Flintstone21 skriver:
Hvorfor får jeg ikke en mail når der kommer nye svar fik en igår men der har jo været masser af aktivitet?
åh brystbetændelse! I DK er de gænge råd; masser af amning, pumpe ud så du kan få tømt brystet, massere, varmepude, varme bade. Jeg vågnede en morgen og havde virkelig ondt i højre bryst (mit gode amme bryst ). Jeg lagde hende til det bryst med det samme og av for det var bare så ømt. Så pumpede jeg ud bagefter - av. Og så varmepude hele dagen og massage. Og så lagde jeg ikke ikke til det andet bryst den der, der pumpede jeg ud i løbet sf dagen (bare med en håndpumpe). Dagen efter var der ikke mere.
åh den anden dag gik jeg hjem fra mødregruppe og der er ingen bænke på vejen så jeg stod op, det var svært og jeg svedte helt vildt meget vi bor i en lille provinsby så jeg mødre ikke nogen. Men kunne da godt mærke at det der amning bare er… lidt svært når ens baby er str 62 og jeg ikke kunne sidde.
Kiropraktoren havde kun baby og børn i brha deling og ingen knæk, kun massage. Forskellen på kiropraktor og kraniosakral. Jeg Ved det faktisk ikke
sjæleven; Jonathan lyder som en drøm!❤️
Jeg synes også, at det er helt random, hvornår man får en mail. Så nu er jeg begyndt bare at browse forbi siden, når jeg alligevel sidder med telefonen i halvsovende, ammende barn-kategorien.
Jeg kan ikke få knuden i brystet til at forsvinde. Både Astrid og den elektriske pumpe, jeg har købt, fortæller mig, at brystet for det meste er tomt, når hun er færdig. Enkelte gange er der måske 20-30 ml til pumpen, hvis jeg en time efter ammer med det andet bryst og pumper ud. Og hun spiser mindst hver anden time, for det meste oftere. Så egentlig gør vi umiddelbart det, der anbefales i DK. Men knuden bliver ikke mindre eller blødere og er stadig en lille smule øm. Jeg havde 38,8 i feber i onsdags, så jeg er også på penicillin og har det fint nu. Men jeg er bange for, at betændelsen bare kommer tilbage, når penicillinkuren er slut
Og for en gangs skyld svarede min SP skriftligt på mine spørgsmål (svar fredag på spørgsmål fra onsdag før jeg fik feber) i stedet for at ringe, så jeg fik ikke mulighed for at spørge hende, som jeg ellers havde regnet med. Har sendt en sms om, at hun godt må ringe, når hun har tid.
Lægen hernede sagde varmt bad før hver amning, massere brystet under amning og udpumpning efter hver amning. Det sidste kan næsten lade sig gøre (har ikke altid overskud om natten), men det første er urealistisk, fordi 1) hun så ofte sover på mig og vågner sulten og 2) det tit er svært at forudse, hvornår hun gerne vil spise i vågentiden. Måske skemaammer de stadig her. Og massage forstår jeg ikke, hvordan man skal kunne komme til, når babyen ligger og spiser? Men så sagde hun også is på brystet efter amning!? Det kan jeg bare ikke få til at give mening og har ikke læst nogen som helst steder, at det skulle være anbefalet, så jeg har ikke turdet gøre det.
I forhold til udpumpning har I, Sjæleven eller Flintstone (evt. andre, hvis I også har prøvet at pumpe ud), så gode tips til, hvordan man kan “fremprovokere” nedløbsrefleksen? Jeg har kun prøvet én gang, at den er blevet aktiveret uden at Astrid lå ved det andet bryst. Og det var fordi hun lå og græd, så det er ikke en løsning, jeg planlægger at benytte mig af 
Jeg glæder mig helt vildt til vi skal hjem fra Prag og jeg kan få noget social kontakt til andre mennesker. Og måske lidt mormor-hjælp til Astrid. En måned helt uden at se andre mennesker og næsten også uden at komme ud at gå en tur, er lige længe nok, selvom jeg er introvert! Så brystbetændelse skal helst ikke forlænge opholdet hernede