Sjæleven skriver:
Ibsy, det lyder godt at du har fundet lidt forskelligt, der gør Alicia mere veltilpas gennem dagen
MaybeBaby: Fint at du fik talt med lægen om hendes mavesmerter. Kan I få hende undersøgt hvis I er i Prag? Er I dernede nu
Mht. At ligge på maven har det også været min ‘dårlige samvittighed’ da Jonathan meget hurtigt fik nok. Jeg tror ikke engang de korte sekvenser kunne blive til 3 minutter samlet om dagen. Men i går og i dag er der kommet et gennembrud, da han nu har overskud til at holde hovedet oppe mere ubesværet og endda smile imens. Jeg vil stadig holde det kort for at holde legen god
Natten til i går sov Jonathan 7,5 time uden opvågning
, meeen i nat powernappede han kun efter kl. 2.30 og jeg fik ham først til at få ordentlig lur kl 10. Han var overtræt og kunne ikke falde ind i søvnen. Så dagen i dag har været noget skæv. Han er så god at han ikke klynker om natten, men bare ligger og kigger, men han bliver alt for træt når han ikke sover, og urolig fra morgenstunden.
mht. udmalkning af brystmælk, så har jeg pakket pumpen ned i en skuffe
jeg kom egentlig til at kunne pumpe rigelige mængder, men jeg blev træt af det og den tid det tog. Så det er MME om aftenen. Jeg tror faktisk at jeg har mælk nok, men at Jonathan simpelthen ikke har tålmodighed og kræfter om aftenen, fordi han er så træt. Jeg kan ikke amme ham i timevis, for han begynder at skrige, hvor vi ikke kan få ro på ham. Så hjælper en flaske mme øjeblikkeligt. Men jeg forsøger hver aften at få ham rolig nok til at spise så længe som muligt.
I dag googlede jeg ‘overtræt baby’ og faldt over en der havde succes med at synge Mariehønen Evigglad. Noget med rytmen i sangen. Den ser faktisk ud til at have en vis virkning på Jonathan også
men hvis I har gode tips til aften-urolig baby modtager jeg gerne
håber I har nydt dagen og det gode vejr
Vi sidder i toget i retning mod Prag lige nu
Vi overnatter i Hamborg i nat, så det ikke bliver en altalt for lang tur på én dag. Men jeg havde ikke lige taget højde for tidspunktet, så jeg kunne også godt bruge de dér tips til en overtræt baby right about now. 2,5 time tilbage, og jeg sidder og krydser fingre for, at hun falder i søvn.
Det har været lidt bedre med Astrids mave i halvandet døgns tid nu, men jeg tror måske, det er tilfældigt. Det er jeg nødt til at sige højt til mig selv, inden jeg går i selvsving af glæde over, hvor dejligt det er for hende
Men min kærestes jobs forsikringer dækker, så man kan få tilsvarende behandling/konsultationer som i DK.
Og vi har også haft Aldis bleer i en lille uges tid nu. Et levn fra en dag, hvor Rema havde lukket. Heller ingen uheld her, selvom vi snart skal op i blestørrrelse. Men de giver Astrid flere “det strammer om lårene”-mærker end Remas gør. Nu skal vi finde et godt mærke i Tjekkiet. Har nogen prøvet lidls? Det er vist den eneste kæde, vi har fælles 
Rigtig dejlig solskinssøndag derude