Støt ivf behandling til barn nr.2 I det offentlige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2020

Tommelise

Falk skriver:

3 barn er ikke reelt I min verden, men 2børn er, da 1barn skal have chancen for at have en søskende. For at komme tilbage til handicappede, kræftramte, cystisk fibrose osv. Der skal helt klart bruges nogle penge ja, men I stedet for at tage det fra fertilitetsbehandling skulle man måske tage det for invandrer/udlændinge/asyl. DET er et frås af penge I mine øjne og som jeg ikke føler vi behøver betale til igennem VORES skattepenge. Og der går mange penge til det hvert år.

Man SKAL ikke nødvendigvis have en chance for at få en søskende.

Jeg går sadan set også ind for en ret stram udlændingepolitik.

Men der er altså mennesker, der er flygtet fra krig og bomber, der falder om ørerne på dem. Tortur og dræbte familiemedlemmer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2020

Falk

Tommelise skriver:

Man SKAL ikke nødvendigvis have en chance for at få en søskende.

Jeg går sadan set også ind for en ret stram udlændingepolitik.

Men der er altså mennesker, der er flygtet fra krig og bomber, der falder om ørerne på dem. Tortur og dræbte familiemedlemmer.

Det er rigtig, og fint at vi hjælper, hvis de kan finde ud af at opføre sig ordentligt, men desværre har vi bare RIGTIG mange som ikke indordner sig I Danmark, som ødelægger Danmark og gør vores land til 'deres' land. Hvis det er det de ønsker skulle de bare sendes hjem på stedet. Der bliver brugt alt for mange penge og ressourcer på dem. Og der kunne spares og gives til andre områder. Syntes vi har for travlt, at fokusere på folk fra østen istedet på at fokusere på de problemer vi har I Danmark selv, syge, ældre, hjemløse, handicappede, infertile, døende, familier som dårligt kan få hverdag til at fungere.. men der kommer hele tiden flygtninge til og flere og flere penge skal gå til det ud af folkets skattepenge. DET er hvad jeg ikke vil lægge mine penge til. 

Anmeld Citér

16. maj 2020

Falk

Falk skriver:

Det er rigtig, og fint at vi hjælper, hvis de kan finde ud af at opføre sig ordentligt, men desværre har vi bare RIGTIG mange som ikke indordner sig I Danmark, som ødelægger Danmark og gør vores land til 'deres' land. Hvis det er det de ønsker skulle de bare sendes hjem på stedet. Der bliver brugt alt for mange penge og ressourcer på dem. Og der kunne spares og gives til andre områder. Syntes vi har for travlt, at fokusere på folk fra østen istedet på at fokusere på de problemer vi har I Danmark selv, syge, ældre, hjemløse, handicappede, infertile, døende, familier som dårligt kan få hverdag til at fungere.. men der kommer hele tiden flygtninge til og flere og flere penge skal gå til det ud af folkets skattepenge. DET er hvad jeg ikke vil lægge mine penge til. 

Hvis ikke det var for netop dette nævnte problem, ville vi kunne hjælpe endnu flere som har brug for det. 

Anmeld Citér

16. maj 2020

Tommelise

Falk skriver:

Jeg er helt enig med dig i, at man skal overholde den lov, vi har her i Danmark, og at mange ikke er indstillet på at indordne sig.

Men - vi er altså heller ikke altid lige gode til at hjælpe dem i job f.eks.

Hvis man bliver sorteret fra, fordi man hedder Fatima i stedet for Helle, så er det ikke så nemt.

Anmeld Citér

16. maj 2020

Falk

Tommelise skriver:

Jeg er helt enig med dig i, at man skal overholde den lov, vi har her i Danmark, og at mange ikke er indstillet på at indordne sig.

Men - vi er altså heller ikke altid lige gode til at hjælpe dem i job f.eks.

Hvis man bliver sorteret fra, fordi man hedder Fatima i stedet for Helle, så er det ikke så nemt.

Nu ved jeg ikke hvor mange som bliver sorteret fra, men vil sige alle skal have en chance og hvis man følger reglerne på jobbet og gør det godt kan jeg ikke se hvorfor 'Mette' skulle foretrækkes fremfor 'Fatima' . Medmindre selvfølgelig at 'Fatima går med Hijab og skal ud og be I løbet af dagen på arbejdet. Så kan det blive et problem.

Anmeld Citér

16. maj 2020

Tommelise

Falk skriver:

Nu ved jeg ikke hvor mange som bliver sorteret fra, men vil sige alle skal have en chance og hvis man følger reglerne på jobbet og gør det godt kan jeg ikke se hvorfor 'Mette' skulle foretrækkes fremfor 'Fatima' . Medmindre selvfølgelig at 'Fatima går med Hijab og skal ud og be I løbet af dagen på arbejdet. Så kan det blive et problem.

Ja, alle burde have en chance, men der foregår en grovsortering af ansøgninger, og hvis det er nemmere for Mette at blive indkaldt til samtale, så får Fatima måske ikke lov at vise, hvad hun kan.

Anmeld Citér

16. maj 2020

Abracadabra

Falk skriver:

Vi kunne også nægte mennesker med fremmedklingende navne fertilitetsbehandling... det ville også frigøre ressourcer til mere ordentlige mennesker. Eller endnu bedre: Nægte folk med lav IQ (jeg forestiller mig IQ < 85) fertilitetsbehandling! Så ville vi virkelig kunne højne vores race/folk over de næste generationer! Men IQ-testning er selvfølgelig så besværlig... Så kunne vi bare nægte alle uden mindst mellemlange uddannelser OG dertilhørende arbejde at få fertilitetsbehandling - det er både nemt at administrere OG enormt effektivt ift arvemassen. 

Jeg ser fremtiden STRÅLENDE foran os!!! Lad os kalde det ‘Det Fjerde Rige’ og lad os opfinde et sejt håndtegn (så får jeg mig et lille overskæg og kalder mig FØRERINDEN...)

Anmeld Citér

16. maj 2020

Tommelise

Abracadabra skriver:

Vi kunne også nægte mennesker med fremmedklingende navne fertilitetsbehandling... det ville også frigøre ressourcer til mere ordentlige mennesker. Eller endnu bedre: Nægte folk med lav IQ (jeg forestiller mig IQ < 85) fertilitetsbehandling! Så ville vi virkelig kunne højne vores race/folk over de næste generationer! Men IQ-testning er selvfølgelig så besværlig... Så kunne vi bare nægte alle uden mindst mellemlange uddannelser OG dertilhørende arbejde at få fertilitetsbehandling - det er både nemt at administrere OG enormt effektivt ift arvemassen. 

Jeg ser fremtiden STRÅLENDE foran os!!! Lad os kalde det ‘Det Fjerde Rige’ og lad os opfinde et sejt håndtegn (så får jeg mig et lille overskæg og kalder mig FØRERINDEN...)

Ved du hvad - så er det sgu lige meget, om jeg var single eller ej. Jeg har kun en konoruddannelse og en kort videregående uddannelse (merkonom). Det er vist ikke godt nok.

Anmeld Citér

16. maj 2020

Abracadabra

Tommelise skriver:

Ved du hvad - så er det sgu lige meget, om jeg var single eller ej. Jeg har kun en konoruddannelse og en kort videregående uddannelse (merkonom). Det er vist ikke godt nok.

Haha!! Nej, så er du ikke kandidat til at blive en del af ‘Det Fjerde Rige’!  Men du KAN forbedre dine chancer ved at blive ekstremt fremmedfjendsk, hvis det kan lokke?

Anmeld Citér

16. maj 2020

Tommelise

Falk skriver:

Er helt enig I at det koster at have børn, det ved jeg selv der jeg har 3. MEN, disse mennesker har ikke bedt om at blive født infertile, den smerte de går med konstant igennem livet og det største ønske de har er at kunne få børn, hvor DU, jeg og mange andre kan få børn når som helst og hvor som helst -UDEN omkostninger- er det så fair at sige folk som er infertile bliver forkælet hvis de ikke betaler for at blive gravide?? Syntes det er noget af det mest rædselsfulde og egoistiske menneskesyn man kan have, bare fordi man ikke selv er infertil og ikke selv skal ud og betale 30,000-150,000 for et barn. 

Det er nok det, jeg ind imellem synes, er virkelig mærkeligt.

Hvis smerten/sorgen over ikke at kunne få barn nr. 2, kan behandles, hvorfor er det så ikke en mulighed ?

Hvis min tidligere kollega var blevet virkelig bitter over at havne i en kørestol, så havde hun haft et møgliv i dag.

Det var et kæmpe nederlag for mig, da jeg måtte indse, at jeg skulle til at være fleksjobber. 

Men hvis jeg ikke havde kunnet acceptere det - så havde jeg måske siddet et eller andet sted og banket hovedet ind i væggen lige nu. 

Jeg har nedsat arbejdsevne, og den kan desværre ikke repareres.

Det var først, da jeg gav slip, at jeg fik det ok med det. Og når jeg tænker tilbage, så brugte jeg alt for meget krudt på at kæmpe imod.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.