Tidligere tnbc (med ny profil)
ettol3 skriver:
Hvornår har jeg haft en nedladende tone overfor TS? 
Hvis jeg skal skære det ud i pap for dig så er forskellen at et internationalt navn som f.eks. Michael er nemt at udtale på både dansk og engelsk, det er Eske ikke og generelt et hver andet dansk navn med Æ/Ø/Å lyde. Giver det mening for dig nu?
Og jeg har altså ikke direkte sagt at andre ikke tænker på deres børns fremtid men jeg synes det er noget der er værd at tage med i sine overvejelser og det er noget der har været vigtigt for min mand og jeg.
Så vi skal bare fjerne alle navne med æ, ø, å lyde, fordi at andre lande ikke har de bogstaver?
Jo du siger faktisk lidt direkte at folk ikke tænker på deres børns fremtid, hvis de ikke finder et navn der kan udtales på engelsk.
Og som sagt, de fleste navne ændrer lyd/ klang alt efter hvilket land du er i.
Fint at man finder navne der også kan siges i andre lande, men at sige til en kvinde der spørg om hvad folk synes om navnet Eske. "lad os håbe han ikke vil ud og rejse.. Siger det bare" hvad kan hun bruge det til? (ja ved godt det ikke er dig der skrev det)
Men du siger jo, min mand og jeg tænker på vores børns fremtid og at deres navn kan siges i udlandet, det er jo at sige til TS, din søn skal bare holde sig i dk, for ingen kan siges hans navn alligevel.. Hvordan ville du have det hvis nogen sagde at dit barns navn bare ikke hørte til i dk, for det var for udenlandsk?
Anmeld
Citér