Sjæleven skriver:
Rigtigt dejligt at du er tilbage Flintstone og at det går meget bedre med Andrea. Skønt navn
ja, jeg er også stadig smaskforelsket i Jonathan
når han sover meget og længe om dagen, kan jeg helt længes efter at han vågner igen og sender mig sit store gavtyvesmil. I dag tager han en rigtigt sovedag i barnevognen og jeg tror han sammenlagt kun har været i vågen 2 timer i dag her kl 15.10. Vi har for første gang været på weekend i Jylland, så han er sikkert ekstra træt.
Det var lidt af en stroppetur, og mine bestræbelser på at planlægge at have ro omkring os fra ca kl 17-18 stykker lykkedes ikke. Jeg bliver ret stresset over at være uhensigtsmæssige steder fra kl 18, hvor Jonathan oftest går i træthedsmode. Forestil jer fx at nå trætte frem til et hotel kl 19.15 og så have glemt at tænke i coronapas
og så skulle til et teststed og stå i lang kø mv. men Jonathan var en stjerne. Dagen efter fik vi mod vores forventning først serveret mad til et selskab fra kl 18. Der var Jonathan så urolig, så vi kørte hjem mod Sjælland før middagen var helt færdig. Omkring Slagelse gjorde vi holdt, for han tog den helt store skrigetur, det stakkels barn. Så faldt han i søvn og vi kunne komme helt hjem. I dag slapper vi...
Men ellers kommer jeg ofte ud i hverdagene uden drama. Jeg går lange ture med forskellige venner, fx 10-12 km, hvor vi har kaffe og kage med, og jeg mødes med folk i parker inde i kbh. Jeg prøver at planlægge det sådan at vi i hvert fald har hveranden dag fri for planer, for jeg kan også rigtigt godt lide at være hjemme med Jonathan, og jeg synes også at han skal have dage uden for mange stimuli når jeg nu sådan slæber ham rundt og han er jo kun en lille baby
MaybeBaby, mon ikke det bliver helt anderledes med Astrid når hun får mindre ondt i maven, forhåbentligt her ved de 3 måneder. Jeg forstår godt at du synes det er stressende når hun gerne vil op fra tid til anden. Jeg håber du kan nyde dagene alligevel, selv om du ikke kommer så meget ud.
Jeg har også prøvet at have skrigende barn på skulderen og så skulle skubbe vognen med maven
og har også prøvet at den så kørte fra mig ned ad en bakke
men det har så mest været fordi Jonathan var blevet sulten og jeg har fejlvurderet hvor længe han kunne vente.
Herhjemme er det mig der laver det meste huslige, fordi jeg føler jeg har god tid her i barselsorloven. Aftensmaden skiftes vi til sådan ad hoc, og vi har en der kommer og gør rent for os hver 14. Dag. Min kæreste passer vores høns og gør mere ved haven end jeg gør. Det går rimeligt ok.
Jeg er ikke inviteret til en mødregruppe, men har to veninder der også er på barsel. Det er helt fint.
MaybeBaby: jeg har brugt kiropraktor Jesper i helsehuset i Ballerup. Han har stor erfaring med babyer og er meget grundig. Spørger ind til afførring, fødslen mv. Og det var helt udramatisk at have Jonathan med. De ‘knækker’ ikke babyer som de gør med voksne.
Mht. At lære at bruge sut, så tog Jonathan den med det samme uden videre, da han var 3 dage gammel og den blev siddende i en hel time. Jeg var overrasket. Men sutterne skal være runde, de flade spytter han ud.
Ibsy, jeg håber det går bedre igen?
hvad har I af ble-spande? Vi overtog en angelcare, men poserne er så dyre at jeg bruger almindelige poser i den og det fungerer ikke særligt godt 
Jeg krydser i hvert fald fingre for, at ro i maven hos Astrid også bliver lig med længere lure. Og at ro i maven kommer lige om lidt, ikke først når hun er 4 mdr.
Tak for kiropraktoranbefaling!
Jeg kan lige se for mig at være nødt til at skubbe barnevognen med maven, hvor den løber løbsk ned ad bakken
Heldigvis kan jeg bære Astrid med én arm, så det har ikke været nødvendigt endnu
Og jeg elsker at være hjemme med hende. I weekenderne har vi et par gange løst det med at gå ud på café, hvor det så passer med, at hun vågner og vil op, når vi ankommer. Får lidt mad og lidt snak, mens vi spiser og så kommer i vognen og får en lur på tilbagevejen. Det er ok, men det er begrænset, hvad jeg kan spise med én hånd, når hun ligger i den anden arm
Vi har den dér blespand man får gratis i babysams babypakke. Poserne dertil er også vildt dyre. Jeg har fundet det her sted, som laver billigere poser (tror jeg nok, der står selvfølgelig ikke på de dyre poser, hvor mange meter, der er), som vi skal prøve næste gang: https://inkobaby.dk/shop/inkobaby-weekend-refill-201p.html
Ellers, hvis man gider gå ud med dem hver gang, kan man få 100 (parfumerede) bleposer i Harald Nyborg for 9 kroner eller sådan noget. Dem har jeg i pusletasken, men min søster bruger dem derhjemme og går så bare ud med posen i skraldespanden med det samme.