Fortvivlet skriver:
I min verden vil et barn aldrig kunne være uønsket, uplanlagt og ubelejligt ja, men uønsket, så er vi helt ude hvor vi snakker resultatet af voldtægt og i den dur. - derfor mener jeg at man selvfølgelig er påvirket efter en abort og hvis man ikke er, ja så synes jeg ærligt man er lidt kold og kynisk, i princippet har man slået et lille liv ihjel 
Og det er helt i orden at du har den holdning. Vi behøver ikke at være enige overhovedet.
men fordi man har en holdning betyder det ikke at man skal presse den ned over hovedet på en anden. Folk er forskellige og takler ting forskelligt. Eller at man ikke kan respekterer hinandens forskelligheder.
siger netop at min holdning er at få et uønsket barn (i ts tilfælde er det uønsket af hendes mand) er efter min mening koldt, kynisk og egoistisk. Men valget er stadig hendes.
jeg kender desværre bare rigtig mange der er blevet til mod faderens ønske. Deriblandt mig selv. Så jeg er vokset op med en far der har været uengageret og fraværende fordi hans ønske om flere børn ikke var der. Det ville jeg aldrig byde nogen. Det er føest i mit voksenliv efter jeg selv har fået børn at han er blevet nogenlunde engageret.
min pointe i det hele er at folk er forskellige og reagerer forskelligt på ting. Så det er forkert at sige “at få en abort til ødelægge dig resten af livet” “en abort vil gøre man lever ulykkeligt med det” osv. for det er ikke altid tilfældet. Netop fordi folk er forskellige og ser forskelligt på aborter.
Anmeld
Citér