Tidligere tnbc (med ny profil)
Mor og meget mere skriver:
Enig. Jeg hedder Charlotte - det er endda et internationalt navn, men det udtales forskelligt på dansk, engelsk og fransk, så hvem udtaler det “rigtigt”, og hvem udtaler det “forkert”? Og ligefrem at hade at høre det udtalt “forkert” - arhh, det er livet for kort til.
Min datter hedder Johanne - ikke engang danskere kan blive enige om udtalen. Sjællændere lægger hårdt tryk på “han”, og vi jyder siger det mere syngende. Engelsktalende siger i stedet Joanna til/om hende - det er fint og giver ikke anledning til utilfredshed eller irritation. Herregud, da.
Ja, jeg hedder Julie og det bliver til Julia ofte. I Frankrig nok Juliette.. Skulle det pisse mig af hver gang? Nope, det er livet sku for kort til.
Kan ikke se hvad en person der spørg om mening omkring et navn, kan bruge til noget: det bliver svært hvis han skal rejse, det skal du lige have i tankerne.
Jamen når du siger det på den måde, så finder jeg da bare på et andet navn end det jeg elsker. Bullshit. Man skal sku vælge der navn man kan li, og ikke om hvordan det siges i andre lande. 
Ja hvem udtaler navnene rigtigt,??
Og at blive irriteret om den måde en befolkning udtaler ens navn.. 
Anmeld
Citér