Eske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2022

ettol3

Nu har jeg levet i udlandet og jeg tænker helt sikkert at de godt kan sige Eske, altså ikke iski. De kan jo godt sige e..

Det er min erfaring at E enten bliver udtalt som I eller A. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
ettol3 skriver:

Hvorfor refererer du til det når det ikke er mig der har skrevet det?

Har jeg sagt noget om at fjerne navne med Æ/Ø/Å lyde? Nej. Jeg har sagt at jeg har valgt internationale navne så mine børn ikke står med samme problem som mig når det kommer til udtalelsen af deres navne.

Og jeg har ikke sagt noget om at TS søn skal holde sig i Danmark fordi ingen vil kunne sige hans navn i udlandet, det er DIG der får det til det inde i dit hoved. Latterligt

Det er jo fordi de du siger at navne med æ, ø og å ikke er internationalt, og nej det er de ikke, men det betyder jo ikke at folk ikke kan udtale det, det bliver bare udtalt anderledes.

Men du ved jo ikke om de kommer til at stå med samme problem, bare fordi du har givet dem de navne. Ved du hvilket land de vil tage til?

Du kan give dem navnet Sara, og hvis hun tager fx et land, kan navnet blive til Sada, sååå..

Nej det er ikke hvad jeg får ind i mit hoved, det er hvad I skriver om at børn skal have internationale navne, for at kunne begive sig rundt i udlandet. 

Så længe folk ikke gøre grin med mig, så går jeg sku ikke ret meget op i om de udtaler mit navnet 100% som jeg gør, for det kommer ikke til at ske.

Anmeld Citér

4. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
ettol3 skriver:

Det er min erfaring at E enten bliver udtalt som I eller A. 

Ja, de kan godt sige det med de bogstaver , men de kan jo godt sige det, og hvis du siger Eske, så kan de jo godt sige det. 

De har jo også navne med e. 

Anmeld Citér

4. marts 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ettol3 skriver:

Hvornår har jeg haft en nedladende tone overfor TS?

Hvis jeg skal skære det ud i pap for dig så er forskellen at et internationalt navn som f.eks. Michael er nemt at udtale på både dansk og engelsk, det er Eske ikke og generelt et hver andet dansk navn med Æ/Ø/Å lyde. Giver det mening for dig nu?

Og jeg har altså ikke direkte sagt at andre ikke tænker på deres børns fremtid men jeg synes det er noget der er værd at tage med i sine overvejelser og det er noget der har været vigtigt for min mand og jeg. 

“Hvis man vil gøre livet en lille smule lettere for sit barn så bør man holde sig fra navne der ikke kan udtales på engelsk. ” 

Dine ord. 
Fint, at det har været vigtigt for din mand og dig, men du gør det til noget alment, som “man” bør holde sig fra. Derfor reaktionerne. 

Anmeld Citér

4. marts 2022

ettol3

Det er jo fordi de du siger at navne med æ, ø og å ikke er internationalt, og nej det er de ikke, men det betyder jo ikke at folk ikke kan udtale det, det bliver bare udtalt anderledes.

Men du ved jo ikke om de kommer til at stå med samme problem, bare fordi du har givet dem de navne. Ved du hvilket land de vil tage til?

Du kan give dem navnet Sara, og hvis hun tager fx et land, kan navnet blive til Sada, sååå..

Nej det er ikke hvad jeg får ind i mit hoved, det er hvad I skriver om at børn skal have internationale navne, for at kunne begive sig rundt i udlandet. 

Så længe folk ikke gøre grin med mig, så går jeg sku ikke ret meget op i om de udtaler mit navnet 100% som jeg gør, for det kommer ikke til at ske.

Hvis de udtaler det anderledes så kan de jo netop ikke finde ud af at udtale navnet korrekt.

Der er dog ingen der har sagt at man ikke kan begive sig i udlandet med et pæredansk navn, det er igen noget du får det til inde i dit hoved. 

Lad os være enige om at være uenige og lade den ligge her, den her diskussion er blevet for latterlig. 

Anmeld Citér

4. marts 2022

ettol3

Ja, de kan godt sige det med de bogstaver , men de kan jo godt sige det, og hvis du siger Eske, så kan de jo godt sige det. 

De har jo også navne med e. 

Hvorfor bliver du ved med i køre i det?

E'erne i Eske udtales jo som Æ hvilket udlændinge har meget svært ved at sige så nej det vil ikke blive udtalt som på dansk og han må nok affinde sig med at blive kaldt Iski. Så må man bare håbe at det ikke irriterer ham

Anmeld Citér

4. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
ettol3 skriver:

Hvis de udtaler det anderledes så kan de jo netop ikke finde ud af at udtale navnet korrekt.

Der er dog ingen der har sagt at man ikke kan begive sig i udlandet med et pæredansk navn, det er igen noget du får det til inde i dit hoved. 

Lad os være enige om at være uenige og lade den ligge her, den her diskussion er blevet for latterlig. 

Navne vil som regel aldrig være ens i forskellige lande..

Når folk siger Tænk over navnet, vi har valgt internationale navne, ligger det mellem linerne at folk bør holde sig fra navne der er så danske at de kan være svære at sige

Anmeld Citér

4. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
ettol3 skriver:

Hvorfor bliver du ved med i køre i det?

E'erne i Eske udtales jo som Æ hvilket udlændinge har meget svært ved at sige så nej det vil ikke blive udtalt som på dansk og han må nok affinde sig med at blive kaldt Iski. Så må man bare håbe at det ikke irriterer ham

Ja på DANSK!! Fordi du bare har sat dig i hovedet at de ikke kan .

De kan altså sagtens sige danske navne, bare med anden bogstav lyd, tryk... De kan jo godt sige e. Jeg har boet i flere lande, jeg har sku da hørt det 

Anmeld Citér

4. marts 2022

ettol3

Mor og meget mere skriver:

“Hvis man vil gøre livet en lille smule lettere for sit barn så bør man holde sig fra navne der ikke kan udtales på engelsk. ” 

Dine ord. 
Fint, at det har været vigtigt for din mand og dig, men du gør det til noget alment, som “man” bør holde sig fra. Derfor reaktionerne. 

Det giver jo sig selv at man bør holde sig fra pæredanske navne hvis det er vigtigt for en som forælder at ens barn ikke skal have problemer med udtalelsen af deres navn.

Mit liv ville i hvertfald have været en lille bitte smule lettere hvis jeg ikke skulle gentage mit navn mange gange hver eneste dag

Anmeld Citér

4. marts 2022

ettol3

Navne vil som regel aldrig være ens i forskellige lande..

Når folk siger Tænk over navnet, vi har valgt internationale navne, ligger det mellem linerne at folk bør holde sig fra navne der er så danske at de kan være svære at sige

Hvis det er vigtigt for en at navnet skal kunne udtales i udlandet så bør man da holde sig fra navne der er så danske at de kan være svære at sige. Hvad er der galt i det? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.