Termin april 2021

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2021

Ipsum

Sjæleven skriver:

Jeg ved ikke helt hvor meget jeg bærer rundt på Jonathan, tror ikke det er så længe, men når jeg skal have ham til at sove, hvor han ikke kan falde i søvn, er det enormt hårdt for min krop  han er urolig i armene, stærk, og laver flitsbue. Han må veje næsten 8 kg nu. Jeg skal huske at gå med klipklapper indenfor, for ellers får jeg ondt i mine fødder af de hårde gulve.
Jeg får også ondt i ryggen af at gå længe med ringslynge, men den er god til at jeg kan få varieret belastningen af kroppen, og ringslyngen giver mig mindst en arm fri. Hvis han bare sidder på den uden at være viklet ind, støtter jeg med den ene arm og har den anden fri. 
Jeg er meget glad for den, men den kræver lidt øvelse hvis man vil vikle dem helt ind i den. Babyen skal sidde med knæene over numsehøjde, og der har Jonathan bare en evne til at strække benene nedad og løfte sig, når han er urolig og så løsner viklen sig  men når han er rolig, er den rigtigt god. 
Når jeg snakker med ham, bruger jeg meget at sidde tilbagelænet i sengen eller sofaen og med benene oppe. Jonathan sidder på maven af mig og jeg bøjer knæene, så han kan læne sig op ad mine lår. Så sidder han og kigger ned på mig og sådan snakker vi fint sammen længe  han øver sig i at komme op at stå ved at holde fast i mine tommelfingre (og jeg om hans hænder) og så trækker jeg ham op på benene. Det synes han er herligt  i sengen kan jeg finde på at give ham en flyvetur på mine skinneben, det synes han også er sjovt. Jeg synes det er en god stilling som man kan slappe af med  
lyder da også som om at Alicia har en glimrende nattesøvn af en lille baby at være

Hvad hedder din ringslynge?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2021

Ipsum

Nogen, der har prøvet at lave fod/hånd aftryk af baby?

Anmeld Citér

8. juli 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven
Ipsum skriver:

Hvad hedder din ringslynge?

Det er en vito ringslynge af hør, som Chihiroo anbefalede. Dejligt at den ikke er så varm som strækviklen. 
Jonathan og jeg har lige været på familiebesøg i Jylland, hvor vi tog flyet frem og tilbage. En del logistik skal der til, når man kun har to hænder og gerne vil have autostol, klapvogn, lift, stor kuffert og håndbagage med -plus selvfølgelig en baby  men det gik  

Jonathan var noget mere småtsovende og urolig i de dage, så det er skønt at være hjemme igen. Han tog straks 3 timer i rap i barnevognen. Det er vildt som han bare har styr på omgivelserne her hvor vi bor, og hvordan han bliver noget forvirret når vi kommer ud, og han fx vågner om natten og ikke kan genkende rummet. 
jeg håber I har det godt derude

@ibsy, jeg har tidligere i tråden skrevet om erfaringer med aftryk  det er måske 3 uger siden. 

Anmeld Citér

9. juli 2021

Sjæleven

Er jeres babyer ved at have fast rytme om dagen? Jeg er begyndt at overveje om det kan være muligt nu at få ham til at tage en længere eftermiddagslur. Vi har en god morgen/ formiddagslur på 2-3 timer, resten er noget sjat og han er pjevset om aftenen… til gengæld sover han 9 timer uden mad om natten  hvor længe er jeres vågne over middag ? 

Anmeld Citér

9. juli 2021

Sjæleven

@maybebaby: skulle I have udstedt personattest for at få pas til Astrid? 

Anmeld Citér

9. juli 2021

Sjæleven

Sjæleven skriver:

@maybebaby: skulle I have udstedt personattest for at få pas til Astrid? 

Jeg har fundet ud af det

Anmeld Citér

11. juli 2021

Flintstone21

Hej igen �� har lige modtaget en mail om at der er beskeder �� 

vi bruger bæresele. Jeg bærer meget rundt på hende især om aftenen �� vi har en fidella flytai full buckle. 

Ipsum du er ikke en skod mor - du er 2. Gangs mor �� her ligger hun stort set ikke på maven og hvis hun ligger på tæppet så ligger hun der primært alene - det er jo så kedeligt �� hun kommer i bæresele så jeg også kan ordne lidt praktisk. Hun vil primært sove imens hun bliver ammet�� haha.. og vil ikke tage sut! 

is på brystet! Det har jeg aldrig hørt. Massage imens baby ammer kan foregå med den modsatte hånd. 

Anmeld Citér

12. juli 2021

Ipsum

Tak for forståelsen, Flintstone. Omg. Jeg er så træt. Nu falder hun vist endelig i søvn. Ved brystet. Og vil heller ikke tage sut længere. Jeg kom til at købe en anden slags, end den hun lidt havde taget imod. Og efter ST have prøvet den nye slags, vil hun nu ikke tage nogen af delene.

Der er åbenbart mange fidelli taiFly full buckle seler. hvilken en har du, Flintstone ? 
https://www.carrymeclose.co.uk/store/c3/Full_Buckles.html

Jeg har en ergoBaby som hun syntes var Ok i dag. Hun sad og kiggede udad mod verden. Men nakkestøtten var lige ved hendes mund, så hun gumlede løs på det stof der. 
ligesom storebror gjorde da han sad der. 
hun kan jo ikk sidde selv endnu, så tænker ikke hun egentlig bør sidde i den sele på den måde endnu. Orker ikke at Google det. Hun sad der måske i 15 min. 
Den der smarte hippie slynge gider hun ikke rigtig.enten falder hun i søvn i den eller også vil hun ned kort efter. 
Aftenuroen er vist tilbage. Nok efter sutte-uheldet… så nu rumsterer hun rundt fra 18/19-21/22. Spiser lidt og sp alligevel ikke. Vil op og hænge på mig, og så ned igen. Osv. Er stakåndet. Stiv i arme og ben. I timevis. 
jeg prøvede at sige det til SP, men jeg havde så mange spørgsmål og tvivl, at hun ikke nåede at svare på det hele. Men siden hun ikke ligesom bed så meget mærke i lige det, sp er det måske normalt for børn på 3 mdr.? Kan ikke huske hvordan det var med storebror. 

Rytmer: lidt. Stadig det med vågen ca. 2 timer ad gangen. 
så vågen kl 6, lur 8-9. Lur: 11-14. Lur: 16-18. Smålure indtil kl. 22. Vågner et par gange om natten. 
eller også er det nærmere vågner kl 8/9. Så lur kl. 11-14. Lur igen 16-17. Og smålure indtil 21/22. 

hvis jeg er ude at køre/ hvis vi skal andet end at være hjemme, så sover hun 20/30/45 min. Ad gangen. Og er mere urolig om aftenen. 
Så det er svært at gøre alle tilpasse i familien. Når vi andre gerne vil på tur og ud og opleve noget eller handle noget ind eller andet.

Anmeld Citér

12. juli 2021

Flintstone21

Jeg linker den lige her: 

https://fidella.org/en/babysize-fidella-fusion-babycarrier-with-buckles-iced-butterfly-smoke

min er bare orange. 

det er så øv! Min ville godt tage sut i starten, nu nægter hun �� 

Jeg tror der er noget udviklings halløj her op til de 4 måneder. 
vi skal på ferie med vores venner og bo i sommerhus sammen. Jeg er lidt spændt på det ��������

hvad skal i i ferien? 

Anmeld Citér

13. juli 2021

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!

Jeg er stadig med, men jeg er helt smadret - er aldrig rigtig kommet ovenpå igen efter brystbetændelsen. Og jeg bliver tit afbrudt, når jeg skriver, så sker der en eller anden fejl når jeg vil slå op, så indlægget ikke kommer frem

Brystbetændelsen er ikke kommet tilbage, men knuden forsvinder ikke. Det er vildt irriterende. 

Astrid har stadig ondt i maven og sover kun en cyklus ad gangen om dagen og er så vågen i mindst et par timer efterfølgende. Hun er egentlig ikke særligt pylret eller urolig, når hun er vågen, selvom hun helt sikkert ikke sover nok. Som regel heller ikke om aftenen. Men jeg synes, at det ser ud som om hun er begyndt at få rander under øjnene  Hun er også begyndt at sove dårligt om natten, fordi hun vågner og prutter en gang i timen. Og de dage, hun sover godt, vågner jeg med ondt i ryggen, når jeg har sovet 4-5 timer og er nødt til at stå op!

Det tærer virkelig på mine kræfter. Jeg har også tabt mig ekstremt meget, fordi jeg ikke får nok at spise, når hun hele tiden er vågen og jeg pumper ud, når hun sover. Jeg vejer 9 kg mindre end før graviditeten, hvor jeg allerede var meget slank.

De sidste to uger har jeg endda haft hjælp i form af både kæreste og mor, men jeg er bare træt med træt på.

Og Ibsy: forældre, der bærer rundt på deres barn 3-4 timer om dagen, fordi det er det, barnet har brug for, er ikke skod! Astrid ligger næsten aldrig på maven, og det kan godt være, at hun bliver langsom til det grovmotoriske. Der trykker jeg på pyt-knappen. Hun sover vildt dårligt, men alligevel er hun næsten altid glad. Så fokuserer jeg på, at hun i hvert fald får nok kærlighed. Resten kommer, når hun er klar. 

Hvornår skal I afsted til Tyrkiet, Sjæleven?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.