Tip! skriver:
Jeg hverken skammer mig eller noget i den stil.
men at vælge et barn til er en stor opgave, som flere og flere kæmper med at få… At “godkarma” skriver at hun har fortrudt hendes beslutning efter flere år.. Det er da i den grad med til at gøre flere usikre på om de nu vælger rigtigt, for hvad det rigtigste er for dem.
Du bør i den grad tænke på barnet frem for moderen - Den måske ikke eksisterende kærlighed, evige dårlige samvittighed mor pådutter hendes lille familie, den gør skade på hendes børn, uanset hvad. Børn mærker den dårlige stemning, de ser måske en mor der gør forskel. Tro mig, børn mærker det udsagte..
Et barn har IKKE valgt at komme til verden, det har forældrene valgt. - Ville faderen ikke have flere børn, jamen så få snittet strengen.. Ønsker en kvinde ikke flere børn, så få en spiral eller bliv steriliseret. Det er virkelig nemt i dagens Danmark at få det fikset.
Jeg syns det er SÅ uetisk af “god karma” at skrive at hun “bør have lyttet mere til hendes mand” jf trådstarters problematik. Bør TS så bare få en abort, fordi at hendes mand ikke ønsker det? - ønskede hendes mand nu et barn og kvinden ikke - skulle hun så gennemføre for hans skyld?
Der er intet rigtig eller forkert, ingen skyld eller skam. Men et lille menneske i maven, som 2 mennesker har lavet.
Men det er til gengæld top etisk at skrive at ingen fortryder børn og at et foster er et liv, og at man slår et liv ihjel ved abort?
Og du aner ikke, hvordan hun opfører sig overfor sit barn! Bare fordi man fortryder den måde man opførte sig på dengang (at hun kun lyttede til egne behov), så betyder det på ingen måde “ikke eksisterende kærlighed”. Hvilken unuanceret og syg slutning. Jeg er sikker på, at GodKarma er en fantastisk mor, og at hendes børn føler sig meget elskede - også selvom jeg ikke er enig i alle hendes holdninger.
Og hvis du virkelig var “bekymret” og ville det bedste, ville du ikke skrive sådan noget dér - for hvad konstruktivt kommer der ud af det? Hvordan bliver det bedre for barnet? Vær ærlig, du havde bare lige behov for at sende en sviner, hvor det gør allermest ondt - hvorfor du har det behov, håber jeg, at du selv har indsigt i.
Og at andre kæmper for at få børn er seriøst en helt anden snak, som intet har med det her at gøre.
Spørg dog ind, hvis du er så bekymret - i stedet for at tro, at du kender hele hendes følelsesliv og familieeksistens ud fra 7 skrevne linjer.
Vil lige påpege, at jeg ikke synes, manden i ts’s historie er en fest. Man skal selvfølgelig tale sammen og lytte til hinanden, og hvad de to finder ud af, bliver en svær beslutning uanset hvad. Men GodKarma skriver at deres familie endte med at falde fra hinanden, fordi manden ikke kunne klare et barn mere (jeg aner ikke, om de har været på prævention eller chancer den, og medmindre jeg lige har overset noget, så kender du heller ikke omstændighederne).