Betaling af daginstitution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2020

nielsen80

lineog4 skriver:

Først det lyder som en lidt dum situation I er blevet sat i af lærerne.

Jeg Er selv lærer og mor, og har set en del forskellige udgaver af, hvordan ar undervise hjemme fra er forstået. Hvor jeg arbejder skelner vi mellem indskolingen og mellemtrin/udskolingen, for på mellemtrin/udskoling bør elever i en vis udstrækning kunne arbejde selv med opgaver og lignende. Mens indskolingen er afhængig af forældre hjælp også selvom de er hører til de elever hvor skolen er let som en leg. 

Derudover så ophører ideen om differentiering jo ikke fordi det sker som fjernundervisning.

Jeg er selv matematiklærer i to første klasser, og de har fået tre småopgaver/lektier i den første uge. Alle tre nogle der vil kunne nås hvis forældrene skal opretholde en arbejdsdag (der er jo også børn der er i nødpasning), og så foreslår til en masse spilnog aktiviteter, hvis tiden er til det. Jeg ved dansklærere har sagt 20 minutters læsning om dagen, og så foreslag til aktiviteter igen noget der kan klares også.når forældrene skal have en arbejdsdag.

Så spørger du om hånden på hjertet - hmm torsdag knoklede jeg tog i skolen til normal til, blev sendt hjem klokken 12 for at hente mine egne børn og sad så med skoleting (ringede til alle forældre 36 stk fx) til klokken 18 for så vidste jeg, st jeg kunne bære mere på egne børn dagen efter.

Men hånden på hjertet, jeg tror ikke, at jeg kommer til st arbejde effektivt i de 30 timer jeg skal arbejde om ugen, men formodentlig tæt på, for glæder mig virkelig til at have tid til fordybelse, få lavet alle mulige konkrete materialer osv (og jeg ved så godt jeg er heldig for en del af mit arbejde kan mine børn involveres i, kun dejligt at have nogle år afprøve nye spil, forklaringer osv på). Men jeg tænker også, at jeg tog hjem for dag med en del oparbejdet overarbejde (vi har fuld tilstedeværelse og som tr har der været meget akut uden for min arbejdstid), og den smider jeg ind i puljen, for det er den måde jeg kan give mit til situationen, så jeg ikke kommer tilbage og kræver at skulle afspadsere næsten 30 timer, så et lille regnskab hvor det hele går i 0. Og så arbejder jeg nok endda mere end jeg skulle 

Det er flot, du kan det! Det kan vi simpelthen ikke - slet ikke med en 3årig, som også skal underholdes.

Men vi har begge vores job, en sund økonomi, vores helbred m.m. Så tænker ikke, vi er hårdest ramt! 

off topic( og undskyld hvis jeg misbruger dig pga dit erhverv). Kender du til virkelig sjove og gode matematiklege? Gerne hvor man er fysisk og rør sig, da min datter virkelig elsker at røre sig. Hun får et tomt blik, tåre i øjnene ligeså snart, hun ser sin matematikbog eller en opgave på computeren. Vil SÅ gerne finde noget, som kan give hende succes oplevelser med matematikken. Vi oplever slet ikke samme reaktion på dansk, som vi godt kan gøre sjov for hende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2020

Carina:-)

Vi sender fuld regning til vores kunder selv om der er lukket- både daginst skoler osv

Vi har stadig drift omkostninger,  men vi har også ansatte der på ingen måder skal straffes bare fordi de er privat ansat. 

Så vi sætter dem til andre opgaver  - og kan vi ikke det i hele perioden  - ja så får de stadig løn.

Man kan ikke betale sin husleje med luft , og i min verden  skal man ikke straffes bare fordi man ikke er off  ansat .

Håber Mette vågner op og finder en løsning for de privat ansatte der ikke kan arbejde med andet  - og ikke mindst de private arbejdsgivere hvis bidrag til statskassen vi er meget afhængige af .

Eller får vi langt større prob i DK end en virus ....

Men for at svare på dit spørgsmål  - ja du skal betale for inst  osv  fordi  det er nødvendigt med flow  af penge til fx betaling af løn til de off  ansatte osv.

Anmeld Citér

14. marts 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Vi sender fuld regning til vores kunder selv om der er lukket- både daginst skoler osv

Vi har stadig drift omkostninger,  men vi har også ansatte der på ingen måder skal straffes bare fordi de er privat ansat. 

Så vi sætter dem til andre opgaver  - og kan vi ikke det i hele perioden  - ja så får de stadig løn.

Man kan ikke betale sin husleje med luft , og i min verden  skal man ikke straffes bare fordi man ikke er off  ansat .

Håber Mette vågner op og finder en løsning for de privat ansatte der ikke kan arbejde med andet  - og ikke mindst de private arbejdsgivere hvis bidrag til statskassen vi er meget afhængige af .

Eller får vi langt større prob i DK end en virus ....

Men for at svare på dit spørgsmål  - ja du skal betale for inst  osv  fordi  det er nødvendigt med flow  af penge til fx betaling af løn til de off  ansatte osv.

Jeg er ret overbevist om, at statsministeren ikke sover i disse dage. 

Anmeld Citér

14. marts 2020

Jeg er ret overbevist om, at statsministeren ikke sover i disse dage. 

Hun har så ihvertfald ikke øje på at der er privat ansatte der lige nu ikke får en kr .

Jeg ved fra kollegaer i servicebranchen at der er folk der græder i deres tlf over hvordan de skal klare sig .

Jeg har en del enlige mødre ansat   - hvis jeg gjorde der samme og sendte dem hjem uden løn fordi  de skoler de arb på er lukket  - ville de stå og skulle vælge om de ville betale husleje eller mad  

14 dage uden løn i service branchen er katastrofalt .

Anmeld Citér

14. marts 2020

lineog4

nielsen80 skriver:

Det er flot, du kan det! Det kan vi simpelthen ikke - slet ikke med en 3årig, som også skal underholdes.

Men vi har begge vores job, en sund økonomi, vores helbred m.m. Så tænker ikke, vi er hårdest ramt! 

off topic( og undskyld hvis jeg misbruger dig pga dit erhverv). Kender du til virkelig sjove og gode matematiklege? Gerne hvor man er fysisk og rør sig, da min datter virkelig elsker at røre sig. Hun får et tomt blik, tåre i øjnene ligeså snart, hun ser sin matematikbog eller en opgave på computeren. Vil SÅ gerne finde noget, som kan give hende succes oplevelser med matematikken. Vi oplever slet ikke samme reaktion på dansk, som vi godt kan gøre sjov for hende.

Helt okay at spørge. 

Jeg er lige på vej ud at lufte børnene, så skriver igen senere.

Men en ting jeg ville investere ikke det samme, hvis I ikke har er en pose centicubes. Så skal I hen Og lufte I dag og kommer forbi en bog ude eller lignende, så ville jeg købe det, så har jeg en masse ideer og også en ludoplade i Excel som I selv kan ændre med fx tal, plusstykker eller lignende.

Men kan ramme bedst med ideer, hvis jeg har en ide om hvor hun er. Er det tallene der giver udfordringer, plus, minus eller...?

Anmeld Citér

14. marts 2020

Sprit25

Hun har så ihvertfald ikke øje på at der er privat ansatte der lige nu ikke får en kr .

Jeg ved fra kollegaer i servicebranchen at der er folk der græder i deres tlf over hvordan de skal klare sig .

Jeg har en del enlige mødre ansat   - hvis jeg gjorde der samme og sendte dem hjem uden løn fordi  de skoler de arb på er lukket  - ville de stå og skulle vælge om de ville betale husleje eller mad  

Min mand er sendt hjem på dagpenge? Ved ikke om du kan det samme? 

Anmeld Citér

14. marts 2020

Sprit25 skriver:

Min mand er sendt hjem på dagpenge? Ved ikke om du kan det samme? 

Svar fra fagforeningen er at jeg skal fyre dem , og desværre er rigtig  mange af dem ikke i fagforening  .

Jeg ønsker ikke at fyre dem der evt kan få dagpenge , da jeg gerne vil have de kommer tilbage  - så løsningen er lige pt løn som de plejer 

Anmeld Citér

14. marts 2020

Sprit25

Svar fra fagforeningen er at jeg skal fyre dem , og desværre er rigtig  mange af dem ikke i fagforening  .

Jeg ønsker ikke at fyre dem der evt kan få dagpenge , da jeg gerne vil have de kommer tilbage  - så løsningen er lige pt løn som de plejer 

Min mands chef gik også meget op i, at ALLE fik den samme løsning ud ad døren fordi som han sagde,: når vi åbner igen, hvis jeg gerne have I alle kommer tilbage 

Anmeld Citér

14. marts 2020

Mor og meget mere

Panther skriver:

1. Jeg har aldrig plæderet for, at det nødvendigvis skulle håndteres anderledes - blot en anerkendelse af, at vi ikke er ramt lige.

2. Medarbejdere i fx restaurationsbranchen fraviger pt netop deres overenskomster for at sikre virksomheders overlevelse.

3. Jeg er ikke med på, hvad du mener lovhjemmel eller et haste-lovindgreb har med overenskomster at gøre? Men når det så er sagt, så indføres der masser af haste-lovindgreb pt - netop fordi det er en helt ekstraordinær situation.

Selvfølgelig er vi da ikke ramt lige! Det gælder for så meget udover offentligt vs. privatansatte. Også privatansatte indbyrdes - min datter er fx garanteret fuld løn ved evt. hjemsendelse indtil videre. 
At løfte i flok har aldrig betydet, at vi alle løfter lige meget. Det gør det heller ikke under normale omstændigheder. 
At løfte i flok rækker langt udover privatøkonomi. Sundhedspersonalet har uden tænkelig tvivl langt mere sved på panden nu end denne hjemmearbejdende lærer. Jeg har uden tænkelig tvivl mere grund til at være bekymret for smitten end mennesker uden for risikogruppen. Personen, der får udskudt sin hofte- eller galdestensoperation, kan uden tænkelig tvivl opleve, at han/hun løfter mere end min yngste søn, der tilsyneladende og forhåbentlig får lov at blive på den psykiatriske afdeling, han er indlagt på. 
Ægtepar, hvor begge er offentligt ansatte, og som ikke har børn i institutionsalderen, løfter privatøkonomisk ikke nær så meget som ægteparret i restaurationsbranchen, der er sendt hjem uden løn og har to vuggestuebørn. Men førstnævnte hører måske til dem, der løfter ved at tilbyde at købe ind for ældre og syge og passe udearbejdendes børn. 

Regnestykket - også på det rent økonomiske område - kan overhovedet ikke gøres op endnu. Vi ser kun toppen af isbjerget nu. Men gør man “at løfte i flok” til et spørgsmål om, at alle hér og nu bidrager/bløder lige meget økonomisk, har man efter min bedste overbevisning fuldstændigt misforstået både udtrykket og statsministerens appel. 

Anmeld Citér

14. marts 2020

Mor og meget mere

Det er jeg fuldstændigt med på - her og nu er hendes fokus altovervejende på at afbøde de potentielt fatale følger af en pandemi. Er du i tvivl om, hvorvidt hun er klar over, at dette har kolossale økonomiske konsekvenser for masser af mennesker? Tror du, at hun og Folketinget i almindelighed trækker på skulderen og tager sig en morfar lige nu? 
Folk kan dø af dette. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.