Vi kan have forskellige holdninger. Jeg morer mig dog lidt over at mange her bliver dømmende/fordumsfulde bare fordi man ikke ville give sin søn kjole på. ..??? Den lader jeg så stå lidt..
I er ikke særligt rummelige ifht at andre kan være mere konservative i forhold til valg af tøj f.eks. Man var heller ikke et dårligt menneske fordi man ikke brændte bh’er i 60/70 erne.
Modsat dig ser jeg faktisk ingen fordumsfulde indlæg. Jeg ser tanker om samfundet fra forskellige perspektiver.
Hvor ser du en nedsættende kommentar om, at nogen ikke vil give deres sønner kjoler på?
Jeg ser kun spørgsmål om, hvorfor de ikke vil. Og samtaler, der går på om man man sige nej på baggrund af køn?
Du må jo netop gå i lige hvad du vil. Det er hele humlen - drenge i kjoler - ja og hvad så?
Også konservativt tøj. Og du har også retten til at vælge det for dine børn.
Men jeg syntes personligt, at et nej begrundet i køn er diskrimination. Præcis som når en kvinde ikke må gå i noget, fordi hun er kvinde.
Der står ingen steder, at man er er dårligt menneske, fordi man ikke giver sit barn kjole på. Hvis du læser det, så må du læse noget mellem linjerne, fordi de selv har de tanker (måske)
Faktisk står der lige set modsatte i rigtig mange af indlæggene. At dem som ville give kjole på, virkelig godt forstår, at andre ikke har lyst. Men at argumentet stadig bunder i køn - og det begrænser udfoldelser både for piger og drenge - bare man er obs på det :-)
Personligt forstår jeg ikke, at det kan provokere nogen, at en dreng har en kjole på. Jeg ville ikke lægge mærke til det. Jeg er lige så ligeglad med det, som vedkommende drikker te eller kaffe om morgnen. Eller om de har set et egern i weekenden. Altså sammen noget som ikke har betydning for mit liv. Jeg har en del andet i mit liv som fylder, så om folk har en grim skjorte på, slips eller kjole - jeg ser det ikke, jeg har andre mere spændende ting i liv at tænke på, som vedrører mig i stedet floks personlige smag i påklædning