Eske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2022

Hjemmegaaende

Tænker ikke det er et specielt navn? Vi overvejede det også 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2022

Bløpsmor

Profilbillede for Bløpsmor

Tak for alle jeres svar. 
i har ret mht til mobning. Men jeg er blevet endnu mere afklaret med, at jeg godt kan lide navnet.

jeg håber vi får en Eske

Anmeld Citér

2. marts 2022

amaan

Bløpsmor skriver:

Tak for alle jeres svar. 
i har ret mht til mobning. Men jeg er blevet endnu mere afklaret med, at jeg godt kan lide navnet.

jeg håber vi får en Eske

Så må man da håbe at han ikke bliver den rejselysten type for det er ikke et navn der fungerer i særlig mange lande. Siger det bare. 

Anmeld Citér

2. marts 2022

Bløpsmor

Profilbillede for Bløpsmor
amaan skriver:

Så må man da håbe at han ikke bliver den rejselysten type for det er ikke et navn der fungerer i særlig mange lande. Siger det bare. 

Lige den del er jeg nu ikke så bekymret for. Det gælder for mange navne.

Eske Willerslev er medlem af Eventyrernes klub og international forsker, så for ham virker det ikke til at være den største hæmsko.  
(ikke at min baby behøver at leve op til det ) 

Anmeld Citér

3. marts 2022

ErDuHerIkkeSnart

Når du spørger til personlig mening, falder det ikke lige i min smag, fordi jeg ikke synes det er så æstetisk, men mere sådan lidt “klodset” i det.

Men når det kommer til mobning mv. ville jeg ikke være spor bekymret - som en anden bruger skriver, er mobning et langt mere komplekst socialt fænomen, end noget man kan (eller skal) beskytte sit barn imod igennem navngivning. Så go for it!! Det er i øvrigt ret udbredt og på mode her hvor jeg bor i, så der er næppe chance for at det er helt ualmindeligt når han bliver større

Anmeld Citér

3. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
amaan skriver:

Så man skal vælge et navn, som kan siges i alle lande.?? 

Hvorfor er det vigtigt? Folk skal nok finde ud af at sige deres navn. Jeg kender en der havde et navn der var svært at sige i udlandet, men ved du hvad? De lærte at sige det.. 

Anmeld Citér

3. marts 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
amaan skriver:

Hvad er der problematisk ved at udtale Eske på andre sprog? Måske ikke med Æ-lyd først og 'Ø'--lyd til sidst, men det går da nok

Og hvorfor skal man vælge navn efter det? Min yngstes navn ville nok også have en anden vokallyd på engelsk, men hvad så??

Anmeld Citér

3. marts 2022

ettol3

Så man skal vælge et navn, som kan siges i alle lande.?? 

Hvorfor er det vigtigt? Folk skal nok finde ud af at sige deres navn. Jeg kender en der havde et navn der var svært at sige i udlandet, men ved du hvad? De lærte at sige det.. 

Jeg har selv et meget dansk navn som kun danskere kan udtale korrekt og jeg synes det er møg irriterende at skulle gentage mit navn 10 gange for så at måtte acceptere deres ukorrekte udtale af mit navn, for nej det er ikke bare lige sådan at lære et dansk navn for en udlandsk tunge. Har af den grund valgt internationale navne til alle mine børn. 

Anmeld Citér

3. marts 2022

ettol3

Lillehjerte skriver:

Hvad er der problematisk ved at udtale Eske på andre sprog? Måske ikke med Æ-lyd først og 'Ø'--lyd til sidst, men det går da nok

Og hvorfor skal man vælge navn efter det? Min yngstes navn ville nok også have en anden vokallyd på engelsk, men hvad så??

Ikke andet end at det er møg hamrende irriterende. Udlændinge udtaler f.eks. altid mit navn "Loti" med tryk på T'et da de ikke kan D udtalelsen. Eske vil højst sandsynligt blive udtalte Iski da de ikke kan udtale Æ/Ø. 

Anmeld Citér

3. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
hyplillelotte skriver:

Jeg har selv et meget dansk navn som kun danskere kan udtale korrekt og jeg synes det er møg irriterende at skulle gentage mit navn 10 gange for så at måtte acceptere deres ukorrekte udtale af mit navn, for nej det er ikke bare lige sådan at lære et dansk navn for en udlandsk tunge. Har af den grund valgt internationale navne til alle mine børn. 

Men man skal da ikke fravælge et navn man elsker, fordi at det er så dansk at det er svært at udtale i udlandet. Man skal vel det navn man elsker, om det kan siges i udlandet eller ej.

Jeg har da mødt mange udlændinge hvis navne jeg heller ikke kan udtale, men jeg gør mit bedste. Skal vi så bare finde navne der kan udtales af alle? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.