Eske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24.948 visninger
78 svar
121 synes godt om
28. februar 2022

Bløpsmor

Profilbillede for Bløpsmor

Hvad synes i om navnet Eske? Jeg kan vildt godt lide det, men er egentlig ellers ikke til de helt sjældne navne. Mine andre børn har mere brugte navne… 

Min mand kan godt lide det, men er bange for mobning når det rimer på “tæske” 

lad mig høre jeres ærlige mening. ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2022

AnoMor

Bløpsmor skriver:

Hvad synes i om navnet Eske? Jeg kan vildt godt lide det, men er egentlig ellers ikke til de helt sjældne navne. Mine andre børn har mere brugte navne… 

Min mand kan godt lide det, men er bange for mobning når det rimer på “tæske” 

lad mig høre jeres ærlige mening. ��

Navnet er ikk lige mig. Men hvis det er det navn i kan lide. Så er det fuldstændig ligemeget med hvad andre synes om det.  

Og mht mobning. Så kan man mobbe med ALT. Hvis i kalder ham Peter f.eks. Så der sikkert bare noget andet end navnet der kan mobbes med. Desværre er nogle børn bare modbydelige når det kommer dertil og de kan altid finde et eller andet at mobbe med hvis de vil det. 

Anmeld Citér

28. februar 2022

Milla1992

Profilbillede for Milla1992

Jeg synes Eske er et fint navn og at I skal bruge det, hvis I begge kan lide det  

Mennesker kan altid finde noget, at mobbe med, hvis de virkelig vil. Personligt har jeg et navn der var ret populært i starten af 90’erne og det gjorde altså ikke at jeg slap for mobning, selvom det dog ikke gik på mit navn

Anmeld Citér

28. februar 2022

karinan

"Lad os tæske Eske". Er børn virkelig så modbydelige?

Anmeld Citér

28. februar 2022

Bløpsmor

Profilbillede for Bløpsmor
karinan skriver:

"Lad os tæske Eske". Er børn virkelig så modbydelige?

Langt de fleste er helt sikkert ikke, men man vil jo heller ikke give sit barn et oplagt mobbe-navn…

Anmeld Citér

28. februar 2022

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jeg synes Eske er et fint navn - nordisk og minder mig om Eske Willerslev - ikke den værste.

At navnet har indflydelse på, om man bliver mobbet eller ej, er lidt noget pjat. Mobning er noget, der opstår i utrygge miljøer med dårlig gruppedynamik. Man kan ikke skyde skylden for mobning på offeret (ej, det er klart han bliver mobbet, når han hedder Eske) og sådan set er det også forsimplet at tale om, at nogle børn er ‘modbydelige’. 

Anmeld Citér

1. marts 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg synes Eske er et fint navn. Personligt er jeg dog mere til Eskil som vi selv have på vores liste over drengenavne

Anmeld Citér

1. marts 2022

Hanspige

Jeg bryder mig ikke om det. For mig lyder det som en æske. Men jeg ville aldrig løfte et øjenbryn over et barns navn  

Anmeld Citér

1. marts 2022

Baby.mamma

Jeg kan ikke lide det. Og tænker også på tæske eller æske. Men I skal gøre, som I har lyst, hvis I kan li navnet

Anmeld Citér

1. marts 2022

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg tænker med det samme på en æske 

Men det er jo blevet meget normalt med specielle navne  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.