Tak for at dele jeres dagrutiner 
Vi er slet ikke så organiserede. Astrid vågner som regel mellem 5:30 og 7:30 og nogen dage står jeg op med hende der, men hvis jeg har sovet meget dårligt, kan jeg sagtens finde på bare at amme hende og så lade os begge falde i søvn igen, hvis der ikke er afføring i bleen. De dage står vi op ved 9:30-10-tiden.
Amning, bøvsning og pusling tager mellem en halv og en hel time, afhængigt af hvor sulten (og vågen) hun er. Efter vi er stået op og har ordnet alt det, pludrer vi og leger i en times tid, og så får hun lov at ligge lidt og stene på sin yndlingsting (som jeg tror er en potteplante, som lyset fra altandøren reflekteres i
) i 10-15 minutter. Hvis hun ikke falder i søvn af sig selv, hvilket hun pt nærmest aldrig gør, giver jeg hende så lidt mere mad, så hun falder i søvn. Derfra er der så ikke ret meget mønster i dagene.
Hvis hun sover på mig eller i barnevognen (når den kører), kan hun godt sove op til 2,5 time, men ellers er det for det meste lure af en halv til halvanden times varighed. Det er ret tydeligt, at hun ofte vågner, fordi maven gør ondt
Omkring 17 har vi så en god hyggestund med snak og lidt leg igen, men derefter - for det meste cirka 18 og 20 har hun så også den dér meget urolige periode. Efter 22 plejer hun at være på toppen igen. Jeg går normalt tidligst i seng kl 22:30 og ofte bliver den over midnat, fordi vi begge er B-mennesker og ved, at hun vågner mellem 23:30 og 00:30 og skal have mad. Derefter vågner hun som regel 2 gange mere i løbet af natten.
Jeg ammer næsten udelukkende laidback eller med Astrid nærmest stående på fødder eller knæ på fx venstre side af min mave og så liggende på sin mave på tværs hen over min mave - det lyder lidt som en af Sjælevens stillinger. Men det hjælper ikke rigtigt på hendes mavepine. Jeg var til 8-ugers undersøgelse i går og fik lige sneget mig til at spørge lægen om det. Hun mente, at det egentlig gerne skulle være bedre nu (mere modne tarme), men at vi lige skulle se det an et par uger. Hvis det stadig ikke er bedre, vil hun henvise til en børnelæge, som kan udskrive syreneutraliserende medicin, da det kan være refluks
Jeg krydser fingre for, at det bliver bedre snart af sig selv. Hun er begyndt at bøvse meget mere og også gylpe en gang i mellem, så jeg håber, at det hjælper 
Det med mavetid er min dårlige samvittighed. Astrid hader det, så bortset fra hendes mavetid på vores maver, bliver det til max 10 minutter om dagen i meget korte tidsrum. Og det kan kun lade sig gøre, hvis jeg lader hende bruge graviditetspuden eller en lignende pude som støtte under maven. Ellers græder hun allerede efter 30 sekunder og forsøger ikke en gang at løfte hovedet. Hendes nakke er ret stærk pga. ammestillingerne, men jeg tror at rygmusklerne ville have godt af, at hun lå mere på maven. Jeg spørger SP om gode tips i morgen