lineog4 skriver:
Først det lyder som en lidt dum situation I er blevet sat i af lærerne.
Jeg Er selv lærer og mor, og har set en del forskellige udgaver af, hvordan ar undervise hjemme fra er forstået. Hvor jeg arbejder skelner vi mellem indskolingen og mellemtrin/udskolingen, for på mellemtrin/udskoling bør elever i en vis udstrækning kunne arbejde selv med opgaver og lignende. Mens indskolingen er afhængig af forældre hjælp også selvom de er hører til de elever hvor skolen er let som en leg.
Derudover så ophører ideen om differentiering jo ikke fordi det sker som fjernundervisning.
Jeg er selv matematiklærer i to første klasser, og de har fået tre småopgaver/lektier i den første uge. Alle tre nogle der vil kunne nås hvis forældrene skal opretholde en arbejdsdag (der er jo også børn der er i nødpasning), og så foreslår til en masse spilnog aktiviteter, hvis tiden er til det. Jeg ved dansklærere har sagt 20 minutters læsning om dagen, og så foreslag til aktiviteter igen noget der kan klares også.når forældrene skal have en arbejdsdag.
Så spørger du om hånden på hjertet - hmm torsdag knoklede jeg tog i skolen til normal til, blev sendt hjem klokken 12 for at hente mine egne børn og sad så med skoleting (ringede til alle forældre 36 stk fx) til klokken 18 for så vidste jeg, st jeg kunne bære mere på egne børn dagen efter.