Ipsum skriver:
Maybebaby: I skulle til Tyrkiet? Og fejre føsdag for en af bedstefædrene? Et dejligt varmt sted, som alligevel lød ret vildt og eksotisk...? Hvordan har I det med at skulle rejse?
Sjæleven: godt at du havde en god oplevelse på hospitalet denne gang. Var det bare tilfældigt med personalets humør/travlhedsniveau sidst tænker du? Hvordan har du det med igangsættelsen nu så?
Jeg var til tjek idag, og hun sad som sædvanlig og tastede og klikkede med musen og sagde, alt så fint ud. Mærkede og lyttede. Hun har det godt. Jeg har det godt. Godt. Færdig. Okay. Jamen da ingen grund til at lave noget postyr ud af det...
der er virkelig et clash i denne her “købsoplevelse”; hvor kæmpe stort og enestående det er for mig at lave det her ‘køb’ og hvor hverdagsagtigt og ‘jeg har glemt det her inden frokost’ det er for personalet. Der er rum til forbedring ift. bedre at møde ‘kunden’, hvor hun er, ville jeg sige. Men selvfølgelig konkurrencen er nul. Og det er jo bare kvindens følelse af tryghed og oplevelse for livet, som det her handler om. Måske ku de godt lade sig inspirere af de dygtige, vidende og nærværende rejseguides fx. Som siger det samme 1000 gange om dagen, og man hver gang føler sig som speciel og særligt udvalgt og ‘wow sikke en spændende pyramide vi ser på her. Og godt planlagt tour med plads til at være sammen med sin familie. Helt unik oplevelse for livet’...
Nå men, så er det heldigt jeg har så lave forventninger til serviceniveauet, når jeg skal føde. Så kan jeg vel kun blive positivt overrasket, hvis noget sku være ‘mere’ nærværende end, at de sørger for vores fysiske helbred.
Jeg synes der er lidt mere gang i den forneden her idag. Har også haft blød mave, som jeg lige læste godt ku være et tegn på at kroppen tømmer sig og gør sig klar til noget. Har også stæset rundt i Jysk med min mor og moster og forholdt mig til deres 1000 velmenende holdninger til tekstiler
de er så søde. Og meget. 

Meget sød mor og moster Ibsy 
Godt husket med Tyrkiet Ibsy
, det er bare mig der skal afsted. Det er udsat til august, så der er lidt tid til. Noget siger mig at MaybeBaby måske skal bo i Prag eller sådan noget
men jeg har glemt det.
Jeg har nu taget 3 piller og mærker ingen særlig effekt. Fik lige 1,5 times tiltrængt lur.
Jeg har det blandet med at være forsøgt sat i gang. Jeg håber at pillerne kan starte veer, og at det bliver en fin fødsel alligevel. Jeg havde læst at man fx ikke kunne komme i fødekar ved igangsætning og andre tiltag, da baby skal overvåges mere, men jordemoderen i dag sagde at deres udstyr er trådløst, så det kan man godt. Men jeg vil også virkelig gerne have ham ud nu 
Med den trælse oplevelse sidste gang, var igangsættelsesjordemoderen syg, og jeg blev i stedet undersøgt af hele 5 forskellige personer der hver især sagde noget forskelligt og så med den trælse læge. I dag var der kun en ældre garvet og meget rolig jordemoder fra start til slut på en hyggelig stue. Lige hvad jeg trængte til ...
Det er da lidt træls med din oplevelse med en jordemoder, der bare sidder og taster det har jeg ikke prøvet. Tværtimod har jeg haft mine tvivl om de fører mine ønsker til journal til fødslen mv. Fik du et vægt-skøn på din lille datter? Håber du snart går i gang