Termin april 2021

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2021

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!
Ipsum skriver:

Det var bare lige for at sige, at jeg ikke håber du stresser over/har det skidt med det med mavetiden. Hvis ens barn ikke kan lide det, skal man lade være/tage hensyn til det, synes jeg og ikke ‘tvinge’ dem til noget. Det er nok det, jeg fortryder mest ved vores første barn, ST jeg ved nogle ting overskred hans grænser, fordi jeg troede det var det rigtige og normale at gøre. Fx babysvømning. Vand i ansigt. ‘Du skal bare hælde vand over ham. Så vænner han sig til det’... øhm nej, virkede ikke for os. Burde have lyttet til mig selv. Og slappet mere af over for alt det ‘bør, bør, bør’

Tak! Jeg mente det heldigvis ikke så hårdt  

Det var eneste gode ved, at vi blev sendt hjem med Astrid med ordrer fra hospitalet om at blive ved med at “tilbyde” (i praksis = tvangsfodre) eftermåltid med MME efter amning. At jeg så hurtigt lærte, at man nogen gange skal lytte til sig selv. Da jeg midt om natten begyndte at græde over det, fordi hun helt åbenlyst ikke havde haft lyst til mere mad end jeg selv kunne levere. Og så besluttede mig for ikke at give hende det mere, fordi jeg faktisk syntes det var et overgreb.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2021

MaybeBaby!

SP sagde, at Astrid er et mønsterbarn til at ligge stabilt på maven, så vil lige sige videre til jer andre, at mavetid på de voksnes maver altså også kan noget Ellers foreslog de, at man kan sætte et lille spejl op på væggen i hovedenden af puslepladsen og så lade hende ligge på maven der og se på sig selv

Anmeld Citér

29. maj 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Ibsy, det lyder godt at du har fundet lidt forskelligt, der gør Alicia mere veltilpas gennem dagen  

MaybeBaby: Fint at du fik talt med lægen om hendes mavesmerter. Kan I få hende undersøgt hvis I er i Prag? Er I dernede nu  

Mht. At ligge på maven har det også været min ‘dårlige samvittighed’ da Jonathan meget hurtigt fik nok. Jeg tror ikke engang de korte sekvenser kunne blive til 3 minutter samlet om dagen. Men i går og i dag er der kommet et gennembrud, da han nu har overskud til at holde hovedet oppe mere ubesværet og endda smile imens. Jeg vil stadig holde det kort for at holde legen god �� 

Natten til i går sov Jonathan 7,5 time uden opvågning  , meeen i nat powernappede han kun efter kl. 2.30 og jeg fik ham først til at få ordentlig lur kl 10. Han var overtræt og kunne ikke falde ind i søvnen. Så dagen i dag har været noget skæv. Han er så god at han ikke klynker om natten, men bare ligger og kigger, men han bliver alt for træt når han ikke sover, og urolig fra morgenstunden. 

mht. udmalkning af brystmælk, så har jeg pakket pumpen ned i en skuffe  jeg kom egentlig til at kunne pumpe rigelige mængder, men jeg blev træt af det og den tid det tog. Så det er MME om aftenen. Jeg tror faktisk at jeg har mælk nok, men at Jonathan simpelthen ikke har tålmodighed og kræfter om aftenen, fordi han er så træt. Jeg kan ikke amme ham i timevis, for han begynder at skrige, hvor vi ikke kan få ro på ham. Så hjælper en flaske mme øjeblikkeligt. Men jeg forsøger hver aften at få ham rolig nok til at spise så længe som muligt. 
I dag googlede jeg ‘overtræt baby’ og faldt over en der havde succes med at synge Mariehønen Evigglad. Noget med rytmen i sangen. Den ser faktisk ud til at have en vis virkning på Jonathan også  men hvis I har gode tips til aften-urolig baby modtager jeg gerne 

håber I har nydt dagen og det gode vejr 

Anmeld Citér

29. maj 2021

Sjæleven

MaybeBaby! skriver:

SP sagde, at Astrid er et mønsterbarn til at ligge stabilt på maven, så vil lige sige videre til jer andre, at mavetid på de voksnes maver altså også kan noget Ellers foreslog de, at man kan sætte et lille spejl op på væggen i hovedenden af puslepladsen og så lade hende ligge på maven der og se på sig selv

Hvor godt  

vi har i forvejen spejl bag puslepladsen og det har været en succes fra starten. Da han var på bordet ved lægen vendte og drejede han sig efter et spejl

Anmeld Citér

29. maj 2021

Sjæleven

Og så vil jeg gerne anbefale Aldis bleer. Vi har nu brugt dem i 4 dage og er de hidtil bedste vi har prøvet. Han tissede tit igennem flere andre mærker vi har haft. Ingen uheld med Aldis indtil videre

Anmeld Citér

30. maj 2021

MaybeBaby!

Sjæleven skriver:

Ibsy, det lyder godt at du har fundet lidt forskelligt, der gør Alicia mere veltilpas gennem dagen  

MaybeBaby: Fint at du fik talt med lægen om hendes mavesmerter. Kan I få hende undersøgt hvis I er i Prag? Er I dernede nu  

Mht. At ligge på maven har det også været min ‘dårlige samvittighed’ da Jonathan meget hurtigt fik nok. Jeg tror ikke engang de korte sekvenser kunne blive til 3 minutter samlet om dagen. Men i går og i dag er der kommet et gennembrud, da han nu har overskud til at holde hovedet oppe mere ubesværet og endda smile imens. Jeg vil stadig holde det kort for at holde legen god �� 

Natten til i går sov Jonathan 7,5 time uden opvågning  , meeen i nat powernappede han kun efter kl. 2.30 og jeg fik ham først til at få ordentlig lur kl 10. Han var overtræt og kunne ikke falde ind i søvnen. Så dagen i dag har været noget skæv. Han er så god at han ikke klynker om natten, men bare ligger og kigger, men han bliver alt for træt når han ikke sover, og urolig fra morgenstunden. 

mht. udmalkning af brystmælk, så har jeg pakket pumpen ned i en skuffe  jeg kom egentlig til at kunne pumpe rigelige mængder, men jeg blev træt af det og den tid det tog. Så det er MME om aftenen. Jeg tror faktisk at jeg har mælk nok, men at Jonathan simpelthen ikke har tålmodighed og kræfter om aftenen, fordi han er så træt. Jeg kan ikke amme ham i timevis, for han begynder at skrige, hvor vi ikke kan få ro på ham. Så hjælper en flaske mme øjeblikkeligt. Men jeg forsøger hver aften at få ham rolig nok til at spise så længe som muligt. 
I dag googlede jeg ‘overtræt baby’ og faldt over en der havde succes med at synge Mariehønen Evigglad. Noget med rytmen i sangen. Den ser faktisk ud til at have en vis virkning på Jonathan også  men hvis I har gode tips til aften-urolig baby modtager jeg gerne 

håber I har nydt dagen og det gode vejr 

Vi sidder i toget i retning mod Prag lige nu  Vi overnatter i Hamborg i nat, så det ikke bliver en altalt for lang tur på én dag. Men jeg havde ikke lige taget højde for tidspunktet, så jeg kunne også godt bruge de dér tips til en overtræt baby right about now. 2,5 time tilbage, og jeg sidder og krydser fingre for, at hun falder i søvn.

Det har været lidt bedre med Astrids mave i halvandet døgns tid nu, men jeg tror måske, det er tilfældigt. Det er jeg nødt til at sige højt til mig selv, inden jeg går i selvsving af glæde over, hvor dejligt det er for hende  Men min kærestes jobs forsikringer dækker, så man kan få tilsvarende behandling/konsultationer som i DK.

Og vi har også haft Aldis bleer i en lille uges tid nu. Et levn fra en dag, hvor Rema havde lukket. Heller ingen uheld her, selvom vi snart skal op i blestørrrelse. Men de giver Astrid flere “det strammer om lårene”-mærker end Remas gør. Nu skal vi finde et godt mærke i Tjekkiet. Har nogen prøvet lidls? Det er vist den eneste kæde, vi har fælles

Rigtig dejlig solskinssøndag derude

Anmeld Citér

31. maj 2021

Sjæleven

MaybeBaby! skriver:

Vi sidder i toget i retning mod Prag lige nu  Vi overnatter i Hamborg i nat, så det ikke bliver en altalt for lang tur på én dag. Men jeg havde ikke lige taget højde for tidspunktet, så jeg kunne også godt bruge de dér tips til en overtræt baby right about now. 2,5 time tilbage, og jeg sidder og krydser fingre for, at hun falder i søvn.

Det har været lidt bedre med Astrids mave i halvandet døgns tid nu, men jeg tror måske, det er tilfældigt. Det er jeg nødt til at sige højt til mig selv, inden jeg går i selvsving af glæde over, hvor dejligt det er for hende  Men min kærestes jobs forsikringer dækker, så man kan få tilsvarende behandling/konsultationer som i DK.

Og vi har også haft Aldis bleer i en lille uges tid nu. Et levn fra en dag, hvor Rema havde lukket. Heller ingen uheld her, selvom vi snart skal op i blestørrrelse. Men de giver Astrid flere “det strammer om lårene”-mærker end Remas gør. Nu skal vi finde et godt mærke i Tjekkiet. Har nogen prøvet lidls? Det er vist den eneste kæde, vi har fælles

Rigtig dejlig solskinssøndag derude

Det er dejligt at høre at Astrids mave har været bedre i nogle døgn, jeg håber meget det vil vare ved og I må komme godt hele vejen til Prag . Håber du fik hende til at falde i søvn i toget

Ibsy, fik du nogensinde rigtigt gang i viklen? Jeg fik et gennembrud i går, hvor han først var i Jysk og Silvan i viklen, og om aftenen tog han først en lur i den og faldt senere (tidligt) i søvn til natten i den. Den forhindrede ham ikke helt i at skrige utilfreds og få en flaske, men gav os og ham flere afslappede timer. Men vigtigt at få ham ned i den før han bliver urolig, for ellers bliver han sur  så den dur ikke her på et allerede uroligt barn. 
Jeg oplever med Jonathan at han ofte gerne vil sove men kan have svært ved at falde helt i søvn. Det hjalp viklen umiddelbart på i aftes så jeg vil prøve det mere af

Vi har haft tis-uheld med Aldis bleer nu  det har været ud på morgenstunden, hvor bleen har siddet hele natten. Måske er det forventeligt nok  

Dejlig solskinsdag til jer ❤️

Anmeld Citér

31. maj 2021

Ipsum

Maybebaby: Hvordan gik turen ned til Prag så, alt i alt? I har mod på at gøre det flere gange? 
Og havde du ikke også stoppet/tæt næse af graviditeten? Hvordan går det nu?
Mit er holdt op!  Det sammenfalder med, at jeg fik købt mig en ny hovedpude. En ‘no-mite’ et eller andet. Og at jeg fødte. Og at jeg flyttede ind i gæsteværelset i en ny seng. Mon ikke den nye hovedpude gjorde forskellen? Eller måske en blanding. Men vildt, at jeg har lidt så længe (ca 4 år) og været til lægen flere gange, uden en simpel ny hovedpude dukkede op i min bevidsthed...  syntes ellers den anden var rigeligt ny og vaskede den tit, men alligevel... 

Her er der også aftenuro, stadigvæk. Er dog mere i 45 min. Nu, end to timer. Hun tager også sutten nu, så det hjælper også på det. Ellers synes jeg lidt stramt svøb og gå-ture om spisebordet fungerer Ok til lige at tage den værste uro. Og ellers også et bad, hvis hun er helt i over-drive. Ørepropper til de voksne fungerer også Ok.

Anmeld Citér

31. maj 2021

Ipsum

Viklingen går i øvrigt Ok. Vikler hende hver dag, men løsner hende op efter en lille halv time, fordi jeg er usikker på, om hun har det godt nok. Hun kan godt lide at hænge der på maven og falder tit i søvn, men synes hun sidder lidt skævt og vejrtrækningen virker til at være lidt besværet. Og hendes ben virker også lidt klemte... så der er rum til forbedring. Har en fast vikle. Af mærker Ellevil. Hvad bruger du? Jeg burde nok vikle hende lidt strammere. Men prøvede i dag og synes så bare hun bliver klemt ind mod mig... i sagens natur...

Anmeld Citér

31. maj 2021

MaybeBaby!

Jeg fik lige en åbenbaring der, Sjæleven. Tror kun, at jeg har forsøgt at få Astrid i vikle-t-shirt på tidspunkter, hvor hun var meget urolig allerede! Jeg vil forsøge en dag, hvor hun er glad

Vi kom godt til Prag. Astrid faldt faktisk i søvn i går, da hun var allermest urolig. Og hun klarede de 6,5 time fra Hamborg til Prag til UG i dag. Men ligeså snart vi skulle ud af toget og hun blev lagt ned i barnevognen, begyndte hun at græde. Hun var helt utrøstelig dernede, så jeg var nødt til at tage hende op. Det blev hun heldigvis rolig af. Men hver gang vi prøvede at lægge hende ned igen, græd hun helt vildt. Så jeg endte med at bære hende på armen de to km hen forbi teststedet og hjem til lejligheden

Men det har også været nogle hårde dage for hende, så hun har virkelig klaret det flot  Vi snakket om måske at tage en endnu længere tur, når vi skal hjem. Min kærestes forældre bor i Flensborg, men så kommer vi op på en tur på 9 timer. Jeg er ikke sikker på, om jeg selv orker at sidde med en baby i akavede stillinger så længe. Men tror egentlig godt, at hun kan håndtere det, bare vi kommer afsted tidligt om morgenen.

Det var en fin måde at rejse på med en baby, men pt er det også lidt hårdt som mor, at man skal have mundbind på. Jeg har det svært ved, at hun ikke kan se, at min mund smiler. Tror også det gør det sværere at berolige hende, når hun ikke kan se hele mit ansigt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.