Falk skriver:
Vil I være så super søde at støtte op omkring foreslaget: ivf til 2. Barn I det offentlige, med en underskift, det ville være en rigtig stor hjælp til alle som ønsker en søskende til sit barn, men som ikke kan på normal vis.
https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-04076
Jeg tror simpelthen, helt generelt, timingen er dårlig vedr. forslag til nye, omkostningstunge tiltag inden for det offentlige.
Helt personligt synes jeg heller ikke, det er noget godt argument, at par risikerer at gå fra hinanden, og at incitamentet for dette kan være, at de i nye forhold kan få gratis behandling. Det lyder beregnende og lidt kynisk - med samme afsæt kunne man argumentere med, at der er risiko for, den ene part forlader den anden for en ny, mere velhavende partner, der kunne finansiere ubegrænset behandling eller en ny partner uden fertilitetsproblemer. Jeg tror, de fleste potentielle sympatisører vil foretrække at se det som en ren økonomisk problemstilling - inkl. de følelsesmæssige belastninger, det medfører - for det enkelte par og ikke som en måde at forhindre mere eller mindre spekulative måder at få flere børn på.
Anmeld
Citér