Termin april 2021

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.803 visninger
233 svar
213 synes godt om
14. april 2021

Ipsum

Kære alle - her kan vi fortsætte vores snakke om alt mellem himmel og jord ift. vores små dejlige babyer. Både dem, der allerede er kommet til verden og dem, der stadig lader vente på sig ❤️☀️

kh tidligere Ibsy

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2021

Ipsum

Test - Er gruppen synlig for andre end mig

Anmeld Citér

14. april 2021

Ipsum

14. april 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Ibsy/ Ipsum’ tak for oprettelse af gruppe til termin april 2021. 
her er der stadig ikke sket noget, men havde anderledes positiv oplevelse på hospitalet i dag. Jeg sættes i gang og håber pillerne virker uden bivirkninger...

Anmeld Citér

14. april 2021

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!

Jubii, det virker �� Her går det godt, vi var henne og få taget pasfotos i går. Hvis man kan vente til barnet er lidt større og kan distraheres af legetøj mv + følge det med øjnene, vil jeg anbefale det �� Frøkenen var bestemt ikke tilfreds med at blive taget op af voksiposen i barnevognen og lagt på gulvet! Vi kommer klart til at gemme det pas(billede) til hendes konfirmation ��

Hvad sker der i øvrigt for, at pas til børn (også babyer) er gyldige i 5 år, selvom de ændrer udseende helt vildt i starten!?

Anmeld Citér

14. april 2021

Sjæleven

MaybeBaby: det er da også virkelig fjollet god ide at gemme billedet til konfirmation hvad var nu grunden til at I skal have pas så hurtigt? 

Jeg har nu taget to piller til igangsættelse. @flintstone: hvor mange piller nåede du at tage inden veerne kom? Husker du det? 

Anmeld Citér

14. april 2021

Ipsum

Maybebaby: I skulle til Tyrkiet? Og fejre føsdag for en af bedstefædrene? Et dejligt varmt sted, som alligevel lød ret vildt og eksotisk...? Hvordan har I det med at skulle rejse? 
Sjæleven: godt at du havde en god oplevelse på hospitalet denne gang. Var det bare tilfældigt med personalets humør/travlhedsniveau sidst tænker du? Hvordan har du det med igangsættelsen nu så? 
Jeg var til tjek idag, og hun sad som sædvanlig og tastede og klikkede med musen og sagde, alt så fint ud. Mærkede og lyttede. Hun har det godt. Jeg har det godt. Godt. Færdig. Okay. Jamen da ingen grund til at lave noget postyr ud af det... der er virkelig et clash i denne her “købsoplevelse”; hvor kæmpe stort og enestående det er for mig at lave det her ‘køb’ og hvor hverdagsagtigt og ‘jeg har glemt det her inden frokost’ det er for personalet. Der er rum til forbedring ift. bedre at møde ‘kunden’, hvor hun er, ville jeg sige. Men selvfølgelig konkurrencen er nul. Og det er jo bare kvindens følelse af tryghed og oplevelse for livet, som det her handler om. Måske ku de godt lade sig inspirere af de dygtige, vidende og nærværende rejseguides fx. Som siger det samme 1000 gange om dagen, og man hver gang føler sig som speciel og særligt udvalgt og ‘wow sikke en spændende pyramide vi ser på her. Og godt planlagt tour med plads til at være sammen med sin familie. Helt unik oplevelse for livet’... 

Nå men, så er det heldigt jeg har så lave forventninger til serviceniveauet, når jeg skal føde. Så kan jeg vel kun blive positivt overrasket, hvis noget sku være ‘mere’ nærværende end, at de sørger for vores fysiske helbred. 
Jeg synes der er lidt mere gang i den forneden her idag. Har også haft blød mave, som jeg lige læste godt ku være et tegn på at kroppen tømmer sig og gør sig klar til noget. Har også stæset rundt i Jysk med min mor og moster og forholdt mig til deres 1000 velmenende holdninger til tekstiler de er så søde. Og meget.

Anmeld Citér

14. april 2021

Sjæleven

Ipsum skriver:

Maybebaby: I skulle til Tyrkiet? Og fejre føsdag for en af bedstefædrene? Et dejligt varmt sted, som alligevel lød ret vildt og eksotisk...? Hvordan har I det med at skulle rejse? 
Sjæleven: godt at du havde en god oplevelse på hospitalet denne gang. Var det bare tilfældigt med personalets humør/travlhedsniveau sidst tænker du? Hvordan har du det med igangsættelsen nu så? 
Jeg var til tjek idag, og hun sad som sædvanlig og tastede og klikkede med musen og sagde, alt så fint ud. Mærkede og lyttede. Hun har det godt. Jeg har det godt. Godt. Færdig. Okay. Jamen da ingen grund til at lave noget postyr ud af det... der er virkelig et clash i denne her “købsoplevelse”; hvor kæmpe stort og enestående det er for mig at lave det her ‘køb’ og hvor hverdagsagtigt og ‘jeg har glemt det her inden frokost’ det er for personalet. Der er rum til forbedring ift. bedre at møde ‘kunden’, hvor hun er, ville jeg sige. Men selvfølgelig konkurrencen er nul. Og det er jo bare kvindens følelse af tryghed og oplevelse for livet, som det her handler om. Måske ku de godt lade sig inspirere af de dygtige, vidende og nærværende rejseguides fx. Som siger det samme 1000 gange om dagen, og man hver gang føler sig som speciel og særligt udvalgt og ‘wow sikke en spændende pyramide vi ser på her. Og godt planlagt tour med plads til at være sammen med sin familie. Helt unik oplevelse for livet’... 

Nå men, så er det heldigt jeg har så lave forventninger til serviceniveauet, når jeg skal føde. Så kan jeg vel kun blive positivt overrasket, hvis noget sku være ‘mere’ nærværende end, at de sørger for vores fysiske helbred. 
Jeg synes der er lidt mere gang i den forneden her idag. Har også haft blød mave, som jeg lige læste godt ku være et tegn på at kroppen tømmer sig og gør sig klar til noget. Har også stæset rundt i Jysk med min mor og moster og forholdt mig til deres 1000 velmenende holdninger til tekstiler de er så søde. Og meget.

Meget sød mor og moster Ibsy

Godt husket med Tyrkiet Ibsy , det er bare mig der skal afsted. Det er udsat til august, så der er lidt tid til. Noget siger mig at MaybeBaby måske skal bo i Prag eller sådan noget  men jeg har glemt det. 

Jeg har nu taget 3 piller og mærker ingen særlig effekt. Fik lige 1,5 times tiltrængt lur. 
Jeg har det blandet med at være forsøgt sat i gang. Jeg håber at pillerne kan starte veer, og at det bliver en fin fødsel alligevel. Jeg havde læst at man fx ikke kunne komme i fødekar ved igangsætning og andre tiltag, da baby skal overvåges mere, men jordemoderen i dag sagde at deres udstyr er trådløst, så det kan man godt. Men jeg vil også virkelig gerne have ham ud nu

Med den trælse oplevelse sidste gang, var igangsættelsesjordemoderen syg, og jeg blev i stedet undersøgt af hele 5 forskellige personer �� der hver især sagde noget forskelligt og så med den trælse læge. I dag var der kun en ældre garvet og meget rolig jordemoder fra start til slut på en hyggelig stue. Lige hvad jeg trængte til ... 

Det er da lidt træls med din oplevelse med en jordemoder, der bare sidder og taster �� det har jeg ikke prøvet. Tværtimod har jeg haft mine tvivl om de fører mine ønsker til journal til fødslen mv. Fik du et vægt-skøn på din lille datter? Håber du snart går i gang ��

Anmeld Citér

14. april 2021

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!

Du husker også godt, Sjæleven  Min kæreste er udstationeret i Prag, så han skal “hjem” dertil når verden åbner og han ikke længere kan arbejde hjemme. Så vi vil gerne have ordnet passet med det samme, så vi andre har mulighed for at tage med

Jeg læste helt hen over, at du skulle sættes i gang! Manglen på sammenhængende søvn gør mig lidt ukoncentreret Men dejligt, at det var en bedre oplevelse i dag, jeg krydser fingre for, at det bare går glat

Anmeld Citér

16. april 2021

Ipsum

Så kom der en lille skøn pige til verden herfra. Crazy fødsel... var lige ved at føde hende i vand, som jeg ønskede, 10 cm pressefase i en times tid... men så trak hun sig tilbage/veerne dampede af. vagtskifte.

Vedrop, lattergas. Forfra fra 7 cm. Ok så føder jeg hende da bare “igen”!   Høj på lattergas, hvor jeg dels var tilbage i minderne på en dejlig technofestival i Tyskland... biblydende blev til beats. Det var fandme underligt. Og dels råbte og skreg som et uddødt dyr over smerterne. I vandet kunne jeg ikke presse nok. På lattergassen og med ve-droppet ville jeg gerne presse hele tiden, men måtte ikke. Kl. 10 blev hun født. Min kæreste fik sagt, at jeg ville undgå epidural, og jeg sagde også at jeg ku presse hvad som helst ud på lattergassen. Og jordemoderen havde set fra min ønskeliste, at jeg gerne ville tage imod. Jeg råbte noget med ‘fuck det! bare få hende ud.’ Men jordemoderen sagde alligevel ‘du kan lige tage hjælpe her og tage hende her’. Så jeg tog sådan lidt imod hende. Det var for vildt fedt. Lattergassen damper jo hurtigt af, så fra technofest i stift græs i Dresden til at få sin lille skønne fedtede vidunder i armene var også helt skørt. Men det var virkelig fantastisk selv at tage imod ❤️ 
moderkagen sad dog fast så rusen over den lille dampede også hurtigt væk. Hele holdet prøvede alt muligt, men fast sad den. Så jeg blev opereret og skulle så have den rygsmarvsbedøvelse, vi ellers havde kæmpet så hårdt for at undgå. Men ingen vej udenom. Baby op til far og mig afsted til operation i en times tid... De var dog virkelig søde og dygtige hele vejen igennem. 
Jeg havde en helt anden oplevelse denne gang med personalet. Der var ikke travlt. 
vi ‘brugte’ to jordemødrene igennem hele deres vagter. De var meget nærværende, både fysisk og mentalt. Hjalp og guidede. Dog mest mig, der råbte ‘tryk mig der’. ‘Hold mig der’ osv. 

Meyermetoden kom aldrig rigtig i spil, men min kæreste trykkede mig fast på lænden på en bestemt måde, ved hver ve. Inspireret af metoden, kan man vist sige

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.