Støt ivf behandling til barn nr.2 I det offentlige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2020

Abracadabra

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Kære førerinde

For slet ikke at nævne, at folk med briller, hørenedsættelse, udslæt eller klumpfod naturligvis heller ikke skal have adgang til hjælp. Tænk hvad det vil gøre ved resultatet?

Mennesker skal generelt ikke behandles som mennesker - vi er nødsaget til at skelne mellem “dem og os” på en række ydre parametre, hvis “projekt-menneske” nogensinde skal overleve 

Ja for s@tan!! Vi kan hverken avle på ikke-ariere eller på handicappede!! Tænk, at jeg havde glemt de bebrillede... sikke en tanketorsk!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2020

Falk

Tommelise skriver:

Dejlgt at jobcentret kunne hjælpe dig. Og at du fandt et job, som du er rigtig glad for. 

Jobcentrene gør også mange gode ting. Men de gode historier hører vi ikke så meget om, fordi det altid er de grimme historier, der kommer frem i medierne. 

Tror det er sådan med mange ting 

Anmeld Citér

16. maj 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Falk skriver:

Ja ok , men nu må jeg så indrømme at jeg havde været på kontanthjælp I 5år og ikke så meget som en jobsamtale, kun grundet en ting: ingen uddannelse. Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige til det udover at jeg ved det er hammer svært at få et job hvis man er på kontanthjælp. Havde det ikke været for jobcentret dengang I Gladsaxe havde jeg aldrig fået et job. 

Men som født og opvokset her i landet kan du da heller ikke have været uvidende om, at ingen uddannelse ikke er et “kun”, når det gælder chancen for at få et job. Det er nærmest altafgørende, og som dansker har man noget nær alle muligheder for at få en uddannelse, endda på favorable betingelser. De muligheder har dine syndebukke fra andre dele af verden langt fra allesammen haft. 
Du kan så let selv havne i samme generaliserings- og fordomsposition som den gruppe, du selv skyder på - tro mig, der er også en del, der mener, at det er langt bedre, at flittige og intellektuelt stærke, lægeuddannede Fatima har større ret til at få børn og generelt er bedre at investere i end pæredanske Sussi, som grundet manglende uddannelse hænger fast i kontanthjælpssystemet på 5. år - og som sågar vil argumentere for, at Sussi slet ikke må få børn, før hun bliver selvforsørgende. 

Det er ubehageligt at se, når der skydes på andre - du har valgt at dreje tråden hér ind på, at “de fremmede” er for dyre for samfundet. Andre ville pege på, at du har været dyr. Jeg bryder mig ikke om hverken det ene eller det andet synspunkt. 

Anmeld Citér

17. maj 2020

Ellos

Mor og meget mere skriver:

Men som født og opvokset her i landet kan du da heller ikke have været uvidende om, at ingen uddannelse ikke er et “kun”, når det gælder chancen for at få et job. Det er nærmest altafgørende, og som dansker har man noget nær alle muligheder for at få en uddannelse, endda på favorable betingelser. De muligheder har dine syndebukke fra andre dele af verden langt fra allesammen haft. 
Du kan så let selv havne i samme generaliserings- og fordomsposition som den gruppe, du selv skyder på - tro mig, der er også en del, der mener, at det er langt bedre, at flittige og intellektuelt stærke, lægeuddannede Fatima har større ret til at få børn og generelt er bedre at investere i end pæredanske Sussi, som grundet manglende uddannelse hænger fast i kontanthjælpssystemet på 5. år - og som sågar vil argumentere for, at Sussi slet ikke må få børn, før hun bliver selvforsørgende. 

Det er ubehageligt at se, når der skydes på andre - du har valgt at dreje tråden hér ind på, at “de fremmede” er for dyre for samfundet. Andre ville pege på, at du har været dyr. Jeg bryder mig ikke om hverken det ene eller det andet synspunkt. 

Jeg bliver ud fra dit indlæg her nysgerrig på om du ved hvordan kontanthjælpssystemet fungerer? 

Anmeld Citér

17. maj 2020

ChesireKitty

Puha, jeg synes den er svær den her. Fordi jeg tænker da at det er synd for de stakkels par, der ikke kan få børn af den ene eller anden grund, men samtidig er jeg enig med de andre der siger at pengene jo skal komme et sted fra.

Og så tænker jeg også på de par der egentlig kun ender med ikke at kunne få børn, fordi de har for tralvt med at finde sig selv, rejse, feste, gøre karriere eller hvad det nu måtte være og ignorerer det biologiske ur. Jeg ser det blive skrevet herinde og på Min-Mave at man jo stadig er ung, når man er 35 og sagtens kan nå at få børn. Og sådan er det jo bare ikke altid. Jo, der er nogle der sagtens kan få børn naturligt når de er 40, men der er også mange der ikke kan. Og så er det nu engang sådan det er. Man har ventet for længe og skibet er sejlet. Dér har jeg ikke ondt af de par der ikke (længere) kan få børn naturligt. Fordi de har valgt at sætte deres selvrealisering over deres ønske om børn.

Jeg synes, sådan helt personligt, heller ikke at enlige kvinder skulle have lov til at få donorbørn.

Generelt tænker jeg at vi mennesker, og måske i særdeleshed danskere, er blevet meget forkælede og egoistiske.

Anmeld Citér

17. maj 2020

Malene76

Jeg er en af dem der har betalt omkring 60000 kr. for barnløshedsbehandling da vi gerne ville have en bror eller søster til den søn vi allerede havde fået hjælp til gennem det offentlige. 
Det lykkedes desværre ikke på trods af 4 ægoplægninger. Jeg fortryder ikke at vi brugte pengene på at prøve at få nr. to for så rumsterer det ikke længere. Dog kan jeg godt have det lidt stramt med at betale 60000+- for noget som ikke lykkedes. Jeg synes det er rimeligt nok at man skal betale for børn efter det første gratis forsøg men måske man kunne tænke i en anden form. Havde vi fået et barn ud af det så havde jeg sikkert været pænt ligeglad med pengene men det er jo mange mange penge for “ingenting”. 

Jeg vil slutte af med at sige at vi elsker livet med et barn. Det giver os lidt mere frihed end hvis vi havde haft to eller flere. Vi er gode til legeaftaler og er tætte med fætrene på samme alder så han er super social når han har lyst. 

mvh. Malene 

Anmeld Citér

17. maj 2020

kamikaze

Falk skriver:

Ja ok , men nu må jeg så indrømme at jeg havde været på kontanthjælp I 5år og ikke så meget som en jobsamtale, kun grundet en ting: ingen uddannelse. Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige til det udover at jeg ved det er hammer svært at få et job hvis man er på kontanthjælp. Havde det ikke været for jobcentret dengang I Gladsaxe havde jeg aldrig fået et job. 

Men hvis jeg nu skal kopiere din retorik, kunne jeg jo argumentere at det var bedre at bruge penge på folk der kunne finde ud af at skaffe seg en uddannelse og et job uden hjælp som en ægte 1. sorterings dansker. Det er jo ikke oplagt at dem, der trækker pengene ind, synes at etnisk ophav eller nationalitet er detmdet optmale kriterium for at generere en gruppering af mennesker vi gerne vil betale for. Kan du ikke se at din argumentation mod ubehagelige udlændinge meget hurtigt kan komme tilbage og bide dig i numsen?

Anmeld Citér

17. maj 2020

Babilooo

Der blev aldrig nævnt noget om at Fatima eller Usman ikke kan få fertilitetsbehandling hvis de bor I dk og har dansk statsborgerskab, men hvorfor spilde så ufatteligt mange penge hvert år på at tage flere flygtninge til landet når vi har så mange af vores egne mennesker I Danmark som har brug for hjælpen. Man hjælper sit eget land først før man begynder og hjælpe resten. Ellers synker skibet meget hurtigt

Altså .... i betragtning at du selv har levet af offentlig forsørgelse i adskillige år med børnetilskud og boligtilskud eller hvad du har fået  ud over kontanthjælp - så synes jeg du er ret krads ifht at sige at andre er snyltere og tale om “det skal DINE penge ikke gå til”. Der er ret mange år, hvor su ikke har bidraget eller taget en uddannelse. Måske skal man feje foran sin egen dør først... eller

Jeg forstår heller ikke dit brug af ordet KUN. En uddannelse er den faktor, som i højeste grad bestemmer hvilken social gruppe man ender i og hvilke jobmuligheder man har. Du kan ikke skyde ansvaret over på andre eller fremmede, at du ikke kunne få et job. Du har også et ansvar for de valg du træffer mht. uddannelse osv.

Anmeld Citér

17. maj 2020

grinny

Vi har gladeligt selv betalt for nr 2 men jeg indrømmer gerne at jeg har haft det stramt med at ligge 50.000 kr. for 3 forsøg, bliver gravid i første og får intet tilbage - men sådan er det, det er et sats lige som alt andet her i livet og jeg kan ikke bruge min tid på at tænke over de penge, i stedet glæder jeg mig over lillebror som snart kommer 

Der hvor det er svært for mig at forstå det med egenbetaling er forældre der mister! Havde vores søn trukket vejret én gang efter fødslen ville han tælle som vores første fælles barn og vi ville derfor ikke have fået gratis hjælp til vores datter! Nu hvor ulykken skulle ske er jeg da et eller andet sted “glad for” at han døde inde i maven for ellers havde vi skulle vente mange mange år før vores drøm kunne blive til virkelig! 

Anmeld Citér

17. maj 2020

Tommelise

Falk skriver:

Hvis man nu skulle bruge din egen retorik - så kunne man jo også sige:

"Hvorfor skal andres skattekroner gå til, at du er på kontanthjælp, fordi du ikke gad at tage en uddannelse ?"

Men jeg tror ikke, det var fordi du ikke gad.

Eller - der findes altså stadig jobs, som man kan bestride uden en uddannelse - hvorfor har du ikke taget sådan et job?

Hvorfor har du ikke meldt dig i et vikarbuerau ?

En uddannelse er jo ikke noget, man får - det er noget, man tager.

Der kommer ikke nogen og ringer på din dør og forærer dig en uddannelse.

Men alle de spørgsmål er heller ikke så lette at besvare.

Jeg tænker, at du har haft nogle udfordringer, der har gjort, at det ikke bare lige har været så let for dig at tage en uddannelse.

Jeg kender mange, hvor det at tage en uddannelse ikke er noget, man bare lige kan. 

Det er heller ikke alle, der kan tage og passe et ufaglært job.

Og det er også rigtigt, at det er blevet sværere at få et job uden en uddannelse, fordi mange jobs rent faktisk kræver en form for uddannelse.

Et fabriksjob kan rent faktisk være rigtig svært, hvis man har svært ved at læse.

Du har også haft det svært, og det er i orden at være ked af, at nogle ting har været svære.

Det må være meget hårdt for dig at have et handicappet barn.

Det er bare ikke en anden gruppes skyld.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.