Tidligere tnbc (med ny profil)
Abracadabra skriver:
Det er jo en gradbøjning, som ikke kan forklares fyldestgørende på skrift.
Jeg synes godt om rene og velklædte børn. At dét skal forårsage et ramaskrig, forstår jeg nok ikke. De fleste børn jeg møder er rene og velklædte. Men jeg synes ikke om at drenge har hår til midt på ryggen og er i kjole. Jeg synes ikke, at det er pænt eller klædeligt. Det betyder ikke, at mine børn lider nød.
At man begrænser sine børn på nogle punkter er trods alt en del af almindelig opdragelse. Jeg er temmelig loose - men der ER selvfølgelig ting, jeg ikke bryder mig om. De må i øvrigt heller ikke bande…
At de en gang imellem bander og bliver irettesat er ikke et svigt. Det er bare opdragelse.
Jeg snakker jo ikke om rene og velklædt børn, men om at nægtelse af en beklædning et barn ønsker at have på, fordi det ikke passer ind i normen. Du kan da godt være ren og velklædt som dreng i en kjole.
Men igen, hvad vil du gøre hvis du havde en søn der ikke vil gå i shorts, men ville have kjole eller nederdel.. Og var virkelig bestemt? Vil du så tvinger ham i shorts?
For at gå til andet end tøj, sko.. Hvad hvis dit barn finder en sko de forelsker sig i, men du synes den er grim.. Skal de så have et par du vil have?
Ja selvfølgelig skal der være begrænsninger, men at være barn og selv at kunne bestemme en tshirt, taske, et par sko og vise dem stolt frem til sine venner, er da en glæde og stolthed. At man selv har taget et valg, haft medbestemmelse..
Anmeld
Citér