Termin april 2021

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2021

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!
Sjæleven skriver:

Dejligt hun er en glad lille pige, der spiser godt

Det lyder hårdt at hun bliver ved med at have så ondt i maven og græder utrøsteligt når hun vågner. Jeg håber meget at det snart kan blive bedre. 

Efter nogle aftener hvor det gik bedre igen med at lægge Jonathan til nat, fik han nærmest et sammenbrud i aftes  for første gang kunne vi ikke formilde med flaske (den blev afvist) og jeg tror måske han havde ondt ud over at være overtræt. Hver gang han faldt lidt hen, gik der max 10 sekunder og så vrælede han igen. Vi endte med at give noget sukkervand i en sutteflaske, det må man vist ikke , men det virkede omgående, og han faldt i søvn i mange timer. 

Jeg tror det er meget forskelligt hvornår de små begynder at vende sig. Jonathan ligger solidt på maven og kan løfte hovedet højt og følge med i hvad der sker i rummet. Det er ikke altid det lykkes ham at vende sig og så mukker han til sidst. Men han har været stærk siden fødslen. Kiropraktoren sagde også han var meget stærk. Jeg er begyndt at putte ham i tøj i str 4-6 måneder, så stor er han også. 
Han er meget glad for aktivitets-stativet hvor han kan ramme tingene med sine hænder. Han bliver fuldstændigt opslugt og ligger og spræller med hele kroppen. Jeg tror godt han kunne blive håndboldmålmand som sin far, haha.  Jeg stopper ham efter ca 10 min, da han jo har den her overtrætheds-tendens hvis han bliver for gearet i lang tid. 
Viklen er vi ikke så gode venner med i øjeblikket, han holdt op med at ville den, og det blev meget varmt i vejret. Det er en varm model vi har. 

Jeg håber at alle har det godt og vil meget gerne høre hvordan det går jer andre. 

Græder jeres babyer egentlig med tårer? Jonathan gør ikke endnu og jeg troede egentlig at de gjorde det ret tidligt. 

Stakkels overtrætte Jonathan - men det lyder også som om han har gang i mange aktiviteter at blive søvnig af  De begynder at have ret meget viljestyrke og “meninger” om, hvad de vil og ikke vil  Astrid har også haft et par svær-at-putte aftener, hvor jeg har måttet synge plus amme gående og vuggende med hende indtil hun endelig faldt i søvn.

Hun græder med tårer nogen gange, men kun hvis hun er meget ked af det. Ved de fleste af hendes grådtyper kommer der ingen tårer.

Jeg håber også, at det går godt rundt omkring med de andre små og deres mødre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2021

Chihiroo

@MaybeMaybe øv med den dårlige søvn! Måske skyldes de 30 minutters lure at hun vågner op mellem søvncykler, selvom hun egentlig er træt? Sådan en periode havde vi og der hjalp det at være hos hende og hjælpe hende videre i søvnen (fx med vuggen, nus, hvid støj) fra 25 minutter siden lurstart. Her bliver de lange lure næsten udelukkende taget på os/i viklen. Til gengæld kan hun sove 2-3 timer her, så det er altid noget. Viklen er virkelig min redning mht. også at få ordnet ting i løbet af dagen.

@sjæleven whatever works! Han fik ro, så jeg tænker ikke I skal have skyldfølelse over sukkervandet. Men godt at høre han ellers er en glad og stærk lille gut. Har du prøvet at vikle hud-mod-hud? Altså hvor han kun er i ble og du uden trøje på? Det gør vi næsten udelukkende pt., det hjælper meget på varmen. Derudover har vi også lige købt en Vito ringslynge i 100% hør, da far er meget varm. Den er godt nok kold og tynd, men stadig virkelig stærk, så hør kan virkelig anbefales her i varmen.

Har I nogle gode råd til at få dem til at tage flaske? Jeg har jo fuldammet indtil nu, men det kunne være meget rart hvis hun kunne tage en flaske engang imellem, så jeg kunne komme lidt ud eller få sovet igennem en nat.

Her har vi kæmpet med 2x brystbetændelse, svamp, elendig søvn og tigerspring med nonstop gråd/skrigeri. Det har godt nok ikke været sjovt. Apropos det med tårer, sjæleven, så er det kun når hun græder virkelig hysterisk (altså når hendes gråd ikke kan blive værre i niveau og man nærmest tænker at hun er ved at dø af smerter) at der kommer tårer; men almindelig “jeg er sulten/træt”-gråd giver ikke tårer hos os. Heldigvis er vi en god periode nu og jeg nyder hvert et moment.

Anmeld Citér

17. juni 2021

MaybeBaby!

Chihiroo skriver:

@MaybeMaybe øv med den dårlige søvn! Måske skyldes de 30 minutters lure at hun vågner op mellem søvncykler, selvom hun egentlig er træt? Sådan en periode havde vi og der hjalp det at være hos hende og hjælpe hende videre i søvnen (fx med vuggen, nus, hvid støj) fra 25 minutter siden lurstart. Her bliver de lange lure næsten udelukkende taget på os/i viklen. Til gengæld kan hun sove 2-3 timer her, så det er altid noget. Viklen er virkelig min redning mht. også at få ordnet ting i løbet af dagen.

@sjæleven whatever works! Han fik ro, så jeg tænker ikke I skal have skyldfølelse over sukkervandet. Men godt at høre han ellers er en glad og stærk lille gut. Har du prøvet at vikle hud-mod-hud? Altså hvor han kun er i ble og du uden trøje på? Det gør vi næsten udelukkende pt., det hjælper meget på varmen. Derudover har vi også lige købt en Vito ringslynge i 100% hør, da far er meget varm. Den er godt nok kold og tynd, men stadig virkelig stærk, så hør kan virkelig anbefales her i varmen.

Har I nogle gode råd til at få dem til at tage flaske? Jeg har jo fuldammet indtil nu, men det kunne være meget rart hvis hun kunne tage en flaske engang imellem, så jeg kunne komme lidt ud eller få sovet igennem en nat.

Her har vi kæmpet med 2x brystbetændelse, svamp, elendig søvn og tigerspring med nonstop gråd/skrigeri. Det har godt nok ikke været sjovt. Apropos det med tårer, sjæleven, så er det kun når hun græder virkelig hysterisk (altså når hendes gråd ikke kan blive værre i niveau og man nærmest tænker at hun er ved at dø af smerter) at der kommer tårer; men almindelig “jeg er sulten/træt”-gråd giver ikke tårer hos os. Heldigvis er vi en god periode nu og jeg nyder hvert et moment.

Dejligt at høre fra jer  Jeg kan godt forstå, at der ikke har været overskud til at være på herinde - det lyder godt nok som en ordentlig håndfuld 

Hvor godt, at I er kommet ind i en god periode igen! Og sikkert en god idé med en lejlighedsvis flaske. Jeg er også begyndt at overveje, om det er ved at være tid til det. Men er ikke startet, så jeg har ingen tips. Har dog lidt indtryk af, at det er så meget lettere for dem at få mælken ud, at det bør gå relativt let?

30-minutters problemet er helt klart et spørgsmål om, at hun ikke kan finde ud af at komme ind i næste søvncyklus. Jeg er altid hos hende fra hun begynder at røre på sig, for så er der max 10 minutter til hun vågner. Men jeg kan kun finde ud af at hjælpe hende videre, når hun sover på mig. Der kan jeg vugge hende tilbage i søvnen medmindre hun er sulten eller har ondt i maven. I barnevognen har jeg prøvet at køre rundt med den, vippe den, synge for hende, holde hende i hånden, ae/kysse på hovedet og kinden og at afspille hvid støj. Intet virker. Så de fleste lure tager hun også på mig. Jeg er lidt træt af, at hun ikke er vild med hverken vikle eller bæresele. Men hun sover heldigvis ok om natten, det hjælper på overskuddet!

Er der i øvrigt nogen af jer, der har lagt mærke til om jeres børn gylper mere i varmen? Astrid gylper normalt ikke, men de sidste 3-4 dage med ca. 28 grader, har hun gylpet flere gange dagligt. Måske spiser hun mere for at slukke tørsten?

Anmeld Citér

17. juni 2021

Ipsum

Hej alle sammen - hold da op, der sker ting her   Maybebaby- og hvordan fungerer det med bare at gå med vognen fra luren starter og så i tre timer-ish? Alicia kan generelt bedst lide at sove, når jeg går. Men de sidste par uger - når hun er bøvset ordentligt af og vi har lavet vores babygymnastik - så kan jeg se hendes ansigt bliver helt roligt og ikke rødligt, og så falder hun i søvn med et ordentligt plask.   Så kan jeg bare trille lidt op af vejen og hjem igen og så kan hun godt tage 4 timer i vognen…  Storebror har dog været slemt forkølet i en uge nu. Alicia er også lidt snottet. Og nu har jeg fået den. Bryder nok ud i feber i morgen. Er helt til rotterne allerede. Det bliver en lang weekend med to raske børn…  

Men øv, at det er så udfordrende lige nu for flere af jer. 
Herhjemme har vi aftalt at lade alt det praktiske sejle, hvis man ikke har overskud til det. Det virker rigtig godt for os begge. Nu er vi ikke sådan sure på hinanden hele tiden…

Vi har lavet os nogle idealer for vores familie. Som vi vil leve op til, men hvor man sagtens kan ‘fejle’ i det dagligt, men det er også ok. Øhm nogle familieværdier. En af dem er ‘man giver ikke mere, end det man har”. Den er interessant for mig fordi jeg altid giver mere. Som mor giver man sin krop og sin nattesøvn og mere til. Hmmm… men jeg har jo også selv valgt det her liv. Og jeg elsker de børn og vores familie. Og elsker at være deres mor. Det er det vildeste privilegium, synes jeg. Det er fedt med sådan en honningkrukke af følelser, jeg lige kan hente kærlighed fra, når jeg er hamrende træt af det hele! 

Alicia er lige begyndt at vælte fra maven til ryg . Det ser Virkelig sjovt ud! �� De sidste par dage er hun begyndt at smile mere. Vi har haft nogle gode lange snakke  det virker som om hun svarer mig. Hun er virkelig nuser. Får skræmmende meget lyst til at få endnu flere børn…  selvom det er manden nok ikke enig i.

Anmeld Citér

17. juni 2021

Ipsum

I øvrigt - jeg har haft en pause med d-dråber. Nogle dage, måske fire uden. Og så hver anden dag, og nu hver dag igen. Synes det har dæmpet hendes aftenuro. Nu er det uro i måske 10 min. Før var det jo gråd i timevis. Løst fordi hun blev større? Pga d-dråbe pausen? Eller fordi jeg blev bedre til at bøvse hende af? Ved jeg ikke. 
Mht tigerspring - så er det vel altid nærhed de søger der? Måske har vi ubevidst sprunget noget over, fordi hende og jeg sover i samme seng og fordi det er mig der Altid har hende. Der kan godt gå flere dage, før min kæreste rører ved hende…  han har også travlt på jobbet men alligevel…? Han snakker med hende  i løbet af dagen, når hun enten ligger eller er på min skulder. Men øhm jaeh… det behov har han åbenbart ikke. Det har jeg så. Så det er jo/vel Ok. Vores søn og ham er dog kommet nærmere hinanden siden Alicia blev født. Han er også så stor, sp man kan stort set alt med ham. 
Men igen - jeg ved intet om andre spædbørns måder at være på. Netsundhedsplejersken synes jeg ofte siger ting, der har virker for os…

Anmeld Citér

18. juni 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Dejligt med så meget aktivitet herinde  

Jonathan har haft sundhedsplejerske i dag og han er nu 66 cm. og 7,36 kg  Han er på WHO’s vægtkurve-diagram sprunget fra den næstøverste kurve til den øverste (faktisk lidt over ) . Jeg sagde at jeg jo egentlig ikke synes han er specielt tyk, kun lidt babybuttet, og hun svarede at han jo også er lang. Her bagefter har jeg for første gang set på længde/vægt kurverne som MaybeBaby nævnte, og her ligger han på 50 percentil. Så det er jo ganske fint. 
Hun sagde i øvrigt at vi om en måned kan forvente at han vil have mindre tendens til overtræthed (og aftenuro) fordi de bliver bedre til selvregulering efterhånden. Det satser vi på   Hun nævnte også at det så kan være Jonathan kan slippe aftenflaske, da intet tyder på at jeg ikke har mælk nok. Hun var helt enig i at vi indtil videre endelig skal give flaske, når nu han får ro af det. (Havde vi også tænkt os). Jeg tror selv at han er for urolig og sulten til at vente på mælken og arbejde for den. 

Okay med tårer  jeg synes nu nok Jonathan kan være ret ulykkelig om aftenen, men han har nok ikke udviklet evnen endnu. 
Chihiroo: ja, jeg er også kommet mig over det med sukkervandet nu, og ville såmænd gøre det igen, hvis det er. Heldigvis har vi kunnet klare det uden siden da.  Og Tak for tip om ringslynge, jeg tror faktisk jeg vil købe en  den ser lettere ud end en strækvikle og kan bruges i flere år. Den jeg har nu går kun til 9 kg. 

Hvad sker der når du prøver at give flaske? Jonathan har taget sutter og sutteflasker ved første forsøg
Det lyder ellers som en virkelig mega-hård tid I har haft. Godt at I har en bedre tid nu og nyder det  

@maybebaby: kunne det måske være lidt interessant at se hvad der sker hvis Astrid får en hel flaske på en gang? Herhjemme joker jeg med at vi knock-outer Jonathan med en flaske. Men jeg mener at kunne huske at Astrid faktisk ikke var interesseret i flaske efter du havde ammet, -så hun er nok en anden type  jeg synes bare at det lyder noget hårdt med alle de opvågninger og du er jo også en del på om natten. 
Jonathan gylper ret meget, og jeg synes egentlig det er mindre her i varmen, men også her er de jo nok forskellige de søde små 

Ibsy, det lyder godt med 4 timers søvn i vognen om dagen  øv at du er blevet syg, jeg håber det går i sig selv meget hurtigt. 
Tror du din mand måske gerne vil, men er usikker med babyer? Og så er det lettere at give slip? Min kæreste har altid fået at vide at han er god til babyer og børn og det tror jeg har været med til at han tør at være meget på ift. Jonathan. Lige nu putter han Jonathan (skrigeturen har vi fået tidligt i dag op til en aftenlur, og Jonathan er rolig nu). Jeg har indtryk af at Jonathan er lige så tryg ved sin far som ved mig. 
Min egen far var også tæt på sine børn helt fra starten, så måske jeg også ubevidst forventer at det er sådan det skal være. 
Ellers lyder det rigtigt godt at I har fundet en måde at give hinanden plads på. Dejligt. 

Selv om jeg har skrevet en del om overtræthed, har vi det faktisk helt luksus her synes jeg. Vejret er fantastisk og Jonathan er nem og sover generelt virkelig godt om natten. Jeg tør næsten ikke skrive det, men han sov 22.30-05.40 i et stræk i nat og så igen til kl 8 efter en amning. Så jeg har al mulighed for at være udhvilet. Jeg tror at det især er hans størrelse der gør ham i stand til at fylde maven til natten. 
Og så har jeg været ude at løbe for første gang i dag siden uge 5 af graviditeten, hvor kvalmen ramte mig. Kun 2,5 km, men det var skønt at komme i gang. 

@Flintstone, hvis du læser med, vil jeg bare sige at jeg håber I har det godt

god solskinsweekend til jer derude

Anmeld Citér

18. juni 2021

Ipsum

Sjæleven skriver:

Dejligt med så meget aktivitet herinde  

Jonathan har haft sundhedsplejerske i dag og han er nu 66 cm. og 7,36 kg  Han er på WHO’s vægtkurve-diagram sprunget fra den næstøverste kurve til den øverste (faktisk lidt over ) . Jeg sagde at jeg jo egentlig ikke synes han er specielt tyk, kun lidt babybuttet, og hun svarede at han jo også er lang. Her bagefter har jeg for første gang set på længde/vægt kurverne som MaybeBaby nævnte, og her ligger han på 50 percentil. Så det er jo ganske fint. 
Hun sagde i øvrigt at vi om en måned kan forvente at han vil have mindre tendens til overtræthed (og aftenuro) fordi de bliver bedre til selvregulering efterhånden. Det satser vi på   Hun nævnte også at det så kan være Jonathan kan slippe aftenflaske, da intet tyder på at jeg ikke har mælk nok. Hun var helt enig i at vi indtil videre endelig skal give flaske, når nu han får ro af det. (Havde vi også tænkt os). Jeg tror selv at han er for urolig og sulten til at vente på mælken og arbejde for den. 

Okay med tårer  jeg synes nu nok Jonathan kan være ret ulykkelig om aftenen, men han har nok ikke udviklet evnen endnu. 
Chihiroo: ja, jeg er også kommet mig over det med sukkervandet nu, og ville såmænd gøre det igen, hvis det er. Heldigvis har vi kunnet klare det uden siden da.  Og Tak for tip om ringslynge, jeg tror faktisk jeg vil købe en  den ser lettere ud end en strækvikle og kan bruges i flere år. Den jeg har nu går kun til 9 kg. 

Hvad sker der når du prøver at give flaske? Jonathan har taget sutter og sutteflasker ved første forsøg
Det lyder ellers som en virkelig mega-hård tid I har haft. Godt at I har en bedre tid nu og nyder det  

@maybebaby: kunne det måske være lidt interessant at se hvad der sker hvis Astrid får en hel flaske på en gang? Herhjemme joker jeg med at vi knock-outer Jonathan med en flaske. Men jeg mener at kunne huske at Astrid faktisk ikke var interesseret i flaske efter du havde ammet, -så hun er nok en anden type  jeg synes bare at det lyder noget hårdt med alle de opvågninger og du er jo også en del på om natten. 
Jonathan gylper ret meget, og jeg synes egentlig det er mindre her i varmen, men også her er de jo nok forskellige de søde små 

Ibsy, det lyder godt med 4 timers søvn i vognen om dagen  øv at du er blevet syg, jeg håber det går i sig selv meget hurtigt. 
Tror du din mand måske gerne vil, men er usikker med babyer? Og så er det lettere at give slip? Min kæreste har altid fået at vide at han er god til babyer og børn og det tror jeg har været med til at han tør at være meget på ift. Jonathan. Lige nu putter han Jonathan (skrigeturen har vi fået tidligt i dag op til en aftenlur, og Jonathan er rolig nu). Jeg har indtryk af at Jonathan er lige så tryg ved sin far som ved mig. 
Min egen far var også tæt på sine børn helt fra starten, så måske jeg også ubevidst forventer at det er sådan det skal være. 
Ellers lyder det rigtigt godt at I har fundet en måde at give hinanden plads på. Dejligt. 

Selv om jeg har skrevet en del om overtræthed, har vi det faktisk helt luksus her synes jeg. Vejret er fantastisk og Jonathan er nem og sover generelt virkelig godt om natten. Jeg tør næsten ikke skrive det, men han sov 22.30-05.40 i et stræk i nat og så igen til kl 8 efter en amning. Så jeg har al mulighed for at være udhvilet. Jeg tror at det især er hans størrelse der gør ham i stand til at fylde maven til natten. 
Og så har jeg været ude at løbe for første gang i dag siden uge 5 af graviditeten, hvor kvalmen ramte mig. Kun 2,5 km, men det var skønt at komme i gang. 

@Flintstone, hvis du læser med, vil jeg bare sige at jeg håber I har det godt

god solskinsweekend til jer derude

Godt at høre, at det går så fint hos jer nu Sjæleven. Og sikke en skøn klippe(rt) af en dreng ��❤️ 
Og så fik jeg lige skrevet det med 4 timer i streg. Og så i dag har været præcis som Astrid. Halve timers urolige lure. Og uro. Og her til aften den helt store grædetur. Med tårer. Måske to. 
intet virkede. Hun virkede til at kløjes i sin egen gråd. 
Autostolen og en tur på landevej ‘knockede’ hende ‘out’ �� i en god time. Og nu bare normal aften uro som førhen. Hun sover ikke helt endnu. Gotta go.

Anmeld Citér

20. juni 2021

Flintstone21

Tak for din tanke sjæleven �� jeg følger med og drop banen igen �� Andrea - som min baby hedder, har fået det bedre.. ved ikke om det er alderen, Behandlinger, mælkesyrebakterierne eller at jeg tager magnesium der har ændret noget. Aftenuroen er også minimal de fleste dage og det er helt fantastisk �� 

jeg læste lige om pause med d dråber. Jeg bruger bidro D tror jeg de hedder. Vi har ingen problemer haft. 

Ibsy… min mand er bare heller ikke så meget på en baby.. kun når han skal eller han kan se jeg er udkørt, tilgengæld så har han virkelig taget hånd om storebror, og det er dejligt. 

Andre der stadig er fuldstændig smask forelskede i baby? ����

Anmeld Citér

20. juni 2021

MaybeBaby!

Sikke en masse aktivitet, jubii! Godt at høre fra alle

Vores maveproblemer kom før D-dråber, og faktisk har jeg glemt at give dem både fredag og lørdag i denne uge uden at der har været en forskel. Vi giver lactocare med mælkesyrebakterier. 

@Ibsy: Min kæreste er overhovedet ikke på med Astrid. Det er altid mig, der har hende, også når han “snakker” med hende. Han synes, det er mærkeligt at snakke til hende, så han siger for det meste bare dikkedik og forsøger at gentage, hvad hun siger. Men han har fået ind i sit hoved, at hun altid bliver ked af det, når han holder hende, så derfor vil han nødigt og han giver helt ekstremt hurtigt op og afleverer hende tilbage med det samme, hun bliver ked af det. Det er rigtig synd, for hun søger ham faktisk relativt tit med øjnene, når hun ligger hos mig. Men jeg synes det er svært at give ham råd til at holde og underholde og trøste hende, fordi jeg ikke synes han bruger dem alligevel. Fx synes jeg ærligt talt at det er noget pjat, at han ikke bare kan sige “såh lille skat, bare rolig, far er her” eller et eller andet trøstende til hende, når hun responderer virkeligt godt på beroligende snak. Men jeg er sikker på, at han bliver en vanvittigt god far, når hun bliver større og kan mere. Han siger heller aldrig nej, så hun bliver sikkert fars pige til sidst

Til gengæld er det ham, der ordner alt det praktiske. Astrid har én halv times lur om dagen, som hun sover i barnevognen (den første lur om morgenen). Der går jeg i bad og spiser morgenmad. Evt. sætter en vask over eller lægger tøj sammen, hvis jeg kan nå det. Og når hun leger og har mavetid alene på aktivitetstæppe tømmer jeg af og til opvaskemaskinen. Men ellers laver han mad, gør rent mv. Der er jeg så blevet rigtig god til også at acceptere, at det sejler, selvom det er hans ansvar. For han har jo også travlt på arbejde, og det er ikke nogen specielt sjove opgaver at have.

Mht. Astrids lure er der bare ingenting der virker. Også i barnevognen vågner hun efter én søvncyklus, selvom vi går. Og så er det faktisk ret meget en pain at være langt fra hjemmet, for hun VIL op og kan ikke lægges ned igen. Men det er tydeligt ondt i maven, der vækker hende (også om natten, Sjæleven, så det med flaske tror jeg ikke vil gøre nogen forskel. I øvrigt synes jeg jo, alt taget i betragtning, at hun sover vildt godt om natten - bare hun ikke vågner efter hver søvncyklus ).

Vi var ved lægen igen i går, fordi der var blod i bleen i fredags. Så nu har vi været ved 3 forskellige læger plus SP, som alle siger, at vi bare må vente på, at maven bliver bedre  De to, der har set hende hernede, er børnelæger, så dem har jeg mere tiltro til end min egen læge. Men hun er jo også mega glad og sød, når hun ikke har ondt. Og græder ikke meget. Men jeg synes det er hårdt, at man kan høre hende vride sig i smerte uden at kunne hjælpe. Så krydser fingre for at det går over ved 3 mdr., ikke først 4 eller senere!

Hun har i øvrigt rigtig svært ved at beholde sutten i munden, men bliver også ked af det, når hun taber den. Hvordan har I lært jeres at bruge sut, og hvilken slags? Vi bruger gummisutter for at undgå sutteforvirring, men hun vejer 6,2 kg nu, så jeg er ret sikker på, at hun nok skal finde ud af at spise, selvom hun får en anden slags sut

Anmeld Citér

20. juni 2021

Flintstone21

Maybebaby - har du haft hende til alternativ behandling - det kan jeg ikke huske? 
Andrea sover stort set kun på mig on dagen �� hun vil gerne ligge ved brystet konstant - hun vil ikke tage sut mere ��‍♀️ Jeg har prøvet alle mulige.. håber hun vil tage den når hun bliver lidt større. Hun sover mange korte korte lure i løbet af dagen og jeg har ellers slyngevugge med motor og jeg ved ikke hvad �� 

tilgengæld sover hun rigtig dejligt om natten��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.