CKJ skriver:
Jeg plejer egentlig ikke, at kommentere på kommentarer i en debat. Men dit svar er simpelthen uforskammet og urimeligt. Hvem elsker du mest? Er foster eller din mand? Hvad er det for en retorik?
TS har ikke på noget tidspunkt skrevet hun vil gennemføre, såvidt jeg læser, uden mandens accept.
Kan en mand (som ovenikøbet har haft ubeskyttet sex med sin kone/kæretse!) bestemme og bare frasige sig et barn helt uden at høre på hende der altså har det i maven?
Ja, det kan han muligvis, men da ikke uden en dialog med kvinden som altså skal stå den abort igennem - både fysisk og psykisk!
Jeg har ingen god kommentar til TS, fordi det er en helt utrolig sårbar situation at stå i. Men måske man så bare skulle holde sine ekstreme tanker for sig selv? Hun spurgte om nogen har stået i en lignede situation. Det har du vidst ikke - det synes jeg i hvert fald ikke dit svar vidner noget som helst om.
Dialog er absolut vejen frem. Dette skriver jeg også. Gerne af flere omgange, hvor begge partner kan gå og reflekterer. Uanset udfaldet, så håber jeg at BEGGE parter bliver respekteret og støttet igennem processen.
En abort Kan være fysisk og psykisk hårdt. Det kan en graviditet også være.
Og jo, jeg har stået i samme situation. To gange faktisk. Den ene gang, valgte jeg abort, fordi min mand ikke ønskede barnet. Det har ingen ar sat sig. I ny og næ kan jeg godt tænke "ej, hvis jeg havde beholdt, havde barnet været 13 år nu. Hvor vildt". Og så er mine tanker videre.
Anden gang, valgte jeg barnet, selvom manden ikke ønskede det. Jeg fik en baby. Og jeg fik et ægteskab ødelagt. Jeg ødelagde min mand og vores børns ellers trygge liv og base. Jeg lever med dårlig samvittighed over mit valg. Hver dag.
Anmeld
Citér