Fortvivlet skriver:
Men det lyder som om kvinden (her ts) godt kan leve med valget om ubeskyttet sex og er klar til at tage ansvar for det der så er kommet ud af det, det er ts mand derimod ikke.
En parasit? For real og du påstår du ikke er kold og kynisk, det er et lille liv som er ved at blive skabt, sku ik en parasit, kunne være du skulle finde sammen med ts mand i lyder som om I tænker meget ens. "Pyt skidt vi får da bare en abort og kommer af med den lille parasit"
Men det er da ligeså egoistisk af kvinden. Jeg forstår slet ikke den modstand der KUN er mod TS mand.
Ja, det er ikke en fed besked at få, når man nu brændende ønsker sig et barn og ja, han burde have vist bedre inden han knaldede ubeskyttet med hende. Men jeg forstår simpelthen ikke hvordan det ene og alene er blevet til hans problem.
Hvis jeg vidste min mand ikke ønskede et barn, selvom jeg gjorde, ville jeg da ikke knalde med ham velvidende jeg kunne blive gravid.
Hvad hvis det er far der ønsker et barn? Han kan da ikke bare trække en graviditet ned over hovedet på sin kone.
Det er en vildt uheldig og dum situation TS er havnet i og hende og hendes mand er nødt til at få talt ordentligt igennem hvilke konsekvenser denne graviditet kan have og hvordan de bedst kommer videre, enten sammen eller hver for sig.
Jeg tror på at en abort sætter sine spor. Jeg har ikke prøvet det, men ved fra en veninde hvor svært det har været. Særligt fordi det var første barn og hun efterfølgende ikke kunne blive gravid. Men jeg tror også på at man godt kan få bearbejdet det, måske med lidt professionel hjælp og komme videre i sit liv og glædes over de børn TS, i det her tilfælde, har.
Jeg håber virkelig at TS og hendes mand får talt det rigtig godt igennem og finder en fælles løsning.
Anmeld
Citér