Min mand vil ikke have flere børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.110 visninger
85 svar
234 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juli 2024

Anonym trådstarter

Jeg er kommet i den sitation at jeg er blevet uventet gravid. 

vi har i forvejen en datter på fuldtid og to delebørn i 7/7 ordning. Så dette vil altså være 4 barn.  Men min mand er meget bestemt omkring jeg bare skal have en abort fordi vi skal ikke have flere nu - og jeg kunne mærke jeg blev så ked af han bare sagde du skal bare have en abort som om det er ingenting - samtidig har jeg heller ikke lyst til at tvinge et barn over hoved på ham.  Men vi har begge haft sex uden at beskytte os og kender konsekvenserne af det.  Og jeg er imod abort og tænker ikke man fortryder de børn man får. 

jeg har lagt ud for ham at det kunne være vores sidste og jeg så bliver steriliseret samtidig med et kejsersnit da jeg ikke må føde vaginalt mere. Men han er bare helt klappet i og siger intet omkring det.  
har nogle stået i en lignende situation ? Skal jeg mon bare give ham tid og så siger han vel noget før eller siden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

I havde ikke snakket om hvad der evt ville ske hvis du blev gravid inden det skete? Nu hvor i havde ubeskyttet sex? 

Din mand kan ikke tvinge dig til en abort. En abort kan altså være hård at gå igennem og som en der har fået abort så vil det næsten altid sidde i en resten af livet. Når det er sagt, så må du mærke efter. Hvordan vil jeres forhold være hvis du fik aborten? Vil du gå og bære nag og se ham som skurken? Eller kan du leve med det og fortsætte jeres parforhold? 

Hvad hvis du fik barnet? Ville du være indstillet på at det måske betyder du skal være enlig mor og at din mand går fra dig? 

Du er nødt til at mærke efter hvad der er rigtigt for dig og jer. Det er din krop og dig der skal igennem det og hvis din mand virkelig ikke ønsker det barn, risikerer du at stå alene med det. 

Anmeld Citér

24. juli 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Han lyder da ikke værd at samle på, han har haft ubeskyttet sex, det kender han vel konsekvenserne af ? - Der valgte han efter min mening.

Det var en helt anden snak hvis det var sket ved beskyttet sex

Er de tre andre hans ? Forstår ikke helt systemet 1 fuldtid og 2 i 7-7, så det er den yngste som er fuldtid og hans?

Anmeld Citér

24. juli 2024

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Han lyder da ikke værd at samle på, han har haft ubeskyttet sex, det kender han vel konsekvenserne af ? - Der valgte han efter min mening.

Det var en helt anden snak hvis det var sket ved beskyttet sex

Er de tre andre hans ? Forstår ikke helt systemet 1 fuldtid og 2 i 7-7, så det er den yngste som er fuldtid og hans?

Vi har en fælles og jeg har 2 fra tidligere forhold som vi har i 7-7 ordning

Anmeld Citér

24. juli 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Solsikke9 skriver:

I havde ikke snakket om hvad der evt ville ske hvis du blev gravid inden det skete? Nu hvor i havde ubeskyttet sex? 

Din mand kan ikke tvinge dig til en abort. En abort kan altså være hård at gå igennem og som en der har fået abort så vil det næsten altid sidde i en resten af livet. Når det er sagt, så må du mærke efter. Hvordan vil jeres forhold være hvis du fik aborten? Vil du gå og bære nag og se ham som skurken? Eller kan du leve med det og fortsætte jeres parforhold? 

Hvad hvis du fik barnet? Ville du være indstillet på at det måske betyder du skal være enlig mor og at din mand går fra dig? 

Du er nødt til at mærke efter hvad der er rigtigt for dig og jer. Det er din krop og dig der skal igennem det og hvis din mand virkelig ikke ønsker det barn, risikerer du at stå alene med det. 

Jeg er helt enig i det meste. Men det er altså langt fra alle, der bliver påvirkede resten af livet af en abort. Jeg selv er på ingen måde påvirket af en provokeret abort fra da jeg var yngre, og jeg kan komme i tanke om fire andre tætte kvinder i mit liv, hvor det heller ikke på nogen måde har været noget, der har fulgt dem.

Anmeld Citér

24. juli 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Aldrig om jeg ville gennemføre en graviditet mod min mands vilje. 

Jeg kan godt forstå at du gerne vil have hans forståelse og en dialog hvor I begge kan komme til orde og i sammen kan reflektere. Det er nok det eneste du kan gøre lige nu. Gå i dialog om graviditeten. Giv ham tid til at tænke sig om og respekter hans holdning. Hans holdning er lige så rigtig som din. 

I sidste ende, så vælger du et foster frem for din mand. Det siger lidt om jeres forhold, at du er villig til at gennemfører uden din mands accept. 

At få en abort er ikke jordens undergang for alle. Tror faktisk det er de færreste som bliver ramt og skal bearbejde det efterfølgende. Det er altid de dårlige historier man hører om. Tusindvis af kvinder får foretaget aborter, uden traume bagefter. 

Hvem betyder mest for dig; din mand eller et foster? 

Anmeld Citér

24. juli 2024

Anonym trådstarter

GodKarma skriver:

Aldrig om jeg ville gennemføre en graviditet mod min mands vilje. 

Jeg kan godt forstå at du gerne vil have hans forståelse og en dialog hvor I begge kan komme til orde og i sammen kan reflektere. Det er nok det eneste du kan gøre lige nu. Gå i dialog om graviditeten. Giv ham tid til at tænke sig om og respekter hans holdning. Hans holdning er lige så rigtig som din. 

I sidste ende, så vælger du et foster frem for din mand. Det siger lidt om jeres forhold, at du er villig til at gennemfører uden din mands accept. 

At få en abort er ikke jordens undergang for alle. Tror faktisk det er de færreste som bliver ramt og skal bearbejde det efterfølgende. Det er altid de dårlige historier man hører om. Tusindvis af kvinder får foretaget aborter, uden traume bagefter. 

Hvem betyder mest for dig; din mand eller et foster? 

Sådan synes jeg ikke man bare kan stille det op desværre. 

Anmeld Citér

24. juli 2024

Tip!

En mand, der uden videre har haft ubeskyttet sex, velvidende hvad konsekvensen er - skal være en sur og tvær teenager, der bare sådan uden videre ber dig få en abort? Nu er det faktisk også dit barn og ikke kun hans i din mave.. Sikke en mand at leve sammen med. Jeg ville klart vælge barnet (og slet ikke kalde det et “foster”, for det er dit barn) frem for en mand der tror han kan be dig om at det fjernet uden lige. Sikke en.. ja klaphat er det mildeste ord at bruge. 

Anmeld Citér

24. juli 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg er kommet i den sitation at jeg er blevet uventet gravid. 

vi har i forvejen en datter på fuldtid og to delebørn i 7/7 ordning. Så dette vil altså være 4 barn.  Men min mand er meget bestemt omkring jeg bare skal have en abort fordi vi skal ikke have flere nu - og jeg kunne mærke jeg blev så ked af han bare sagde du skal bare have en abort som om det er ingenting - samtidig har jeg heller ikke lyst til at tvinge et barn over hoved på ham.  Men vi har begge haft sex uden at beskytte os og kender konsekvenserne af det.  Og jeg er imod abort og tænker ikke man fortryder de børn man får. 

jeg har lagt ud for ham at det kunne være vores sidste og jeg så bliver steriliseret samtidig med et kejsersnit da jeg ikke må føde vaginalt mere. Men han er bare helt klappet i og siger intet omkring det.  
har nogle stået i en lignende situation ? Skal jeg mon bare give ham tid og så siger han vel noget før eller siden

Jeg ville tage lidt flere åbne, ærlige og ikke fordømmende snak med manden. Hvad er hans bevæge grunde for ikke at ville have flere børn og hvad er dine for at ville... Måske I hver især kan nå til fælles fodslag?

Men, personligt ville jeg ikke ofre den familie jeg allerede havde for en graviditet. Hvis min mand stod fast, så ville jeg få en abort. 

Anmeld Citér

24. juli 2024

drabo

Profilbillede for drabo

Det er jo den klassiske og ingen har mere ret end den anden, og når graviditeten rent faktisk allerede er der bliver det endnu mere kompliceret.

helt rigtigt er mange ikke mærket af en provokeret abort, men er man faktisk helt/delvist tvunget til det, så er risikoen for at man bliver påvirket helt sikkert større end hvis man selv er 100% afklaret.

så ja i skal have nogle flere snakke og uanset hvordan det ender, så skal i også have en snak om prævention, hvis du ender med en abort, så kunne han jo blive steriliseret, så i ikke står i denne situation igen.

men ærlige gode snakke, så ingen føler sig kørt over og kommer til at gå og føle nag. Heldigvis har i en del uger til at tage den endelige beslutning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.