Hvornår er man for gammel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2010

Lady Marion <3

Bayze skriver:

Det er et af de få forbuftige indlæg jeg har læst i denne tråd endnu! Så tak for det!

Man KAN da, for det første, ikke definere godt forældreskab ud fra alder alene! Og man kan i mine øjne heller ikke sige hvilken aldersgrænse der er den universelt rigtige - kun hvad der er det rigtige for én selv.

Jeg er jo som 36-årig førstegangsgravid laaaangt over den aldersgrænse de fleste har "fastsat" herinde, og jeg sidder da lidt tilbage med tanken om at alle de der vurderer mig "til for gammel til at få børn" så mener at min alder alene diskvalificerer mig til at blive mor! Det er da en rystende tanke!

Min mand og jeg har et stabilt, kærligt og meget meget velfungerende parforhold, lange uddannelser, gode jobs og økonomisk stabilitet, vi er sunde og raske og rørige, og jeg mener helt ærligt at vi på alle måder har et optimalt udgangspunkt for forældreskab. Samtidig ser jeg dagligt her på Baby.dk hvad mange andre brugere herinde har af udfordringer i deres liv - arbejdsløshed, dårligt fungerende og splittede parforhold, store økonomiske problemer, tunge psykiske problemstillinger osv osv. Der er ikke noget af det jeg synes diskvalificerer dem som forældre alene. Det kan jeg slet ikke udtale mig om, for jeg kender jo ikke disse mennesker og hvordan de er som forældre. Men allligevel synes jeg det er skræmmende at det så til sammenligning "er synd for" mit kommende barn alene pga min alder.

Nogen går så langt som til at formulere det sådan at børn som udgangspunkt "har ret" til så unge forældre som muligt. Jeg håber sørme ikke børnerettighedspolitiet kommer efter mig så!  

Rolig rolig   Så var jeg blevet snuppet ,,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

Bayze

Muffi . skriver:

Rolig rolig   Så var jeg blevet snuppet ,,,

Jamen det er jo værre med mig - for det er jo mit første barn jeg venter som "for gammel", det har du vist ikke gjort dig skyldig i

Anmeld

20. april 2010

Lady Marion <3

Bayze skriver:

Jamen det er jo værre med mig - for det er jo mit første barn jeg venter som "for gammel", det har du vist ikke gjort dig skyldig i

Hi hi nej det har du selvfølgelig ret i   Puha da da .. Men jeg er jo reelt stadig alt for gammel og for ikke så længe siden overvejede vi en mere

Anmeld

20. april 2010

tb

jeg personligt vil ikke have flere børn efter de 35 år.. har en datter på snart 9 og venter en pige den 20 juni.. jeg bliver selv 32 til august.. men er man over 35 og ingen børn har endnu af forskellige årsager, så ser jeg heller ingen problemer i at folk får børn der  som andre siger, alder er jo kun et tal og man gør sig selv så gammel som man føler sig..

kh tina

Anmeld

20. april 2010

Sabsy

Er nok lige uening med et par stykker

Min mands far han var 50 da de fik Jaspar, og hans mor var godt nok 35 men sådan er det.. Men de havde prøvet at få børn i 12år, og endelig var den positiv..

Jeg tror hvis havde prøvet i så mange år, og jeg var fyldt evt. 40år så havde jeg på INTET tidspunkt tvivlet.. Jeg tror man er for gammel når man føler sig for gammel, det er en individuel sag..

Det er bare min mening

Sabrina 36+2

Anmeld

20. april 2010

Bayze

Muffi . skriver:

Hi hi nej det har du selvfølgelig ret i   Puha da da .. Men jeg er jo reelt stadig alt for gammel og for ikke så længe siden overvejede vi en mere

Nu nøjes jeg med at sende dig et  inden spydigheden tager overhånd fra min side

Anmeld

20. april 2010

dorthemus

Bayze skriver:

Det er et af de få forbuftige indlæg jeg har læst i denne tråd endnu! Så tak for det!

Man KAN da, for det første, ikke definere godt forældreskab ud fra alder alene! Og man kan i mine øjne heller ikke sige hvilken aldersgrænse der er den universelt rigtige - kun hvad der er det rigtige for én selv.

Jeg er jo som 36-årig førstegangsgravid laaaangt over den aldersgrænse de fleste har "fastsat" herinde, og jeg sidder da lidt tilbage med tanken om at alle de der vurderer mig "til for gammel til at få børn" så mener at min alder alene diskvalificerer mig til at blive mor! Det er da en rystende tanke!

Min mand og jeg har et stabilt, kærligt og meget meget velfungerende parforhold, lange uddannelser, gode jobs og økonomisk stabilitet, vi er sunde og raske og rørige, og jeg mener helt ærligt at vi på alle måder har et optimalt udgangspunkt for forældreskab. Samtidig ser jeg dagligt her på Baby.dk hvad mange andre brugere herinde har af udfordringer i deres liv - arbejdsløshed, dårligt fungerende og splittede parforhold, store økonomiske problemer, tunge psykiske problemstillinger osv osv. Der er ikke noget af det jeg synes diskvalificerer dem som forældre alene. Det kan jeg slet ikke udtale mig om, for jeg kender jo ikke disse mennesker og hvordan de er som forældre. Men allligevel synes jeg det er skræmmende at det så til sammenligning "er synd for" mit kommende barn alene pga min alder.

Nogen går så langt som til at formulere det sådan at børn som udgangspunkt "har ret" til så unge forældre som muligt. Jeg håber sørme ikke børnerettighedspolitiet kommer efter mig så!  

Helt enig  Forstår heller ikke den med, at barnet har "ret til så unge forældre som muligt...mener bestemt, at det handler mere om, at barnet har ret og behov for så kærlige og omsorgsfulde forældre som muligt der har overskud og energi til at opfostre et barn uanset alder.

Jeg er, som mange herinde ved, jo gravid med mit første barn som kommer omkring det tidspunkt jeg bliver 39 år....altså laaaaagt over grænsen for mange herinde  Og "værre" endnu så er jeg blevet insemineret med donorsæd så min datter kommer til at bære det kors både at have en gammel mor og ingen far

Anmeld

20. april 2010

Loa

Sjovt som folk føler sig ramt, det er vel kun de andres egen mening omkring hvornår de syntes man er for gammel??

Så længe der ikke er nogle der forbyder folk at få børn efter de er 35......

Men folk herinde begrunder jo deres mening, med forskellige ting som de vægter højt, og der er jo ingen der kan sige om det ene er mere værd/mere rigtigt, end det andet.....

Anmeld

20. april 2010

dorthemus

Loa skriver:

Sjovt som folk føler sig ramt, det er vel kun de andres egen mening omkring hvornår de syntes man er for gammel??

Så længe der ikke er nogle der forbyder folk at få børn efter de er 35......

Men folk herinde begrunder jo deres mening, med forskellige ting som de vægter højt, og der er jo ingen der kan sige om det ene er mere værd/mere rigtigt, end det andet.....

Folk føler sig vel kun ramt fordi det handler om noget vigtigt i deres liv...måske det vigtigste. Og der kan jo være tusind årsager til at folk får børn tidligt eller sent

Denne debat kommer op med jævne mellemrum, så jeg tager det med et smil

Anmeld

20. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Bayze skriver:

HØRT!!!

Jeg er snart 27 og min kæreste er snart 38 og hvis vi skal have en til når han da at passere de 40 for sure!

Alder er i min verden langt mindre vigtigt end lige præcis de ting du remser op, såsom stabilt parforhold, personlig modenhed, psykisk sundhed, uddannelse, bæredygtig økonomi osv.  - og ingen af de ting gør i sig selv folk til gode forældre!

Somme tider kan jeg dog godt få den tanke at nogle mennesker ser stort på disse ting, men vælger at få børn meget unge simpelthen fordi de kan, har lyst eller (i sjældne tilfælde) fordi de er bange for at vælge en graviditet fra. Det er deres valg, men jeg har valgt at prioritere anderledes og fokusere på at skabe rammerne inden jeg fik ungen - selvom jeg så skulle have brugt 10 år til på det projekt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.