikke overvægtig så mine chancer for et godt og langt liv er stort , sikkert større end hos feks en 25 årig der evt er overvægtig , ryger el. på anden måde lever usundt og ender med livstilssygdomme ..

Hvorfor mener du ikke man bør blive mpr efter 35 år .

Hvad kan jeg ikke tilbyde som en ung mor kan ?

Når man er oppe i alderen er man mere afslappet , har styr på bolig og økonomi, det har man ikke altid som ung mor , og jeg skriver sådan fordi jeg selv har været der ..    Når jeg tænker tilbage på mit 1 barn så er da der meget mere styr på tingene nu med mit 3 barn ,,,

Anmeld

20. april 2010

Banditten´s mor

Hmm... Hvis grænsen er 35, så har jeg travlt

Jeg er 34 og har lige fået min første. Min personlige grænse går ved 40, så synes jeg at jeg er for gammel. Så skal sønnike være storebror, så bliver det inden for de næste 5 år.

Jeg ville da gerne há haft børn noget før, men forskellige omstændigheder og manglen på den rigtige mand, har gjort at det først er blevet nu. 

Et eller andet sted mener jeg at hvis kroppen stadig kan selv, så er man ikke for gammel.

Anmeld

20. april 2010

Lady Marion <3

Line&Liam skriver:

Fik jeg skrevet man - jeg mente MIG Jeg tror min grænse går der når jeg tænker på hvor gammel jeg så ville være i forhold til børnene, og sådan med henblik på hvor mange år man kan nå at få sammen, ligeledes at jeg tror jeg så når at opleve børnebørn, alt baseret på den forestilling, at man lever et sundt og normalt langt liv

Men som 35 årig kan du da stadig nå at blive mormor el farmor i en alder af 65 . 65 er jo ikke gammelt i dag hvis du passer på dig selv og lever sundt ..     ( du kan jo self. også nå at blive det før de 65)   Et el andet sted er det en underlig tanke for mig at jeg reelt kan blive mormor om et par år   Det håber jeg så ikke jeg bliver ,,,,,,  Så hellere som 65 årig ..

Anmeld

20. april 2010

Shibby

sylvestersmor skriver:

Jeg er 34 og har lige fået min første. Min personlige grænse går ved 40, så synes jeg at jeg er for gammel. Så skal sønnike være storebror, så bliver det inden for de næste 5 år.

Jeg ville da gerne há haft børn noget før, men forskellige omstændigheder og manglen på den rigtige mand, har gjort at det først er blevet nu. 

Et eller andet sted mener jeg at hvis kroppen stadig kan selv, så er man ikke for gammel.

Ærgeligt for dig,men for MIG er alder ikke bare et tal ^^

Anmeld

20. april 2010

Lady Marion <3

Anna-jonas skriver:

Griner lidt..............for alder er bare så forskellig fra person til person. Jeg er en "gammel" mor, der er ung med mine børn. De fleste tror at jeg er noget yngre end jeg er..............

Fik mit første barn da jeg var 26 år..............og har fået mit andet og tredje barn da jeg var 37 og 39 år. Synes ærlig talt at jeg har en del mere at byde ind med, som mor nu, end for 14 år siden.

Præcis ,, Har lige skrevet næsten det samme nedenunder

Anmeld

20. april 2010

Ni-ko-li-ne

Muffi . skriver:

Og hvorfor mener du så ikke alder kun er et tal ???   Du kan da ikke bedømme hvor gammel jeg feks er ??  Hvor gammel jeg virker og hvor længe jeg får lov at leve .

Jeg holder mig ung og i gang pga af mine børn og lever sundt .

Jeg drikker ikke alkohol . ryger ikke og er ikke overvægtig så mine chancer for et godt og langt liv er stort , sikkert større end hos feks en 25 årig der evt er overvægtig , ryger el. på anden måde lever usundt og ender med livstilssygdomme ..

Hvorfor mener du ikke man bør blive mpr efter 35 år .

Hvad kan jeg ikke tilbyde som en ung mor kan ?

Når man er oppe i alderen er man mere afslappet , har styr på bolig og økonomi, det har man ikke altid som ung mor , og jeg skriver sådan fordi jeg selv har været der ..   Når jeg tænker tilbage på mit 1 barn så er da der meget mere styr på tingene nu med mit 3 barn ,,,

hmm... jeg synes ikke vedkommende skriver at man ikke har noget at byde på hvis man bliver mor over 35år...

jeg siger grænsen er 30år.... men mig angriber du da ikke på den baggrund:0)

for mig har det noget at gøre med kvindens krop, der spiller mange faktorer ind...  og jeg vurderer jo ud fra mig selv...  jeg tror ikke min krop skal have børn efter jeg er fyldt 30år eller deromkring...

Anmeld

20. april 2010

Ni-ko-li-ne

.

Anmeld

20. april 2010

Maria.

sylvestersmor skriver:

Jeg synes også at det er delvist op til kroppen og selvfølgelig den enkelte person..

Så længe kroppen "selv" kan lave børn, så synes jeg det er fint.. (mener bare at det må der jo være en grund til så..)

Personligt er jeg glad for at jeg har fået børn tidligt.. Venter nr. 2 nu i en alder af 24 år, men synes 100% det er op til det enkelte par!

Kram Maria 35+3 + mor til Magnus på 3 år..

Anmeld

20. april 2010

Lady Marion <3

ka-ri-na skriver:

hmm... jeg synes ikke vedkommende skriver at man ikke har noget at byde på hvis man bliver mor over 35år...

jeg siger grænsen er 30år.... men mig angriber du da ikke på den baggrund:0)

for mig har det noget at gøre med kvindens krop, der spiller mange faktorer ind...  og jeg vurderer jo ud fra mig selv...  jeg tror ikke min krop skal have børn efter jeg er fyldt 30år eller deromkring...

Jeg angriber da ikke nogen . Spørger om en begrundelse og jeg fik så din og Lines ...  Syntes det er meget interessant at høre hvorfor folk syntes dit og dat ...   Det da ærgeligt at du ikke tror din krop kan holde til det el klare det i en alder af 30 , der skulle du jo stadig være ung og frisk   Jeg har ingen gener haft i min graviditet som 35 årig og tror sagtens min krop ville kunne holde til endnu en omgang som 37 årig og med 4 barn ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.