Min søn vil have kjole på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2021

Hanspige

BAE skriver:

Men hvad hvis det ikke lykkedes at guide ham en anden vej? Hvad vis han VIL have den kjole og have en klokkeklar forklaring på hvorfor han ikke må få den? 

Hvorfor er det så vigtigt for dig? Det virker helt skørt at jeg skal debattere med dig om min søn som ikke ønsker en kjole og aldrig har ytret ønske om det, nu skulle ønske en og hvad jeg så ville gøre  jeg har jo svaret på dit spørgsmål. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy
Hanspige skriver:

Hvis jeg skulle sige ja til alt hvad mit barn ønsker, ville han nu være på Mars i en rumraket han selv har bygget iført underbukser og en kappe. Han ville spille pc hele dagen, leve af chips og gå i bad når insekterne kravler ud af måsen på ham 

Man kan ikke rigtig sammenlign en kjole med at ville flyve i en rumraket kun iført undertøj.

Hvis en kjole er passende som tøj i forhold til vejr og vind, så er det jo i princippet lige så velegnet tøj som alt muligt andet, der passer til årstiden mv.

At man så ikke har lydt til at give din søn kjole på, det er en anden snak. Og det handler mere om ens egne præferencer og måske en frygt for mobning og hvad andre tænker.
Og selvfølgelig er det ok, at man ikke kan se sig selv med en søn i kjole, men jeg vil alligevel stadig mene at man burde arbejde lidt med det for ens barns skyld.

Anmeld Citér

20. juni 2021

Hanspige

Jixy skriver:

Man kan ikke rigtig sammenlign en kjole med at ville flyve i en rumraket kun iført undertøj.

Hvis en kjole er passende som tøj i forhold til vejr og vind, så er det jo i princippet lige så velegnet tøj som alt muligt andet, der passer til årstiden mv.

At man så ikke har lydt til at give din søn kjole på, det er en anden snak. Og det handler mere om ens egne præferencer og måske en frygt for mobning og hvad andre tænker.
Og selvfølgelig er det ok, at man ikke kan se sig selv med en søn i kjole, men jeg vil alligevel stadig mene at man burde arbejde lidt med det for ens barns skyld.

Det bliver nej tak herfra til kjole på min søn det har han så heller aldrig ytret ønske om. 

Anmeld Citér

20. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Hanspige skriver:

Hvorfor er det så vigtigt for dig? Det virker helt skørt at jeg skal debattere med dig om min søn som ikke ønsker en kjole og aldrig har ytret ønske om det, nu skulle ønske en og hvad jeg så ville gøre  jeg har jo svaret på dit spørgsmål. 

Fordi jeg prøver at forstå. Jeg forstår ikke hvorfor det er så slemt? 

Anmeld Citér

20. juni 2021

Hanspige

BAE skriver:

Fordi jeg prøver at forstå. Jeg forstår ikke hvorfor det er så slemt? 

Og jeg forstår ikke hvorfor det er så vigtigt for dig?  
Det behøver stadig ikke at være slemt for at det bliver et nej herfra.

Anmeld Citér

20. juni 2021

Anonym

Som lærer vil jeg gerne sige: stop med at tilpasse jeres børn, så de ikke bliver mobbet!!!

Mobning er en meget kompliceret størrelse og kan ikke koges ned til, at et barn, der stikker ud, automatisk bliver mobbet. Der er en mange andre faktorer på spil, og man kan ikke "forhindre" mobning ved at sørge for, at ens barn falder i et med væggen.

Vær rummelige og modige på jeres børns vegne - så får I også rummelige og modige børn

Anmeld Citér

20. juni 2021

Anonym

Jeg synes ærlig talt det er morsomt hvor meget fordomsfuldhed, der er i disse debatter overfor, at man bare ikke synes at kjoler på drenge er pænt - eller ønsker det på sin søn. 
Hvorfor er det så vigtigt at angribe andre der tænker/ handler anderledes som forældre - jesus!. 
En mor der insisterede på en vegankost ville da ikke blive stemplet som mærkelig, indskrænket, ikke lyttende og som en det begrænser sit barn. Og det er vitterlig en større indskrænkning af frihed end at guide henimod andet tøj.. som de også kan lide. 

Ja - der er sikkert rummelige mænd der har gået i kjole som børn- men der er godt nok også mange rummelige og dejlige mænd det hele deres liv har været bukser. 

Over and out

Anmeld Citér

20. juni 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg synes ærlig talt det er morsomt hvor meget fordomsfuldhed, der er i disse debatter overfor, at man bare ikke synes at kjoler på drenge er pænt - eller ønsker det på sin søn. 
Hvorfor er det så vigtigt at angribe andre der tænker/ handler anderledes som forældre - jesus!. 
En mor der insisterede på en vegankost ville da ikke blive stemplet som mærkelig, indskrænket, ikke lyttende og som en det begrænser sit barn. Og det er vitterlig en større indskrænkning af frihed end at guide henimod andet tøj.. som de også kan lide. 

Ja - der er sikkert rummelige mænd der har gået i kjole som børn- men der er godt nok også mange rummelige og dejlige mænd det hele deres liv har været bukser. 

Over and out

Jeg tror altså også der er lidt misforståelser i præmissen. Debatten går jo ikke på om man SKAL og BØR købe kjoler til sine drenge, eller om man personligt synes det er pænt, men om hvordan man ville tackle et stort ønske fra sit barn og hvorfor man ville sige ja eller nej. 

Hvis ens børn trives til UG i jeans og t-shirt, så er det da helt fjong men HVIS de havde andre præferencer, hvorfor skulle det så skydes til side?

Indtil videre har jeg kun set argumenter der til syvende og sidst handler om de voksnes tanker, meninger og frygt. Ikke børnenes.   Og så læser jeg en masse  indlæg hvor præmissen er drejet og der argumenteres for hvorfor det er fjollet når ungerne aldrig har brokket sig, men det er jo slet heller ikke dét debatten handler om så der må være sket en kommunikationsfejl  

Mht veganer moren så synes jeg hun ville være ligeså indskrænkende og begrænsende hvis hendes barn ytrede stort ønske om animalsk kost. Det samme med omvendt fortegn. Egentlig synes jeg det gælder i alle henseender hvor barnet træffer et personligt, uskadeligt valg. Om det er kjole/bukser, fodbold/ballet, blå/pink cykel osv osv osv.  

Anmeld Citér

20. juni 2021

Mortilah

Min bonussøn havde da kjole på i dag i løbet af dagen, 7 år, neglelak og det fulde udstyr mht armbånd smykker osv�� det kan han godt lide indimellem, men vi holder os til at han kun får det på herhjemme, da han allerede får kommentarer nok mht sko i de klassiske “pigefarver”

Anmeld Citér

20. juni 2021

LSS

Anonym skriver:

Hvad ville I gøre, hvis jeres søn ville have en sommerkjole på i børnehave?

Min søn er glad for kjoler i varmen og jeg forstår ham godt - det er da det behageligste. Jeg går jo selv i kjoler og det er det, han ser. Jeg har aldrig brudt mig om at fortælle ham, at der er forskel på, hvad piger og drenge gør - men det er de jo begyndt at gå op i i børnehaven.
Han havde også hårspænder i forleden, fordi han også har langt hår og det irriterede ham. Så havde nogle piger sagt til ham, at det er piger, der går med hårspænder - men han var altså ligeglad.

Han er i forvejen lidt "sær" derhenne og opfører sig ikke altid helt som de andre, men er nu ganske vellidt alligevel.

Jeg ved bare ikke, om jeg tør give ham hans kjole på... For altså. Han er jo en dreng og jeg vil ikke have, at han skiller sig mere ud, end han gør i forvejen. Han elsker også Spiderman helt vildt og er på den måde totalt drenget.

Ja han er en dreng… Kan/må drenge ikke have kjole på?  Piger går da også med bukser og shorts. Jeg kan virkelig ikke se problemet. Min egen søn (3 år på onsdag) elsker enhjørninger, prinsesser, lyserød. Han har også panden hår der går til under skuldrene nu. Ind imellem får han også neglelak på hvis han vil. Jeg tror ikke det er sundt at sætte kønnene i bås. For det ene er ikke mere rigtigt eller forkert end det andet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.