Hvornår er man for gammel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2010

tb

dorthemus skriver:

Helt enig  Forstår heller ikke den med, at barnet har "ret til så unge forældre som muligt...mener bestemt, at det handler mere om, at barnet har ret og behov for så kærlige og omsorgsfulde forældre som muligt der har overskud og energi til at opfostre et barn uanset alder.

Jeg er, som mange herinde ved, jo gravid med mit første barn som kommer omkring det tidspunkt jeg bliver 39 år....altså laaaaagt over grænsen for mange herinde  Og "værre" endnu så er jeg blevet insemineret med donorsæd så min datter kommer til at bære det kors både at have en gammel mor og ingen far

det er jo ikke værre end at mange par går fra hinanden eller at de er gået fra hinanden inden fødslen... jeg har selv stået i den sitaution at blive enlig mor da min datter var 8 måneder, og har haft og stadig har problemer med hendes far.. så er din situation da bedre for lille pigen

kh tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

Risen

Det med at det "delvist" er kroppen som bestemmer er faktisk interessant .. Hvis kroppen skulle bestemme kunne vi ( ihvertfald i mit tilfælde) få børn når vi var 12 år gamle.. Sådan har det jo også været langt langt tilbage. I dagens samfund handler det jo ikke om at vi kan/ikke kan , men mere om vi har de rigtige forhold og midler til at sætte et barn til verdenen.. her tænker jeg matrielle gode, forhold osv.. Personligt synes jeg det er op til personen selv. Kender både unge mødre som gør deres bedste og kender mødre +40 som gør deres bedste.. 

Anmeld

20. april 2010

dorthemus

tb skriver:

det er jo ikke værre end at mange par går fra hinanden eller at de er gået fra hinanden inden fødslen... jeg har selv stået i den sitaution at blive enlig mor da min datter var 8 måneder, og har haft og stadig har problemer med hendes far.. så er din situation da bedre for lille pigen

kh tina

Ja den situation, som du beskriver, kan ikke være sjov at stå i

For mig er det en lille sorg at jeg ikke kan give min datter en far. Jeg ville helst have været i et stabilt parforhold, men sådan blev det desværre ikke. Håber ham den rigtige kommer på et tidspunkt

Anmeld

20. april 2010

Loa

dorthemus skriver:

Folk føler sig vel kun ramt fordi det handler om noget vigtigt i deres liv...måske det vigtigste. Og der kan jo være tusind årsager til at folk får børn tidligt eller sent

Denne debat kommer op med jævne mellemrum, så jeg tager det med et smil

Forstår sagtens det er vigtigt, men netop derfor burde folk da være ligeglade med hvad andre mener..... Som sagt alle folk træffer jo deres valg, uanset hvad det er, fordi de har deres grunde....

Anmeld

20. april 2010

dorthemus

Loa skriver:

Forstår sagtens det er vigtigt, men netop derfor burde folk da være ligeglade med hvad andre mener..... Som sagt alle folk træffer jo deres valg, uanset hvad det er, fordi de har deres grunde....

Forstår godt hvad du mener, men siger stadigvæk at andres ord og meninger kan ramme hårdt når det drejer sig om noget så vigtigt og følsomt som moderskabet

Vi vil jo alle gøre vores bedste

Anmeld

20. april 2010

CarinaSB

jeg vil sige når man selv syntes at nu er man blevet for gammel til at skulle have en lille en .. sagt på en anden måde det er op til en selv :) min mor fik i en alder af 42 min lillebror .. og jeg syntes bestemt ikk at hun var/er for gammel .. for hun er jo ung i mine øjne .. :)  og jeg har selv en søn på 8 mdr .. så de kan jo lege sammen så det er jo super skønt :) og min lillebror er jo en super skøn knægt som jeg elsker meget højt så jeg er glad for at hun fik ham selv om der er 21 år imellem os 

Anmeld

20. april 2010

Jibbe

Min mor fik 7 børn da hun var mellem 20 og 32 og så fik hun min mindste lillesøster da hun var 41... jeg synes ikke HUN var for gammel...

Men det kommer jo an på hvem man er og hvad man selv føler sig i stand til...

Hvis man er nedslidt som 40-årig og har slidgigt osv så synes jeg måske man er for gammel...

Men hvis man stadig er frisk og frejdig og først har fundet manden da man var 40 så skal man da have børn hvis det er det man vil...

Anmeld

20. april 2010

tb

dorthemus skriver:

For mig er det en lille sorg at jeg ikke kan give min datter en far. Jeg ville helst have været i et stabilt parforhold, men sådan blev det desværre ikke. Håber ham den rigtige kommer på et tidspunkt

selvfølgelig gør han det  ligepludselig når du mindst venter det.. hehe..

Anmeld

20. april 2010

Ansemusen

Jeg synes det er et meget subjektivt spørgsmål! Jeg kan ikke sidde her og sige, hvornår jeg synes jeg selv er 'for gammel' til at få børn, da man aldrig ved hvordan man har det flere år frem i tiden! Synes ofte man forestiller sig noget om en hvis alder, og så er det aldrig sådan. Jeg bliver 26 slut maj, men jeg føler mig ikke specielt voksen alligevel, og det tror jeg heller ikke man gør når man er eksempelvis 40!

Men jeg kan da bruge min Far som et godt eksempel på, at alder ikke nødvendigvis er en negativ ting! Han og min Mor fik mig da de var henholdsvis 23 og 22 år, og gjorde det bravt  Min Mor døde lige inden jeg blev 18 år, og min Far fik for 3,5 år siden min lillesøster med sin 'nye' kæreste. Da var han 45 og kendte sig selv meget bedre, end da han og min mor fik mig og gør nogle ting meget bedre nu end dengang, efter hvad han selv siger. Og det tror jeg bestmet på, selvom han altid har været en fantastisk Far for mig også!! Så kan det godt være at Clare ikke har ham i lige så mange år som jeg har, men hun har en god og kærlig far (og mor, som i øvrigt var 36 da Clara blev født).

Anmeld

20. april 2010

Ansemusen

dorthemus skriver:

SELVFØLGELIG gør han det Dorthe! Sådan en fantastisk kvinde som dig ender helt sikkert ikke som en gammel pebermø  Du skal nok finde en rigtig heldig mand, når du og Runa er klar til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.