Støt ivf behandling til barn nr.2 I det offentlige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2020

Falk

Abracadabra skriver:

Haha!! Nej, så er du ikke kandidat til at blive en del af ‘Det Fjerde Rige’!  Men du KAN forbedre dine chancer ved at blive ekstremt fremmedfjendsk, hvis det kan lokke?

Der blev aldrig nævnt noget om at Fatima eller Usman ikke kan få fertilitetsbehandling hvis de bor I dk og har dansk statsborgerskab, men hvorfor spilde så ufatteligt mange penge hvert år på at tage flere flygtninge til landet når vi har så mange af vores egne mennesker I Danmark som har brug for hjælpen. Man hjælper sit eget land først før man begynder og hjælpe resten. Ellers synker skibet meget hurtigt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2020

Falk

Tommelise skriver:

Det er nok det, jeg ind imellem synes, er virkelig mærkeligt.

Hvis smerten/sorgen over ikke at kunne få barn nr. 2, kan behandles, hvorfor er det så ikke en mulighed ?

Hvis min tidligere kollega var blevet virkelig bitter over at havne i en kørestol, så havde hun haft et møgliv i dag.

Det var et kæmpe nederlag for mig, da jeg måtte indse, at jeg skulle til at være fleksjobber. 

Men hvis jeg ikke havde kunnet acceptere det - så havde jeg måske siddet et eller andet sted og banket hovedet ind i væggen lige nu. 

Jeg har nedsat arbejdsevne, og den kan desværre ikke repareres.

Det var først, da jeg gav slip, at jeg fik det ok med det. Og når jeg tænker tilbage, så brugte jeg alt for meget krudt på at kæmpe imod.

Min far er også flexjobber, det har også været en hård process, selvom min far indrømmede fra start han ikke kunne med for mange timer men det troede kommunen ikke på så det tog ham 21år at kæmpe en kamp med kommunen for at få bevilget flexjob. Jeg har en handicappet søn på snart 9år og jeg elsker ham mere end noget andet på jorden, han bor nu på institution fordi han er blevet så stor og tung at jeg ikke selv længere kan have ham hjemme. Men derfor er det ikke ens betydende med man behøver gøre livet hårdere for andre fordi man selv har en masse man har været igennem. Jeg arbejder som social og sundhedshjælper og jeg elsker at kunne hjælpe de ældre. Men at se sin bedste veninde bryde sammen I tide og utide fordi hun ikke er i stand til at få en søskende til sit barn er sku hårdt og jeg føler virkelig for hende.. 2 ivf behandlinger uden held 58000kr stadig ingen søskende, ingen penge tilbage I opsparing fordi det er så sindsygt dyrt at få behandling og hver dag I reklamer, på gaden stort set alle steder på nær i hendes hjem ser hun familier med 2børn eller flere... hvordan de bonder, leger sammen osv. Hvorfor ikke hjælpe der ? Det er mere på det rigtige end at blive ved med at lukke flygtninge ind fra østen som skal have første prioritet til bolig og konstanthjælp som vores skattepenge skal dække. 

Anmeld Citér

16. maj 2020

Panther

Profilbillede for Panther
Falk skriver:

Min far er også flexjobber, det har også været en hård process, selvom min far indrømmede fra start han ikke kunne med for mange timer men det troede kommunen ikke på så det tog ham 21år at kæmpe en kamp med kommunen for at få bevilget flexjob. Jeg har en handicappet søn på snart 9år og jeg elsker ham mere end noget andet på jorden, han bor nu på institution fordi han er blevet så stor og tung at jeg ikke selv længere kan have ham hjemme. Men derfor er det ikke ens betydende med man behøver gøre livet hårdere for andre fordi man selv har en masse man har været igennem. Jeg arbejder som social og sundhedshjælper og jeg elsker at kunne hjælpe de ældre. Men at se sin bedste veninde bryde sammen I tide og utide fordi hun ikke er i stand til at få en søskende til sit barn er sku hårdt og jeg føler virkelig for hende.. 2 ivf behandlinger uden held 58000kr stadig ingen søskende, ingen penge tilbage I opsparing fordi det er så sindsygt dyrt at få behandling og hver dag I reklamer, på gaden stort set alle steder på nær i hendes hjem ser hun familier med 2børn eller flere... hvordan de bonder, leger sammen osv. Hvorfor ikke hjælpe der ? Det er mere på det rigtige end at blive ved med at lukke flygtninge ind fra østen som skal have første prioritet til bolig og konstanthjælp som vores skattepenge skal dække. 

Hvor mange flygtninge fra “Østen” er det, du tror, der er? Mener du Mellemøsten?

Anmeld Citér

16. maj 2020

Tommelise

Falk skriver:

Jeg gør ikke andres liv hårdere ved at mene, at man ikke altid kan få alt her i livet.

Jeg har heller ikke selv børn, og det har ikke været en pind lettere for mig, end det har været for din veninde. Jeg var på randen af selvmord.

Jeg har også set børn over alt, gravide maver, søskende der legede.

Jeg kunne selvfølgelig have knaldet en eller anden tilfældig mand, der kunne levere end klat sæd. Eller min eks, som gjorde en anden gravid. 

Men det er dælme også hårdt at høre flygtninge fortælle om flugt over bjergene, om fædre der blev dræbt derhjemme, om et par der mistede kontakten til hinanden i en flygtningelejr og nærmest ved et mirakel fandt hinanden igen 7 år senere. Han vidste ikke engang, at hun var gravid, da de kom væk fra hinanden. Han havde en søn på 7 år, som han ikke kendte.

Høre en mand fortælle om den far, der nægtede at forlade sit hjemland, selv om bomberne faldt. Men samtidig insisterede på, at hans søn skulle flygte, fordi han var ung.

Mange af dem er traumatiserede.

Det glemmer vi lidt. Vi ser kun banderne. Eller ekstremisterne.

Det var heller ikke sjovt for min kæreste og hans ekskone at kæmpe med barnløshed i 5 år, og det først lykkedes i allersidste gravis forsøg. Og så få trillinger. Og ende med at gå fra hinanden, bl.a. fordi det er monsterhårdt at få tre babyer på én gang.

Anmeld Citér

16. maj 2020

ErDuHerIkkeSnart

Falk skriver:

Nu ved jeg ikke hvor mange som bliver sorteret fra, men vil sige alle skal have en chance og hvis man følger reglerne på jobbet og gør det godt kan jeg ikke se hvorfor 'Mette' skulle foretrækkes fremfor 'Fatima' . Medmindre selvfølgelig at 'Fatima går med Hijab og skal ud og be I løbet af dagen på arbejdet. Så kan det blive et problem.

Det er et forskningsmæssigt flere gange påvist faktum, at der generelt diskrimineres mod jobansøgere - og i det hele taget - mennesker med udenlandsk klingende navne.

Anmeld Citér

16. maj 2020

ErDuHerIkkeSnart

Abracadabra skriver:

Vi kunne også nægte mennesker med fremmedklingende navne fertilitetsbehandling... det ville også frigøre ressourcer til mere ordentlige mennesker. Eller endnu bedre: Nægte folk med lav IQ (jeg forestiller mig IQ < 85) fertilitetsbehandling! Så ville vi virkelig kunne højne vores race/folk over de næste generationer! Men IQ-testning er selvfølgelig så besværlig... Så kunne vi bare nægte alle uden mindst mellemlange uddannelser OG dertilhørende arbejde at få fertilitetsbehandling - det er både nemt at administrere OG enormt effektivt ift arvemassen. 

Jeg ser fremtiden STRÅLENDE foran os!!! Lad os kalde det ‘Det Fjerde Rige’ og lad os opfinde et sejt håndtegn (så får jeg mig et lille overskæg og kalder mig FØRERINDEN...)

Kære førerinde

For slet ikke at nævne, at folk med briller, hørenedsættelse, udslæt eller klumpfod naturligvis heller ikke skal have adgang til hjælp. Tænk hvad det vil gøre ved resultatet?

Mennesker skal generelt ikke behandles som mennesker - vi er nødsaget til at skelne mellem “dem og os” på en række ydre parametre, hvis “projekt-menneske” nogensinde skal overleve 

Anmeld Citér

16. maj 2020

Falk

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det er et forskningsmæssigt flere gange påvist faktum, at der generelt diskrimineres mod jobansøgere - og i det hele taget - mennesker med udenlandsk klingende navne.

Ja ok , men nu må jeg så indrømme at jeg havde været på kontanthjælp I 5år og ikke så meget som en jobsamtale, kun grundet en ting: ingen uddannelse. Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige til det udover at jeg ved det er hammer svært at få et job hvis man er på kontanthjælp. Havde det ikke været for jobcentret dengang I Gladsaxe havde jeg aldrig fået et job. 

Anmeld Citér

16. maj 2020

ErDuHerIkkeSnart

Falk skriver:

Ja ok , men nu må jeg så indrømme at jeg havde været på kontanthjælp I 5år og ikke så meget som en jobsamtale, kun grundet en ting: ingen uddannelse. Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige til det udover at jeg ved det er hammer svært at få et job hvis man er på kontanthjælp. Havde det ikke været for jobcentret dengang I Gladsaxe havde jeg aldrig fået et job. 

Og selv når man kontrollerer for sådanne baggrundsbetingelser, ses fortsat diskrimination - altså på tværs af arbejdsmarkedshistorik.

En anden i øvrigt ikke ukendt tendens er, at folk som selv har haft vanskeligt ved selvforsørgelse og en plads på arbejdsmarkedet - med hvad der deraf følger af økonomiske/sociale/psykologiske konsekvenser - kan være tilbøjelige til at udpege andre udsatte grupper i samfundet som syndebukke for “tingenes tilstand” - man sparker så at sige “til siden”, fremfor opad mod det system som har skabt de vilkår, man lider under... 

Anmeld Citér

16. maj 2020

Abracadabra

Falk skriver:

Men din venindes problem løses jo ikke af gratis fertilitetsbehandling til flere børn: Hun sørger over, at de ikke får flere børn - TRODS forsøg på fertilitetsbehandling. Hun skal lære at leve med den sorg. Om hun så havde fået 18 ivf-behandlinger, havde der stadig været en risiko for at skulle nøjes med ét barn. 

Anmeld Citér

16. maj 2020

Tommelise

Falk skriver:

Dejlgt at jobcentret kunne hjælpe dig. Og at du fandt et job, som du er rigtig glad for. 

Jobcentrene gør også mange gode ting. Men de gode historier hører vi ikke så meget om, fordi det altid er de grimme historier, der kommer frem i medierne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.